Gå til innhold

Dimmu Borgir - albumguide og diskusjonstråd


teletubbiekid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor misslike folk egentlig nyversonen av Storblåst? Synes at den er ganske mye bedre enn orginalen. Mer flyt i vokalen. Synes at Shagrath har en litt "usikker" growling der. Høres ut som en som nettop har lært seg å growle... Desuten har nyversonen mye fyldiger og klarere lyd og mer sus fra gitarene. Enste som trekker ned er at de fjerna pianointroen fra Alt Lys er svunnet hen... hvorfor?

 

De tok den ikke med fordi de syntes den var for soft eller noe slikt :p

 

Personlig synes jeg begge versjonene er ganske heftige, det spørs litt med hva jeg er i humør til å høre på

Lenke til kommentar

Er litt enig at vaffal deler av Stormblåst MMV blir noen ganger litt for mye. Kanskje litt slitsomt, men gamle synes jeg til tider blir litt "tom". .. men uansett vi blir ikke enige.. Lurte mest bare på hvorfor folk missliker MMV, og nå har jeg fått høre det.. takker

Endret av uberkvaal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
SHOW FILMED FOR DVD RELEASE

 

 

The final show of the European Invaluable Darkness Tour 2007 taking place at Sentrum Scene in Oslo, Norway will be filmed for an upcoming DVD release!

 

The band is looking forward to a very special evening with all the Norwegian fans in the audience. See you November 6th!

 

Posted October 26th, 2007

dimmu-borgir.com

 

Ajaj, dette kan bli spennende :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
mange mener Dimmu Borgir er blitt sellouts fordi de har skiftet stil til noe mer kommersielt enn 1. generasjons black-metal. Nå spiller de symfonisk black/extreme-metal.
Nå skal jeg ikke ta den endeløse "er dimmu bm eller ikke"-krangelen, men her må jeg rette deg, for du kan tydeligvis lite om bm. Gutta i dimmu var ikke engang i tenårene under den første bølgen (altså 1. generasjon, aner ikke hvorfor de har brukt noe så femi som bølge for å beskrive black metal).
Lenke til kommentar
Får høre igjennom For All Tid en gang til. Veldig lenge siden jeg har hørt på den, kanskje jeg liker den bedre denne gangen. Hvilket album er Sorgenskammer del 2 fra btw? Jeg har alle platene dems på pcen, men finner ikke den sangen noe sted :hmm:

 

Jeg synes ikke at For All Tid er dårlig. Noe kjip cleanvokal, men jeg vil ikke slakte den som guiden gjør.

 

Sorgens Kammer del 2 er på Stormblåst MMV.

Lenke til kommentar
mange mener Dimmu Borgir er blitt sellouts fordi de har skiftet stil til noe mer kommersielt enn 1. generasjons black-metal. Nå spiller de symfonisk black/extreme-metal.
Nå skal jeg ikke ta den endeløse "er dimmu bm eller ikke"-krangelen, men her må jeg rette deg, for du kan tydeligvis lite om bm. Gutta i dimmu var ikke engang i tenårene under den første bølgen (altså 1. generasjon, aner ikke hvorfor de har brukt noe så femi som bølge for å beskrive black metal).

Snakker du om Venom? Det var kanskje de som kom opp med navnet først, men de spillte ikke den typen musikk som er per definisjon black metal. Det første ordentlige black metal bandet var da Mayhem. Dessuten har jeg ikke sagt at de var med i den første bølgen (skjønner ikke hvorfor du syns det ordet er femi), jeg har sagt at de spilte første generasjons black metal.

 

edit: altså, når jeg sier generasjon mener jeg typen musikk, ikke at disse var pionerene innenfor sjangeren.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Bølge og generasjon er i dette tilfellet akkurat det samme. Første generasjon=Venom, Bathory, Mayhem, Celtic Frost, Sarcofago osv. Andre generasjon startet på begynnelsen av nittitallet når band som Mayhem, Burzum osv senket tempoet noe, og gjorde musikker mer dyster og atmosfærisk, slik vi kjenner den i dag. Riktignok var ikke musikken til de første bandene slik vi kjenner black metal i dag, men det forandrer ikke det faktum at det er black metal. På samme måte som at Black Sabbath er metal, selv om de ikke er helt det vi sammenligner med metal i dag. Man kan ikke komme med personlige meninger angående den slags. Anbefaler at du OP.

 

At bølge er litt femi er vel bare min personlige mening, men vi er vel alle enige i at det er feil å bruke om black metal? Det var aldri noen bølge.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Siden du legger så stor vekt på at det ikke var/er en bølge, hvorfor ikke? Du referer til de første bandene som spilte sin form for BM (Venom etc), en form for BM som ble erstattet av BM "slik vi kjenner den i dag". Var ikke denne første generasjonen en bølge, erstattet av en ny bølge? En bølge er et fenomen som vokser i styrke, for deretter å avta, og gjerne erstattes av andre bølger. Er argumentet at den "andre bølgen" ikke har avtatt i styrke, og heller ikke kommer til å gjøre det?

 

Bare lurer, siden det ble sånt styr om denne bølgen :)

Lenke til kommentar

Det blir ikke direkte feil, nei, det har jeg aldri sagt. Jeg la selv ikke mye vekt på det, jeg puttet det bare i en liten parantes. Jeg bruker selv ordet bølge når jeg snakker om black metal, men kun fordi noen bestemte seg før at det var det som skulle brukes. Jeg forbinder i hvert fall bølge med pop, ting som er populært og som fanger mangens interesse.

Lenke til kommentar

Det funker. Var ikke meningen å være grinete, men så var det jo noe mer seriøst enn et innlegg i metal-tråden. Da kan man ikke ha slike feil. =)

 

edit:

Jeg forbinder i hvert fall bølge med pop, ting som er populært og som fanger mangens interesse.

Det kan vel på sett og vis sies om "den andre bølgen" av BM også :)

Mulig, men nå har vi jo den første bølgen også. Selv de som virkelig har greie på black metal pleier å feile når det kommer til den første bølgen. Endret av Innos
Lenke til kommentar
Det funker. Var ikke meningen å være grinete, men så var det jo noe mer seriøst enn et innlegg i metal-tråden. Da kan man ikke ha slike feil. =)

Nei selvfølgelig ikke. Men personlig har jeg aldri brydd meg om "den første bølgen", har heller sett på den norske black metallen som begynte på 90-tallet som den "ekte" black metallen. :whistle:

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...