Gå til innhold

Er det noen fordeler å kjøre to skjermkort (SLI)?


jebinio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får jo da fort 1gb minne på skjermkorta, da skulle det jo være greit å kjøre diverse spill på 3***x2*** oppløsning ;)

 

www.tomshardware.com tester hele tiden skjermkort opp mot hverandre, både sli og ikke. Du kan ta en titt selv, men jeg får intrykk av at man får mer ut av å kjøpe et skjermkort til 5-6000kr enn to stykk til 2500-3000kr, men kanskje ikke alltid.

Lenke til kommentar

jeg vil først anbefale deg å ta en titt på tråden Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!. der er det mange som har hatt samme spørsmål som deg og jeg tror du vil finne denne nyttig.

 

når det gjelder spørsmål om du trenger det er det avghengig av hvordan du bruker maskinen din. jeg har selv 3 stk 19" skjermer og stortrives med det.

 

www.tomshardware.com tester hele tiden skjermkort opp mot hverandre, både sli og ikke. Du kan ta en titt selv, men jeg får intrykk av at man får mer ut av å kjøpe et skjermkort til 5-6000kr enn to stykk til 2500-3000kr, men kanskje ikke alltid.

 

det er igjen litt avhengig av hva du skal bruke maskinen din til. Skjermkort som har støtte for 3 skjermer eller fler brukes som regel innen CAD/3D-tegning og er derfor ikke de beste å bruke til heftige spill. Jeg har selv et skjermkort idag som har mulihhet for 3 skjermer men jeg har tenkt å bytte ut dette med to stykk som hver seg har støtte for to skjermer for å få medre 3d-støtte til spill.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Du får jo da fort 1gb minne på skjermkorta, da skulle det jo være greit å kjøre diverse spill på 3***x2*** oppløsning ;)

 

www.tomshardware.com tester hele tiden skjermkort opp mot hverandre, både sli og ikke. Du kan ta en titt selv, men jeg får intrykk av at man får mer ut av å kjøpe et skjermkort til 5-6000kr enn to stykk til 2500-3000kr, men kanskje ikke alltid.

9423781[/snapback]

 

Man får ikke 1gb minne med 2x512 skjermkort. Man får faktisk 512 ram.

 

2x 7600gs yter dårligere enn et 7900gt tenker jeg, så ikke noe å rope hurra for, bedre å kjøpe ett sterkere skjermkort.

Lenke til kommentar

slik jeg ser det er sli best når du skal ha en veldig billig oppgradering en stund fram i tid, gjerne når kortet du sitter med har gått ut av produsjon og folk begynner å selge det brukt.

 

eller når du jakter på verdensrekord i 3dmark da sef.

 

i de fleste andre tilfeller er du best tjent med et litt kraftigere skjermkort. i de fleste tilfeller vil du få mindre støy, mindre belastning på psu og mindre varmeutvikling.

 

og det er lettere å selge et kraftigere kort enn to svakere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...