Gå til innhold

Problemer med textures.


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, da er det min tur til og spørre om hjelp her.

 

I det siste har jeg hatt litt problemer, source henger seg, bildet strekker seg så jeg ikke ser noe osv. Skjermkortet er ikke for varmt, idle ca 40-45grader og load 50-65grader.

 

Jeg har prøvd:

 

3 forsjellige skjermkort drivere.

 

Formatert.

 

Ny cpu, ram og hovedkort.

 

endret grafikk instillingene i css.

 

Det jeg begynner og lure på er om det faktisk er skjermkortet som er ødelagt på en eller anen måte, men det som da blir merkelig er at jeg ikke har problemer i andre spill. Så det jeg egentlig spørr om her er om det er mulig at dette kan skyldes software?

 

Btw: Jeg har innstalert Cevo Gui, men har prøvd uten og hadde akkurat samme problemet da. :)

 

Takker for alle svar. :)

post-90187-1188746532_thumb.jpg

Endret av hiper
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Ser du bruke skins...?

 

Fjern de..

Skrevet

Jeg vet at dette var et problem for noen år siden, men om du har klokket skjermkortet, bør du klokke det helt ned til disse artifacts-ene forsvinner. Dette skjer som oftest når skjermkortet er for varmt (noe som kan oppstå ved overklokking). Du kan også prøve å laste ned nye drivere. :)

Skrevet

Hadde artifacts problemer med mitt gamle skjermkort også, hmm merkelig dette.

 

JonasKs: Jeg bruker Cevo Gui, fullt lovlig i alle store cuper og på store lans. :)

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Omfg.. Hater Cevo greia..!

 

Hvordan får jeg den tilbake til normalt..?! PLEASE!! :'(

Skrevet (endret)

Eller the ezy way, kjør .exe fila igjen da kan du uninstalle via den. :)

 

Ot: Har bestilt et 8800gts 320mb nå så satser på at problemet er løst, skal delta på compo osv i høstferien så hadde vært veldig kjipt om dette skjedde under compo :ph34r:

Endret av hiper
Skrevet (endret)

Vanligvis når det er rosa artifacts på overflater som har shader på seg så er det vanligvis et problem med cubemaps.

I et cs map er det utplassert slike cubemappings tool, som plasseres over textur-flater som skal 'speile' omgivelsene for en mer realistisk opplevelse.

 

Når de som har utviklet mappet er ferdig og kompilerer den til en .bsp fil, så kjører de mappet med 'parameteren'.. ?Kommando, 'buildcubemaps'. Det som skjer da er at disse cubemaps-toola tar bilde rundt seg og lagrer de i bsp fila.

 

Du kan jo kansje prøve å kjøre 'buildcubemaps' i konsollen. Så vil bildene bli tatt på nytt, og lagret i videominnet på grafikkortet, slik at det ikke vises som rosa no more.

 

Beklager hvis noen vet bedre enn meg. Er jo verdt og prøve iallefall.

 

:)

 

EDIT: Beklager, så nærmere på bildet. Sånn oppstår vanligvis når gfx kortet har gått varmt. Når jeg møter på slikt, lar jeg maskinen stå av en stund. Så virker det igjen.

Men når kortet ditt ikke har gått varmt så må det være directX kansje.

Prøv dxdiag i 'kjør' og se der. Ta de to testene der.

 

:)

Endret av tAno16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...