Gå til innhold

Hvordan gjøres dette trikset?


pengolf

Anbefalte innlegg

http://youtube.com/watch?v=jtG6t6LcNAU

 

Det er ganske åpenbart at hendene som tyter ut på andre siden, tilhører de ho mennene som står inni boksen. Jeg tror også at veggen som trekkes ned ikke er transparent, den er bare mye lysere enn den på den andre siden. Det vi ser er nok en projeksjonsfilm. Vi ser jo at den bakerste veggen ikke er transparent når den trekkes ned. Publikum er selvsagt statister, men hvordan kommer Copperfield seg til andre siden?

Endret av pengolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med å avsløre Copperfield? Virker som om du har misforstått hele poenget med trylling. I stedet for å plassere Copperfield under lupen. Len deg heller godt tilbake og nyt det hele. Han er en fantastisk entertainer og han jobber hardt for at nettop du skal ha det hyggelig.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å avsløre Copperfield? Virker som om du har misforstått  hele poenget med trylling. I stedet for å plassere Copperfield under lupen. Len deg heller godt tilbake og nyt det hele. Han er en fantastisk entertainer og han jobber hardt for at nettop du skal ha det hyggelig.

Vel. Det er fasinerende å se på. Men jeg liker også å fundere på hvordan de gjør det. Min erfaring er at måten de gjør det på og hemmeligheten bak også er ganske fasinerende. Man får en stor aha-opplevelse, rett og slett. Jeg tror ikke på magi, heller vil jeg si at i min verden finnes ikke magi. Derfor er det han vil at vi skal tro han gjør, umulig.

Lenke til kommentar
Publikum er selvsagt statister, men hvordan kommer Copperfield seg til andre siden?
Hvis alle er med på det så er det jo bare å klippe sammen filmen slik at ingen ser ham gå over til det andre stedet på vanlig vis ;)

Jepp, og det er en kjent sak at Copperfields team alltid står for all filmingen, hans show og stunts tilbys TV-selskapene ferdig redigert. Denne typen totalproduksjon benyttes av flere av de mest kjente illusjonistene. For de som ikke vet det, er underholdningsverdien helt på topp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er som regel kjekkere å nyte et show når en ikke vet hvordan det blir utført. Men for dere som har lyst å finne ut hvordan det blir gjort så her har du iallefall min teori.

 

---Spoiler---

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du har antageligvis rett med de hendene, fjeset er jeg litt mer usikker på hvordan de får til .... Veggene er "transparent" men vinkelen på lyset eller hvor nermed lyskilden han er får det til å se ut som han er nermere veggen enn "han" egentligt er. Så når "han" går "inn" i veggen så går han egentligt bare helt inntil veggen. Videre er det et lite hemmelig rom under gulvet på riggen, med plass til en person. (på grunn av vinkelen på kamera kan du ikke se at det er noe under riggen)

Det er heller ikke for ingen grunn at David går "inn" fra baksiden av riggen. I det hemmelige rommet har det nemlig ligget en double med samme frysyre/kroppsfasong. Så med en gang du ser "david" går bak smyger han seg egentligt ned i et hemmeligt rom i trappa(som de fjerner)... Dama med parabolen hjelper til med å skjule dette. Samtidig dukker double fram inne i riggen (han sitter antagelivis i blindsonen av lyset etter han klatrer opp fra det hemmelige rommet rett etter de har tatt ned forhengene).

Fra 2.26 forsvinner david derfor fra bilde av kamera(gjemt i trappa) og dukker ikke opp "forran" kamera igjen før 3.40 (i et hemmeligt rom i gulvet på den andre riggen). Med andre ord veldig godt tid på å komme seg over til den andre siden.

Lenke til kommentar

Det er faktisk en grunn til at han har lærretet forran når han kommer ut...

Husker jeg så "den maskerte magiker" for noen år siden, da han gjorde akkurat samme trikset, men på en murvegg i et studio... den virkelige løsningen er i spoiler:

 

 

 

dere som husker tilbake til den maskerte magiker for noen år siden, vet at han viste triksene, for å så avsløre dem... i sitt triks avslørte han at det faktisk bare var lysbrytingen som gjorde at det ble en blind flekk han kunne gjemme seg i, slik som her:

utennavnno9.png

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...