Gå til innhold

Jeg skal være toastmaster! Noen som har tips?


Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

Skal være toastmaster i bryllupet til søstra mi til sommeren, og har fått den fantastiske oppgaven å være toastmaster :)

Men, lurer litt på om enkelte av dere har noen festlige triks/tips på lur?

Har ikke virkelig satt meg ned og begynt noen form for planlegging eller lignende, men ønsker innspill hvis dere skulle ha noen på lur.

 

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke la brylupet bestå av taler og taler. la talene være få og korte. kanskje 2 min hver. men foreldrene får 3-4 min...

 

ha noen bra vitser på lager også.

toastmasteren jeg hadde var skikkerlig bra, fikk høre i ettertid at det var det gøyeste brylupet folk hadde vært i. mye pga toastmasteren,

han hadde noen morsome leker, noen historier, noen vitser osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Toasmasteren skal holde orden på hvem som vil sette seg på talelisten, orientere om nødutganger, osv med annet praktisk shit.

Men jeg vil påstå at en av de viktigste rollene til en toastmaster er å underholde, uansett om det er i bryllup eller ved andre arrangementer. Et enkelt tips er å være sørpe full. Dog med forbehold om at du har bra casual humor, er kjapp i replikkene og snakketøyet generelt. Det tipset lønner seg kanskje heller ikke på nettopp bryllup.

 

Om du ikke er typen som er vant til å holde taler, har bra casual humor eller er særlig rask i replikkene, er mitt beste tips å finne noen vitser på forhånd som kan slå an, og som du pugger to the bone. Så de virkelig sitter. Du kan overhodet ikke lese opp vitsene fra et forhåndsskrevet manus, det blir bare teit.

Et annet tips kan kanskje også være å velge deg et slags tema. F.eks harselere med bryllupsparet (vær forsiktig med denne), spille selvgod, så lenge du behersker ironi-kunsten, vel og merke, eller hvis bryllupsparet har en spesiell interesse kan du gjøre noe ut av den..

 

Det finnes ingen regler for hvordan en bra toasmaster er. Eneste kriterium jeg pleier å sette er at det skal være morsomt og underholdende. Brullyp skal være et godt minne, en dårlig toastmaster kan ødelegge mye av moroa.

 

Kun fantasien som setter grenser..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hei og hopp.

Skal være toastmaster i bryllupet til søstra mi til sommeren, og har fått den fantastiske oppgaven å være toastmaster :)

Men, lurer litt på om enkelte av dere har noen festlige triks/tips på lur?

Har ikke virkelig satt meg ned og begynt noen form for planlegging eller lignende, men ønsker innspill hvis dere skulle ha noen på lur.

 

på forhånd takk :)

 

 

Ta kontakt med Fest og Moro - www.festogmoro.no/toastmaster

De kan sikkert hjelpe deg!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...