Gå til innhold

Hjelp!!Se her! Har jeg ødelagt hele dataen?


movieman666

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et nytt kabinett i posten og kobla alt riktig helt til jeg putta strømkontakten i støpslet, da sa det pang ca. 3 ganger før jeg rakk og trekke ut kontakten.

Jeg vet jeg har ødelagt Strømforsyninga, men har jeg ødelagt hovedkort , prosessor, ram?

 

Grunnen til at det smalt var at poweret sto på 115 når det kom og det tenkte jeg ikke på i farta... :oops:

 

Håper på hjelp! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye som er ødelagt finner du vel egentlig ut når du bytter strømforsyningen. Er det en god strømforsyning som har greid å bryte fort nok så burde det gå bra, og det er mulig det bare må byttest en sikring i den. Om det ikke har gått bra så kan komponenter ha tatt skade, men hvilke finner du som sagt ut når du tester dem. Hovedkort og ram er vel kanskje det som er mest utsatt ved en slik feil.

Lenke til kommentar
Jeg fikk et nytt kabinett i posten og kobla alt riktig helt til jeg putta strømkontakten i støpslet, da sa det pang ca. 3 ganger før jeg rakk og trekke ut kontakten.

Jeg vet jeg har ødelagt Strømforsyninga, men har jeg ødelagt hovedkort , prosessor, ram?

 

Grunnen til at det smalt var at poweret sto på 115 når det kom og det tenkte jeg ikke på i farta... :oops:  

 

Håper på hjelp! :wink:

 

Sikringen har gått i strømforsyningen, bare bytt den, koster deg et par kroner, bare sjekk at ampern er riktig.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem med en chieftec psu for noen få uker siden. Den smalt en gang og "gnistra blått" samtidig som en av sikringene i leiligheten min tok kvelden. Sjekka før jeg koblet til at den stod på 230. Det gikk heldigvis bra med resten av pc'n og Multicom brukte ikke så mange ukene på å få sendt en ny psu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...