Gå til innhold

stillegående under 2 kg

stina79

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

Jeg leter etter en ny bærbar PC og har ett hovedkriterium: den må være ekstremt stille (til lesesal etc). Ellers er jeg ute etter noe i den ultraportable klassen, altså 12 eller 13 tommer, under 2 kg. Støynivå er viktigst, så størrelse, så alt det andre (prosessor, GB etc). Pris: maks 12000, helst mindre. Har sett på Fujitsu Siemens V3205 som har egen knapp for vifte. Noen som har noen erfaringer?

Takk for all hjelp! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei alle sammen,

Jeg leter etter en ny bærbar PC og har ett hovedkriterium: den må være ekstremt stille (til lesesal etc). Ellers er jeg ute etter noe i den ultraportable klassen, altså 12 eller 13 tommer, under 2 kg. Støynivå er viktigst, så størrelse, så alt det andre (prosessor, GB etc). Pris: maks 12000, helst mindre. Har sett på Fujitsu Siemens V3205 som  har egen knapp for vifte. Noen som har noen erfaringer?

Takk for all hjelp! :-)

9418218[/snapback]

Edit: Har sett at noen har støyerfaringer med v3205 men usikker på om det er med den med Core Duo T5200 og 1 GB minne. Bør slikt ha noe å si for støynivå, mao: Kan en spec av maskina ha støy mens den andre ikke har det...?

Skrevet
Kan en spec av maskina ha støy mens den andre ikke har det...?

9420074[/snapback]

Ja. Ulike prosessorer og skjermkort har ulikt strømforbruk. Ettersom elektroniske kretser er frie for mekaniske deler går alt strømforbruket over til varme, og hvor mye varme som utvikles vil ha betydning for hvor ofte/fort/lenge vifta må gå for å kjøle den ned.

That said, to versjoner av V3205 med ulik prosessor har mest sannsynlig den samme vifta og kjøleløsningen, forskjellen vil altså være hvor ofte vifta må gå.

Skrevet (endret)

hei,

Student Guiden

Her har du 3 forskjellige bærebare datamaskiner som berører dine kriterier.

Ulempen med en bærebar under 2kg er at de fort blir veldig dyre.

Du kan også lese i Den "lille" xps 1330 posten på forumet, om selve pc'en.

de heter alså ultraportable, og xps 1330 er ett veldig godt valg. les guiden og se hva som treffer deg midt i blinken.

Endret av Imsdalo
Skrevet
hei,

Student Guiden

Her har du 3 forskjellige bærebare datamaskiner som berører dine kriterier.

Ulempen med en bærebar under 2kg er at de fort blir veldig dyre.

Du kan også lese i Den "lille" xps 1330 posten på forumet, om selve pc'en.

de heter alså ultraportable, og xps 1330 er ett veldig godt valg. les guiden og se hva som treffer deg midt i blinken.

9420343[/snapback]

Tusen takk for svar. Desverre må jeg ha PCen innen fredag, da jeg reiser tilbake til USA den dagen. Så kan ikke vente på Dell. Må kjøpe noe som er på lager nå. Vanskelig! Har allerede prøvd toshiba u300 som er en bra PC på mange måter, lekker design, lett og sterk. MEN jeg synes personlig viften bråker for mye når man kjører mange browservinduer på en gang. Er som sagt veldig opptatt av at det skal være lite viftestøy. Og heller jevn during enn en sånn som sveiver seg på med 15 sekunders mellomrom.

Skrevet

Hvis du bor i Trondheim kan du stikke innom Mamoz og prøve FS V3205. Ellers kan du se om Elkjøp/Lefdal/Siba har den i butikkene sine og prøve der. Også kan du bestille fra det billigste stedet på nett...

Skrevet
Hvis du bor i Trondheim kan du stikke innom Mamoz og prøve FS V3205. Ellers kan du se om Elkjøp/Lefdal/Siba har den i butikkene sine og prøve der. Også kan du bestille fra det billigste stedet på nett...

9422438[/snapback]

Gode råd. Bor i Oslo desverre, og ingen av kjedene her har den (ikke en gang SIBA som hadde den før). Men jeg bestilte den på nett i dag. Skriver igjen og forteller hvordan den er.

Skrevet

Du har ganske mange butikker i Oslo da... Datakjeden, Digital Impuls, Netshop Oslo, ComputerCity mm... Sjekk butikk-kategorien her på forumet, står en del der. Både Datakjeden og Digital Impuls ligger i Møllergata så det er forholdsvis kjapt å stikke innom for å se på maskinene og få en følelse av de

Skrevet
Du har ganske mange butikker i Oslo da... Datakjeden, Digital Impuls, Netshop Oslo, ComputerCity mm... Sjekk butikk-kategorien her på forumet, står en del der. Både Datakjeden og Digital Impuls ligger i Møllergata så det er forholdsvis kjapt å stikke innom for å se på maskinene og få en følelse av de

9423350[/snapback]

jeg har allerede tatt maskinen i øyensyn, problemet er jo at man ikke får skrudd dem på og sett hvordan de oppfører seg i action. Angående over om å kjøpe i USA: Dell i USA kan faktisk ikke fikse norsk tastatur. Man kan riktignok stille om og ha norsk tastatur på det engelske, men da mister man større enn mindre enn knappen (deres shift dekker to knapper) samt et par andre funksjoner. 1330 er faktisk ikke billigere der heller forresten, starter på over 10K.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...