Gå til innhold

Dimmu Borgir - albumguide og diskusjonstråd


teletubbiekid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det her er noen videoer, dog litt fattig kvalitet.

 

Vredesbyrd

 

Youtube virka ikke så jeg vil poste fler.

 

Men jeg vet at det finnes videoer til disse sangene:

 

"Mourning Palace" (1997)

"Arcane Lifeforce Mysteria" (1999)

"Puritania" (1998)

"Progenies of the Great Apocalypse" (2003)

"Vredesbyrd" (2004)

"Sorgens Kammer – Del II" (2005)

"The Serpentine Offering" (2007)

"The Sacrilegious Scorn" (2007)

Lenke til kommentar

Her er noen av videoene:

 

Progenies:

http://www.youtube.com/watch?v=j8bUs0eqHYY

 

Progenies "Extreme Version":

http://www.youtube.com/watch?v=dS7YLRGkqTU

 

Mourning Palace:

http://www.youtube.com/watch?v=hDFJ2QyKktA

 

The Serpentine Offering:

 

Sorgens kammer del II:

http://www.youtube.com/watch?v=Ka9qzv8deek

 

 

 

Edit: Så nå at du allerede har videoer :)

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sært at ikke flere her liker For all tid! Må si jeg mistenker dere for å ha lukket ørene etter den småharry introen. Det er særlig tre låter som treffer meg: Under korpens vinger, Over bleknede blåner til dommedag og sist men ikke minst.. Hunnerkongens sorgsvarte ferd over steppene. Disse tre låtene er jo knallbra! Synes forøvrig nesten alle sangene er skikkelig kule, men at ikke albumet når helt til topps på listene deres kan jeg forstå. Selv vil jeg nok gi den en 7'er.

 

Av hele Dimmu's diskografi er det gode, gamle Stormblåst jeg liker aller best. Da den kristne satte livet til, Stormblåst og Antikrist er kanskje mine tre favorittlåter innen hele sjangeren!

 

Synes det er ufattelig trist at de re-produserte Stormblåst. Nye Stormblåst er forøvrig eneste vanlige albumet av Dimmu jeg ikke har kjøpt. Ikke kommer jeg til å gjøre det heller... :thumbdown:

 

Av de nyere skivene er det kanskje Death cult armageddon jeg liker best. Clean voicen til Simen Hestnæs setter virkelig en spiss på dette albumet. Her er Allehelgens død i hellveds rike og Lepers among us favorittene.

 

Forøvrig synes jeg den nyeste videoen deres var en gedigen skuffelse. Bra konsept, rekvesitter, locations og bra kostymer, men akk så dårlig gjennomført! Blir rett og slett for dumt. Mulig det er på grunn av fraværende skuespillerferdigheter. Ihvertfall opplever jeg videoen som en slags trist parodi på hele BMsjangeren. En komedie... De hadde et så godt utgangspunkt med den låta at dette burde vært gjort bedre.

Endret av Ironbound
Lenke til kommentar
Forøvrig synes jeg den nyeste videoen deres var en gedigen skuffelse. Bra konsept, rekvesitter, locations og bra kostymer, men akk så dårlig gjennomført! Blir rett og slett for dumt. Mulig det er på grunn av fraværende skuespillerferdigheter. Ihvertfall opplever jeg videoen som en slags trist parodi på hele BMsjangeren. En komedie... De hadde et så godt utgangspunkt med den låta at dette burde vært gjort bedre.

Så utrolig enig. Selv foretrekker jeg videoer med litt mer av bandet som faktisk spiller, ikke bare later som at de er en krysning mellom orker og sataniske riddere. :p

Syns egentlig Progenies of the Great Apocalypse er den eneste gode videoen de har lagd som ikke er live...

 

Når det gjelder For All Tid har jeg faktisk hørt gjennom albumet flere ganger nå, har tom. hoppet over introen et par ganger pga. jeg rett og slett ikke orker den-_-'

Hvis jeg hadde vokst opp med denne musikken hadde jeg kanskje sett annerledes på det, men det første av Dimmu Borgir jeg ble introdusert for var faktisk det nye materialet dems, altså stort sett fra DCA, og det tror jeg har noe med hva jeg foretrekker. Det Dimmu Borgir jeg elsker startet liksom ikke før i 1997 med EDT.

 

edit: HVORFOR FUNKER IKKE YOUTUBE-LINKENE I FØRSTEPOSTEN MIN?!?! :realmad:

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Det er mindre enn en måned til nå og jeg gleder meg. Synd at ikke Hellhammer er med. Gleder meg spesielt til å se gliset til Galder, synthen til Mustis og clean voicen til Vortex. Shagrath har jeg ikke mye til overs for og Silenoz er forsåvidt grei. Han er best på å skrive sanger.

Lenke til kommentar

Begynt å bli mer og mer interessert i Dimmu nå de siste ukene, artig å lese litt om hva folk mener om de her! Favorittskiva så langt er nok Stormblåst, liker spesielt de mer melodiske låtene der, åpningslåta er nok favoritten av alt jeg har hørt av de foreløpig... Synes også Sorgens Kammer er fantastisk bra, selv om Aarstad aldri så mye stjal den fra Agony-spillet. Hørte originalen for litt siden, og må si jeg foretrakk Stians versjon... Hadde han bare spurt Tim Wright på forhånd, så hadde det vel kanskje også vært helt ok å bruke den, med riktig kredittering... jaja...

 

Liker noe av det nyere også, men føler ofte det kan bli litt "vel mye" av alt der, masse orkestrering og litt over the top for meg.... Så foreløpig er nok Stormblåst favoritten, men liker noe av For All Tid og EDT og!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Er det mange her som skal se Dimmu på Sentrumscene da? Jeg skal ivhvertfall dit. Gleder meg til å oppleve dem live!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=755706

sjekk ut denne. Er nå en del som skal dra ja.

 

Jeg misliker deg veldig nå anders. Du skal dra og ikke jeg.. Var for sen til å kjøpe billett :/ Får se om jeg kanskje klarer å få tak i en billett selv om jeg tviler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor misslike folk egentlig nyversonen av Storblåst? Synes at den er ganske mye bedre enn orginalen. Mer flyt i vokalen. Synes at Shagrath har en litt "usikker" growling der. Høres ut som en som nettop har lært seg å growle... Desuten har nyversonen mye fyldiger og klarere lyd og mer sus fra gitarene. Enste som trekker ned er at de fjerna pianointroen fra Alt Lys er svunnet hen... hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...