Gå til innhold

WD MyBook HD Problemer


|Dark|

Anbefalte innlegg

Vel, det har seg slik at Vista sin Windows Defender følte for å blokkere WD Button Manager i oppstarten da den trodde det var no farlig no (typisk Vista :roll: ), og så greide jeg å trykke feil slik at den fjerna Button Manager.

 

Det som da er blitt problemet er at jeg hadde 70gb med jobb ting på den eksterne hard-disken, og den blir nå bare ført opp som Lokal Disk, og de 70gb med jobb er på en måte "usynlig", men windows registrerer at det er brukt 70gb på den.

 

Har nå prøvd å legge inn all programvare, fjerne drivere og legge de inn igjen og det som jeg har kommet på i farta.

 

Noen gode forslag til hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, det har seg slik at Vista sin Windows Defender følte for å blokkere WD Button Manager i oppstarten da den trodde det var no farlig no (typisk Vista  :roll: ), og så greide jeg å trykke feil slik at den fjerna Button Manager.

 

Det som da er blitt problemet er at jeg hadde 70gb med jobb ting på den eksterne hard-disken, og den blir nå bare ført opp som Lokal Disk, og de 70gb med jobb er på en måte "usynlig", men windows registrerer at det er brukt 70gb på den.

 

Har nå prøvd å legge inn all programvare, fjerne drivere og legge de inn igjen og det som jeg har kommet på i farta.

 

Noen gode forslag til hva som kan gjøres?

9430998[/snapback]

 

 

koble fra disken og avinnstallere programvare, kjøre reg cleaner og slå av windows update og koble den til i en ny usb slot, vista leser disken uten button manager. wd har også et slikt recovery tool på hjemmesiden deres.

Lenke til kommentar

Det viser seg at filene er helt borte, men det blir fremdeles registrert at 70gb av den er brukt opp. Har akkurat prøvd den på 2 andre maskiner, hvor begge viser at 70gb er brukt.

 

Har også prøvd å skru av defender og legge inn programvare på nytt, hjalp like lite..

 

Ingen som veit om det er mulig å redde filene som ligger der?

Lenke til kommentar
Det viser seg at filene er helt borte, men det blir fremdeles registrert at 70gb av den er brukt opp. Har akkurat prøvd den på 2 andre maskiner, hvor begge viser at 70gb er brukt.

 

Har også prøvd å skru av defender og legge inn programvare på nytt, hjalp like lite..

 

Ingen som veit om det er mulig å redde filene som ligger der?

9431506[/snapback]

 

Har du prøvd å vise skjulte filer? det høres ut som om det er et index problem på disken din siden den registrerer brukt plass. Kanskje usb boot er blitt slettet fra wd. Vista reparerer den med disk management og gratis recovery tools finner du på google.

 

Jeg bruker wd som en lokal disk i vista.

Endret av sollys
Lenke til kommentar
Det viser seg at filene er helt borte, men det blir fremdeles registrert at 70gb av den er brukt opp. Har akkurat prøvd den på 2 andre maskiner, hvor begge viser at 70gb er brukt.

 

Har også prøvd å skru av defender og legge inn programvare på nytt, hjalp like lite..

 

Ingen som veit om det er mulig å redde filene som ligger der?

9431506[/snapback]

Dersom dataene faktisk er borte og det er noe svært viktig, så går det an å få ett av disse recovery firmaene til å gjenopprette hardisken din. Men det er svært dyrt og neppe å anbefale med mindre det er noe viktig. Ta kontakt med en databutikk, de kan hjelpe deg å finne ett firma som driver med dette, husker i farten ingen firmanavn.

Lenke til kommentar
Det viser seg at filene er helt borte, men det blir fremdeles registrert at 70gb av den er brukt opp. Har akkurat prøvd den på 2 andre maskiner, hvor begge viser at 70gb er brukt.

 

Har også prøvd å skru av defender og legge inn programvare på nytt, hjalp like lite..

 

Ingen som veit om det er mulig å redde filene som ligger der?

9431506[/snapback]

Har du prøvd på annet en windows maskiner? Prøv å laste ned en linux-live cd og boot pcen med den, for deretter å plugge disken i. (Hvis disken er ntfs må du kanskje ha en linux-installasjon, vet ikke om alle live-cder støtter lesing av ntfs-disker.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...