Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)


Nutjob

Anbefalte innlegg

Da har jeg faktisk løst problemet! var min service pack 3 xp som lagde problemet med lyd driverne.. Oppdaget dette da jeg prøvde å legge inn en sp2 xp i stedenfor.. Veit ikke om dette er ett problem som skjer hos flere eller ikke, men om noen har problem med lyden og bruker sp3, så prøv med sp2 =)

Endret av HaggardHero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vurderer å kjøpe denne pcen til småLAN, skal spille cs 1.6 og css først og fremst. Hvordan er pcen i css? grei fps på ikke så aller verst oppløsning? :new_woot:

 

EDIT: er det en god idè å bestille herfra i tilfelle?

 

Utrolig god pris det der, ingen tvil! Har ingen personlig erfaring med butikken, men prisen var det ingenting å si på!

 

Ang. CSS så fungerer det helt fint! Du får spilt på mer enn god nok oppløsning med fin flyt :) Får hvertfall jeg på samme maskin ,hehe..

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe denne pcen til småLAN, skal spille cs 1.6 og css først og fremst. Hvordan er pcen i css? grei fps på ikke så aller verst oppløsning? :new_woot:

 

EDIT: er det en god idè å bestille herfra i tilfelle?

 

Utrolig god pris det der, ingen tvil! Har ingen personlig erfaring med butikken, men prisen var det ingenting å si på!

 

Ang. CSS så fungerer det helt fint! Du får spilt på mer enn god nok oppløsning med fin flyt :) Får hvertfall jeg på samme maskin ,hehe..

Da har jeg ihvertfall noe å glede meg til :) bestilte 5920G idag, den er vel helt lik, untatt noe oppgradert cpu og gpu og er 1500 dyrere :p blir digg å prøve den!

Lenke til kommentar

Woot, da har jeg endelig fått stussen i gir og oppgradert til Win XP Pro. Ja, jeg sier oppgradert, for det føles som en helt ny maskin i forhold til Vista. Satan, noe så deilig. Ingen problemer med noen drivere, alt fungerer perfekt. :new_woot:

 

Og en ting til: Acer "Support" er noe av det verste jeg har vært borti. Noen så lite serviceinnstilte mennesker har jeg fanken ta aldri vært borti. Acer, vit dette: Min 5720ZG var det første produktet jeg noen gang kjøpte fra dere, og dere kan ta dere faen på at det også er det siste. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Acer, vit dette: Min 5720ZG var det første produktet jeg noen gang kjøpte fra dere, og dere kan ta dere faen på at det også er det siste. :thumbdown:

 

Da er vi i samme båt, hehe. Damen på support beskyldte meg for selv å ha satt inn skjermkortet som står i denne PCen siden på den tiden da jeg ringte (da denne maskinen var helt ny på markedet) fantes det ikke drivere på Acer sine sider til Nvidia kort... det var da det gikk opp for meg at dette må jeg fikse selv. Nei huff, aldri mer Acer.

Lenke til kommentar

Maskinen funker greit den, etter "gud-veit-hvor-mange-timer" jeg har leitet etter drivere, både til Vista og XP. Men disse timene jeg har rivd meg i håret på leiting etter drivere, som i utgangspunktet Acer skulle ha lagt ut på sidene sine, skulle ikke vært nødvendig. For det har faktisk vært sånn, at drivere jeg har funnet helt andre steder, rettet opp problemene. I allefall i sånn grad at maskinen er brukbar.

 

Dette er ELENDIG av Acer, og selv om de ikke vil skjelve i buksa av mitt utsagn, så er dette den siste maskinen jeg bruker så mye som ei krone på som har merket Acer på seg!! Makan til MØKK!! :no:

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Det er jo ikke Acer sin feil at de ikke har laget drivere til et operativsystem som ikke finnes til denne pc-en. Det blir jo litt sært å bli sint på de for. Pc-en har kun blitt laget med Vista, og dermed har den aldri hatt XP på seg fra fabrikken sin side.

 

På den andre siden så kan jeg skryte litt av Elprice sin service. Jeg skrev en mail og forklarte at strømforsyningen pep veldig høyt og ble veldig varm. Fikk raskt svar om at de skulle sende meg en ny en. 1 uke etterpå hadde jeg en ny strømforsyning hjemme. Det er en Rev.2, og den lager ingen lyder, og er mye kjøligere. Så hvis strømforsyningen din piper, er det noe feil med den.

 

Fix it before it burns.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke Acer sin feil at de ikke har laget drivere til et operativsystem som ikke finnes til denne pc-en. Det blir jo litt sært å bli sint på de for. Pc-en har kun blitt laget med Vista, og dermed har den aldri hatt XP på seg fra fabrikken sin side.

 

Maskinen funker greit den, etter "gud-veit-hvor-mange-timer" jeg har leitet etter drivere, både til Vista og XP.

 

Gjett hva jeg vil poengtere nå :)

Lenke til kommentar

På prisguiden står det følgende modeller:

 

Acer Aspire 5920G T5250 6790,-

 

Acer Aspire 5920G T5450 6600,-

 

Acer Aspire 5920G T5550 6990,-

 

Acer Aspire 5920G T7300 11999,-

 

Acer Aspire 5920G T7500 9771,-

 

 

 

Hva er egentlig forskjellen på de tre øverste? De er nesten like i pris, men hvilken er den nyeste?

Lenke til kommentar

Heisann! For dere som er interessert, tenkte jeg å nevne at denne maskinen (Aspire 5720ZG) er relativt velvillig når det gjelder hardware-oppgradering. I dag har jeg byttet ut skjermkortet (8400m GS) med et langt kvassere 8600m GT. I tillegg er prosessoren også mulig å bytte til de nyere Core 2 Duo brikkene, jeg har allerede bestilt en T7500 som er på vei i posten. Hvis det er interessant kan jeg lage en egen tråd med fremgangsmåte og bilder av hvordan alt dette gjøres, men vil først høre i denne tråden om det er noen som i det hele tatt har nytte eller interesse av dette. Akkurat nå kunne jeg nesten ikke vært mer fornøyd, skjermkortet kostet meg knappe 1000,- på nettet inkludert frakt, helt nytt og uåpnet. Absolutt verdt pengene synes jeg. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Heisann! For dere som er interessert, tenkte jeg å nevne at denne maskinen (Aspire 5720ZG) er relativt velvillig når det gjelder hardware-oppgradering. I dag har jeg byttet ut skjermkortet (8400m GS) med et langt kvassere 8600m GT. I tillegg er prosessoren også mulig å bytte til de nyere Core 2 Duo brikkene, jeg har allerede bestilt en T7500 som er på vei i posten. Hvis det er interessant kan jeg lage en egen tråd med fremgangsmåte og bilder av hvordan alt dette gjøres, men vil først høre i denne tråden om det er noen som i det hele tatt har nytte eller interesse av dette. Akkurat nå kunne jeg nesten ikke vært mer fornøyd, skjermkortet kostet meg knappe 1000,- på nettet inkludert frakt, helt nytt og uåpnet. Absolutt verdt pengene synes jeg. :)

 

Genialt!! Jeg hadde satt veldig pris på en fremgangsmåte, om du hadde giddet :love:

 

Hvilken nettbutikk benyttet du deg av, og hva spesielt på man "se etter" når komponentene skal være til en laptop?! Maskinen støtter vel ikke 8-serien, feks T8300, som er en 45nm prosessor?

Lenke til kommentar

det er også en annen ting. lyden på pcen er HELT idiotisk. når jeg kjører f.eks ventrilo og spiller wow samtidig så begynner lyden å lagge og det blir bare drit :S virker ikke som pcen klarer å kjøre 2 ting med lyd på en gang :S har lastet ned siste driveren til lydkortet (1.90?).

Det kommer også stygge lyder fra høyttalerene veldig ofte, skarre lyder :S noen som vet hva som er feil? skikkelig plagsomt.

Lenke til kommentar

Det er noe rart med hele maskinen, egentlig.. spesielt lyden!

Hadde aldri lydproblemet med XP og heller ikke i Vista med 1.90-driveren du nevner, så ikke vet jeg hva annet du har gjort..

 

Jeg valgte til slutt å selge den og kjøpe meg en annen, som oppførte seg som en PC skal! Og har ikke angret et sekund..

 

Har du oppdatert BIOS?! Aner egentlig ikke om det ga utslag for min del, da jeg har prøvd så sykt mange drivere og utrolig mange metoder for å fikse alle problemene. Så hva som til slutt funket vet jeg ikke! Klarte ikke holde styr på alt jeg prøvde, dessverre :shrug:

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...