Gå til innhold

Western Digital harddisker dårlige?


sentence

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har selv 4 WD sata disker og de funker helt fint...Med andre ord ingen problemer..

Tror nok det at folk som har mye problemer med disker er folk som er uheldige med disken sin eller at de rett og slett ikke kan behandle harddisker..

 

Jeg behandler diskene mine veldig forsiktig,uansett hvilket disk eller merke det er..

9442973[/snapback]

 

FYI; har vært sertifisert tekniker på stasjonær-PC, bærbare og SMB-servere både hos fhv Compaq og IBM, samt at jeg er en av de som startet i steinalderen (med VIC20), så den konklusjonen der må du nok revurdere.

 

De fleste som har nevnt at de har problemer med WD-diskene, nevner gjerne også hvilke ANDRE disker de har hatt - som igjen har fungert godt.

 

Eller kanskje WD-disker krever en spesiell håndtering i forhold til Samsung, Hitachi, Seagate og de andre merkene?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt maxtor, seagate, wd+++

 

Den eneste disken jeg har i min besittelse som er steindød, er en maxtor ATA disk på 160gb.

 

Faren min brukte for det meste Maxtor før i tiden, men så røk en disk om gangen.. ca. 1 år gamle...

 

Han har holdt seg unna maxtor siden den gang og han kjøper vel primært wd. Jeg har også bare kjøpt WD de siste årene, men min forrige pc hadde maxtor 160gb sata.

 

Jeg var veldig redd for den disken skulle ryke, da maxtor i mine øyne hadde store problemer for noen år siden.

 

Jeg har aldri, eller.. Hadde aldri sett en wd ryke, før på jobben her forrige uke.

 

Det var en ekstern WD disk, type old-skool. Transparent plexiglass disk med lys i. Den var på 250gb og hadde ATA interface.

 

Det som skjedde da, var at jeg flyttet den fra en pc til en annen.

Brukte en annen strømforsyning (har 4 like disker her, så vi har en strømforsyning ved hver pc).

 

Men, når jeg plugget den i strømforsyningen.. Da veltet røyken ut!

Jeg var kjapp til å dra ut strømmen..

 

Skrudde opp kabinettet, demonterte disken, etc..

Skrudde den inn i en pc og ja.. fungerte faktisk fint!

Så jeg bare slettet partisjonen, laget ny og formatterte til NTFS.. hehe.. flaks disken overlevde der ja!

 

Mistanken min går mot strømforsyningen, så den ble bare kastet.

Lenke til kommentar

Ikke hatt noe problem med mine WD disker, bortsett fra at temperaturen på alle jeg har hatt er veldig høy.(50-55 grader) Jeg mener å huske at jeg leste et sted at stort sett all WD disker viser for høy temperatur pga en feil med sensoren. Noen som kan bekrefte dette?

 

Edit:

Fant dette svaret fra WD

 

"

Dear Sir,

 

We do not have any firmware update to fix this issue, and it will be

not.

 

Issue: Factory calibration routine anomaly causes the drive to report

temperature readings that are up to 20C higher than actual. Otherwise, the

drives meet all of WD’s quality, reliability and compatibility

standards.

 

The drive is not faulty, it is just a sensor which provide wrong

temperature.

 

Regards

"

Endret av Mostra
Lenke til kommentar

Det skal nevnes at alle mine pcer blir behandlet bra, så om noe ryker for tidlig i mine pc'er, er det produksjonsfeil...

 

Jeg har CMstacker kabinett og diskene står alene i hver sin "ramme" (har 3 rammer, men bare disker i to av de!). Hver ramme har en 80mm vifte.

 

Videre, har kabinettet 120mm vifte i bakkant, såvel som en strømforsyning med flere store vifter i.. (680w).

 

Forrige pc'en min hadde også utmerket med kjøling, men den var en fullstappet barebone (ble dog. ikke varm)

Lenke til kommentar

Litt off topic kanskje, men kan noen hjelpe her?

 

Western Digital Mybook 400GB USB

Den har fungert fint i over et år, men nå skal jeg koble den til men Windows XP finner ikke driver til den. Jeg har aldri brukt noen driver, ufattelig irriterende.

Jeg har prøvd å koble den til med flere kabler, restarta maskinen, men neida ikke noen kontakt.

 

Harddisken lyser og lager samme lydene som alltid tidligere, og tydelig at det er kontakt, da jeg får indikasjon på at en USB enhet er koblet til som min pc ikke klarer å skjønne hva er.

Lenke til kommentar

Har også hatt noen disker opp gjennom årene, de eneste jeg har hatt problemer med var de beryktede IBM "Deathstar" :)

 

Av 4 stykker 30 GB døde to, fikk nye større på garantien heldigvis. Av de to siste er det en som lager mye lyder (men fungerer - dog med bad sectors), den siste fungerer tilsynelatende uten problemer ... Det var og en IBM 40 GB utgave som døde etter et par år.

 

Utover dette er Samsung sine Spinpoint jeg har vært mest fortrolig med.

Lenke til kommentar

Hei. Har hatt EN Western Digital Disk jeg også. Det var ikke jeg som valgte det en gang. En av mine gamle maskiner stod på Service og måtte bytte en harddisk og da ble det Western Digital. Har selv aldri likt Western Digital disker. Selv har jeg holdt meg til Samsung jeg for det meste. I en av mine gamle maskiner stod det 2x120 GB Seagate disker.

Da en av mine gamle maskiner var så ustabil at det var ikke artig så kjøpte jeg tilslutt en ny PC. Valgte deler og sånn. Til den PC`en kjøpte jeg 1x80 GB Samsung disk og 1x300 GB Disk til den PC`en.

Senere kjøpte jeg 1x200 GB Disk og 6x250 GB disker.

Er veldig fornøyd med Samsung sine disker.

Lenke til kommentar

To av mine 30GB IBM Deskstar tok kvelden etter ca 1 – 2 år bruk. Disse var billige, men dette er for kort levetid. Husker ikke hvem som sto bak produksjonen av disse HD-ene.

 

En Seagate tok kvelden da jeg monterte den i PC-en for flere år siden.

En chip eksploderte og laget en stor «blemme» gjennom chip-en.

Fikk ny uten noen form for problemer.

Lenke til kommentar
Jo. Samsung diskene er veldig stillegående. Selvfølgelig du vil høre dem litt, men ikke noe merkbart.

9454543[/snapback]

Ok, takker.

Samsung skal vurderes seriøst ved neste handel.

Liker godt ting som er stille.

Dessuten har jeg ikke hørt noe negativt om disse diskene ennå.

Men mulig Samsung er «ny» på dette området, og derfor færre brukeranmerkninger.

Lenke til kommentar

Av de godt over 100 diskene jeg har, lever alle i beste velgående, men pussig nok streiket den aller første av 4 stk WD disker jeg kjøpte. Og det ironisk nok etter bare noen timers bruk og jeg hadde akkurat rukket å fylle den opp. Sier seg selv at det ikke blir flere WD disker på meg, selv om jeg sikkert var veldig uheldig. (Jeg leverte tilbake de 3 andre :!: ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...