Gå til innhold

Hjelp!!Se her! Har jeg ødelagt hele dataen?


movieman666

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et nytt kabinett i posten og kobla alt riktig helt til jeg putta strømkontakten i støpslet, da sa det pang ca. 3 ganger før jeg rakk og trekke ut kontakten.

Jeg vet jeg har ødelagt Strømforsyninga, men har jeg ødelagt hovedkort , prosessor, ram?

 

Grunnen til at det smalt var at poweret sto på 115 når det kom og det tenkte jeg ikke på i farta... :oops:

 

Håper på hjelp! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satte en strømforsyning som ikke var AMD OK på en amd engang...det slo gnister ut av viften bak...kuleste casemod ever! Da var det bare strømforsyningen som røyk...bokstavelig talt. Det eneste du kan gjøre er å prøve deg frem, men da trenger du noe å bytte ut med.

Lenke til kommentar

Hei...

 

Den PSU-en (power supply unit, strømforsyning, whatever) tror jeg du kan bare hive... (om du vil ha vifta så kan du sikkert ta ut den da :)

 

Du har mest sansynlig svidd noen viklinger osv... så det er ikke lønsomt å reparere den...

 

Det jeg vil anbefale deg å gjøre, er å smekke inni den strømforsyninga du hadde i det gamle kabinettet, eller kjøpe deg en ny...

 

Men, til pointet;

er noe annet en psu ødelagt?

Jeg har sett en del slike tilfeller, og du kan både svare at hovedkoretet fungerer, men og at det er ødelagt...

 

I de maskinene jeg har sett (hmm det er populært å herpe maskiner på dette viset) på som strømforsyninga har blitt sprengt slik har maskina fungert 99% med ny psu...

Men en del merkelige problemer har oppstått... Plutselige kræsj... ustabiltet. og lignende...

 

Men, det som er spørsmålet er om de problemene som oppstår er så store at du må ha nytt hk.... det må du bare prøve deg fram og se...

Men... det er (nesten) helt sikkert at ikke noe annet en psu er ødelagt og hk skadet...

Lenke til kommentar

Har vært borte i dette flere ganger og aldri opplevd at noe annet enn strømforsyningen har røket. Anbefaler deg å skifte den og ikke tenke på å skifte noe i den, sikringer etc. Disse koster ikke all verden. Sats på en kraftig strømforsyning, minst 300 W.

Lenke til kommentar
Jeg fikk et nytt kabinett i posten og kobla alt riktig helt til jeg putta strømkontakten i støpslet, da sa det pang ca. 3 ganger før jeg rakk og trekke ut kontakten.

Jeg vet jeg har ødelagt Strømforsyninga, men har jeg ødelagt hovedkort , prosessor, ram?

 

Grunnen til at det smalt var at poweret sto på 115 når det kom og det tenkte jeg ikke på i farta... :oops:

 

Håper på hjelp! :wink:

 

Kan jeg si at du er en stor idiot? :google:

Lenke til kommentar

 

Jeg vet at hele psu en har blitt ødelagt for det er helt svart inni og sprengte kondesatorer og sånn inni.

 

:shrug:

 

Uh? sprengte kondensatorer? Ligger glassfiberbiter og sånt inni PSUen nå da? kunne du fiksa et par bilder av den? ;)

 

PS: Butikken burde stå ansvarlig for at de ikke hadde satt på rett inn-spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...