Gå til innhold

*********** OPPGRADERINGS MANI ***************


ZAN

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke ?

 

Enkelte her så så opptatt av og oppgradere til KT266A

med DDR ram og eller oppgradere til hovedkort som har støtte for 266 FBS prosessorer ...

Hmm jeg får min del har holdt på i mange år med data (sikkert 7-8 år) og har lært en ting av dette....

 

Ting må være testet og utprøvd og gjerne vært i handelen i 1/2-1 år før jeg engang gidder og tenke på og kjøpe det... dette gjelder spesielt ting som hovedkort med nye chippsett og prosessorer...

 

Desuten har jeg gjort det til en vane og ikke oppgradere hovedkort/cpu vis det er stabilt, før jeg strengt tatt er nødvendig, og da tenker jeg på vis det er kommet en helt ny prosessor familie som man må ha nytt hovedkort til. Og i mine definisjoner er ikke en ny prosessorfamile fra 200 FBS til 266 FBS.

 

Så jeg har i mine reflesjoner funnet ut av det er en masse "barn" her med en som er helt på grensen til en "manisk" sykdom , da det eneste som teller er og ha det helt nyeste, kun får og "skvise" ut noen få % i ekstra ytelse, noe de strengt tatt ikke har bruk får.

 

Dette er ment som en kritikk av alle som har "tatt" helt av med denne oppgradering manien som vist ingen grenser har ...

 

Har dere ikke annet og bruke pengene på ...

de finns da mange flere måter og "stimulere" seg selv på en og bli en "maniker"

 

Slike ting smitter gjerne over til andre hverdags gjøremål slik att man gjerne kan bli helt uutholdelig og være i hus med ........

Så jeg sier .....

Skjerp dere folkens.........

 

spør dere selv før dere i manien springe ut på PC butikken, om dette virkelig er nødvendig og ha.....

eller om man kansje kan bruke pengene på noe mere fornuftig.......

 

eks: en gave til en i familien ........

 

eller kanskje vis man er litt samfunnengasjert....

 

gi litt penger til røde kors...........

 

husk data er ikke alpha og omega..........

 

bare nesten ,,,,,hehehheheehehehheeh

 

jeje thats the case...................

 

 

[ Denne Melding var redigert av: mlwirak på 2001-09-26 13:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje ikke alle disse finessene er nødvendig for deg!! men det er menge som bruker datamaskinene sine til annet enn å legge kabal, som trenger disse ekstra prosentene du mener er bortkastet. som du kanskje vet kommer det hele tiden nye og veldig krevende programmer osv, som kanskje trenger de siste prosentene for å virke 100%.

Lenke til kommentar

Quote:


Ting må være testet og utprøvd og gjerne vært i handelen i 1/2-1 år før jeg engang gidder og tenke på og kjøpe det... dette gjelder spesielt ting som hovedkort med nye chippsett og prosessorer...


 

Noen må teste dette, og komme med tilbakemeldinger slik at produsenten kan fikse det.

 

Quote:


Så jeg har i mine reflesjoner funnet ut av det er en masse "barn" her med en som er helt på grensen til en "manisk" sykdom , da det eneste som teller er og ha det helt nyeste, kun får og "skvise" ut noen få % i ekstra ytelse, noe de strengt tatt ikke har bruk får.


 

Dette er fordi de ville finne ut hvor langt de kan tøye grensen.

 

Quote:


Har dere ikke annet og bruke pengene på ...


 

Jo, og vi gjør det også..

 

Quote:


eks: en gave til en i familien ........


 

Dama får nok som det er.

 

Quote:


eller kanskje vis man er litt samfunnengasjert....


 

Give me a break...lol er alt jeg sier.

 

Quote:


gi litt penger til røde kors...........


 

Jeg pleide å gi penger slik slike organisasjoner, men ble dritlei(!) av å hele tiden bli ringt opp under henvisning til at jeg tidligere har bidratt med støtte, og om jeg da kanskje ikke ville gi nok et bidrag.

 

Quote:


husk data er ikke alpha og omega..........


 

Så lenge det er Alpha er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Hm.

 

Jeg satt med en Celeron 466 og et LX hovedkort + voodoo3 2000 skjermkort. Nå har jeg 1,33 GHz og Asus A7V266 og 256mb DDR minne samt Geforce3. Kanskje jeg heller skulle kjøpt et gammelt MSI KT7 Pro2a med Duron 600 og et Geforce 256DDR kort i stedenfor. Det er jo rimelig utprøvd.

 

Neeh, jeg tar sjangsen jeg. Dessuten, de store hardware nettstedene tester ut produktene veldig godt for oss, og jeg stoler på de. Oftest er dems og mine konklusjoner ganske like på endel ting. dessverre har jeg bare holdt på med data i 16 år, så jeg har ikke så mye peil ennå.

Lenke til kommentar

:roll:

Quote:


On 2001-09-25 12:06, DDuck skrev:

kanskje ikke alle disse finessene er nødvendig for deg!! men det er menge som bruker datamaskinene sine til annet enn å legge kabal, som trenger disse ekstra prosentene du mener er bortkastet. som du kanskje vet kommer det hele tiden nye og veldig krevende programmer osv, som kanskje trenger de siste prosentene for å virke 100%.


 

 

Enig med sitatet!

 

Du som skrev det første innlegget må enten være kommunist eller bare en stor fleip. For å si de som det er, så tror jeg du er begge deler. Ikke vondt mènt.

 

Dessuten er det jo ikke vits å oppgradere viss PC'en er stabil og passer til ditt bruker-nivå.

Men, en tin som er lurt er å ikke legge seg ut på ting en ikke har så alt for mye peil. på.

 

En ting til: Viss du har hatt pc'en din i 7-8 år, tviler jeg på at du er en av de som er inne på hardware.no for å lese nyheter om HARDWARE.

286-nerds har skjelden peiling på forskjellen på 200 og 266fsb.

 

Takk for meg.

Hallvard

Lenke til kommentar

Må bare tilføye ett en ting til mitt orginalinnlegg(hovedinnlegget).

min lille "kritikk" av oppgraderings manien

er like mye myntet på meg selv som på andre her på forumet ,da jeg fikk en "åpenbaring" opp att jeg er jo fullstendig hekta på data og stort sett det eneste jeg gjør er og surfer rundt på harware news eller på webbutikker og sjekker priser på nyeste hardware..:smile:

Fan å jeg må ta rev i seila og fa meg ett liv ..hehehehehehehe

Lenke til kommentar

Må bare tilføye ett en ting til mitt orginalinnlegg(hovedinnlegget).

min lille "kritikk" av oppgraderings manien

er like mye myntet på meg selv som på andre her på forumet ,da jeg fikk en "åpenbaring" opp att jeg er jo fullstendig hekta på data og stort sett det eneste jeg gjør er og surfer rundt på harware news eller på webbutikker og sjekker priser på nyeste hardware..:smile:

Fan å jeg må ta rev i seila og fÅ meg ett liv ..hehehehehehehe

Lenke til kommentar

Sant nok at det kan virke dumt å jage etter det nyeste, men nå hadde jeg den forrige pc'en min i to år (frem til i sommer). Jeg hadde den gangen det heftigste som var å oppdrive,

 

PIII 450MHz, 256MB PC100 (det var dyrt det...3k,-) og GF256, den klarer fremdeles å kjøre de nyeste spillene i brukbar oppløsning. (800x600x16 er brukbart på en 17")

 

Så det har absolutt noe for seg å bruke 2-3k ekstra når man først bygger nytt.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-25 19:41, Silence skrev:

Quote:


On 2001-09-25 18:24, magfa skrev:

zan har noen bra poeng...er selv ganske hekta, men føler jeg har råd til det.


de svara dere andre kommer med er bare barnslige!



 

Jeg bare ler av den kommentaren..period.

 

 

å jeg ler av deg.....hahahahaaaaaaa

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-25 12:06, DDuck skrev:

kanskje ikke alle disse finessene er nødvendig for deg!! men det er menge som bruker datamaskinene sine til annet enn å legge kabal, som trenger disse ekstra prosentene du mener er bortkastet. som du kanskje vet kommer det hele tiden nye og veldig krevende programmer osv, som kanskje trenger de siste prosentene for å virke 100%.


 

Da mener du vel "program" som spill og 3DMark 2001 der man aldri får bra nok "score"?

Det er høyst tvilsomt at de fleste av disse oppgraderings-kåte personene på dette forumet trenger siste nytt innen pc-teknologi for å tjene penger til livets brød.

På skolen som jeg går på har lærerne så svake pc'er at de ikke kan kjøre internett og Word samtidig, og i dem sitt yrke er pc et uunværlig verktøy. Hva sier du til en pentium 1, 24MB ram og 500MB hd. Vil du bytte?

 

 

Foxtrot

Lenke til kommentar

Quote

_______________________________________________________

 

Da mener du vel "program" som spill og 3DMark 2001 der man aldri får bra nok "score"?

Det er høyst tvilsomt at de fleste av disse oppgraderings-kåte personene på dette forumet trenger siste nytt innen pc-teknologi for å tjene penger til livets brød.

På skolen som jeg går på har lærerne så svake pc'er at de ikke kan kjøre internett og Word samtidig, og i dem sitt yrke er pc et uunværlig verktøy. Hva sier du til en pentium 1, 24MB ram og 500MB hd. Vil du bytte?

 

__________________________________________________

 

 

 

Sant nok, endelig en fornuftig person til,

3D marks 2000/2001 må nok være Verdens mest brukte og Verdens "mest" "nyttige" program,hehehe , ja jeg kan jo se på helikopter som flyr der ,,,åå det e jo nyttig det...hehehe...

å så fint helikoptret flyr dere,alle "barna" seeeee

det kan flyyyyyyyyyyy.............hehehehe

jaja kabal kan jo bli litt kjedelig og da kan jo "helikoptret være en avspredelse....

joda "nyttig" er det jo , man KAN jo få trent fin motorikken litt da ...:smile:

men om alle disse "små" virkelig trenger en maskin til 12 000-15 000,- nå de kunne sett helikoptret fly "like" bra får en maskin til 6000,-...

ja det var nå det da .............

så gi lærern T-bird maskinen sin ........

han trenge den han..........

så han kan lære alle "barna" noe fornuftig....

så kan "alle" de små få duron................

ja får

DET SKAL de få..........:smile:

ihvertfall mine "sønner" :smile:

Lenke til kommentar

når jeg sier program osv. mener jeg blandt annet videoredigering, spill , os, mye mye mer.

mente ikke å kritisere noen bare så hva jeg mente.

er helt enig i at mange ikke trenger de heftigste maskinene som er på markedet. men noen må jo teste utstyr for at leverandører,,produsenter, skal gidde å lage noe heftig utsyr.

Lenke til kommentar

Jeg synes hele denne diskusjonen er ganske tåpelig. Hvem bryr seg om at andre bruker mer penger på pc enn andre!

 

Det hele virker som et misunnelse angrep på de som bruker penger ubetinget på å få det heftigste. La dem bruke penger, de bruker tross alt sine egne penger.

 

Hvis man begynner å tenke at alle skal få etter behov så sitter man plutselig i en kommunist stat.

 

Jeg har gjort mange oppgraderinger jeg kunne klart meg uten, men jeg har ikke tålmodighet til å vente på at den trege maskinen skal bli ferdig. Spesielt når jeg vet at penger kan løse problemet, det er noen av de få problemer penger tross alt kan løse her i verden.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote

________________________________________________

Jeg synes hele denne diskusjonen er ganske tåpelig. Hvem bryr seg om at andre bruker mer penger på pc enn andre!

 

Det hele virker som et misunnelse angrep på de som bruker penger ubetinget på å få det heftigste. La dem bruke penger, de bruker tross alt sine egne penger.

 

Hvis man begynner å tenke at alle skal få etter behov så sitter man plutselig i en kommunist stat.

 

Jeg har gjort mange oppgraderinger jeg kunne klart meg uten, men jeg har ikke tålmodighet til å vente på at den trege maskinen skal bli ferdig. Spesielt når jeg vet at penger kan løse problemet, det er noen av de få problemer penger tross alt kan løse her i verden

______________________________________________

 

 

Ja pengene kunne løst mange problemer, blant annet alle fattigdomsproblem vis folk var litt mere beviste på hva de brukte "sine" penger på...

Så vis det og diskutere fattigdom i verden (røde kors) kontra "barn" med ett manisk pengeforbruk på datautstyr

er tåpelig ,syntes jeg personlig din holdning er lettsindig, og att du har slett holdning :sad:

og den "kommuniststaten" du bable om er vel ikke akkurat det men heller et forsøk på bevistgjøring blant "apekatter"

da systemet skulle fungert slik att alle hadde så de iverfall ikke sultet .....

noe det ikke gjør :sad:

 

Thats the case .............

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...