Gå til innhold

Ny prosessor "AMD ATHLON 64 3800+"


Benris

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet ganske lite om prosessorer og slikt.

 

Men jeg trenger en ny prosessor siden min nåverende er 1.6 ghz.

Da fant jeg denne.

Og den var en ganske lav pris (574,-) så jeg lurer på om dette bare er tilbehør til vanlig prosessor? Jeg vet ikke hva som er vanlig pris.

 

Tror jeg skal få greid å montere den hvis det bare er ledninger og skruer og slikt enkelt.

Hvis ikke må jeg nok levere den inn og få det montert.

Hvis dette er en hel prosessor som kan byttes ut med den jeg har, kjøper jeg den.

 

Jeg "Tror" det er en prosessor men er ikke helt sikker så jeg tenkte jeg skulle spørre dere. :whistle:

 

Takk for all hjelp :)

Endret av nfsu_2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, men det betyr at jeg må kjøpe veldig dyr prosessor?

 

Eller tror du jeg kan få en billig og god en?

9411531[/snapback]

 

Hvor mye vil du bruke på oppgraderingen? Du får en god prosessor med to kjerner til ca 920.- https://prisguiden.no/product.php?productId=57544

 

Sjekk om hovedkortet ditt kan bruke tokjerneprosessor. Spander på deg billig ram opp til 2 gb og du er på nett ett par år til :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ha gjort det. Du tenker sikkert at klokkefrekvensen gjør prosessoren bedre, men slik er det ikke i dag. Jeg ville hatt en E4400 over en Athlon64 3800+. Sistnevnte er enkeltkjerne, mens E4400 er dobbelkjerne og bedre.

 

Edit: Om du vil gjøre det som du ønsker, greit nok.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Du må finne ut hvilke hovedkort det er du har nå, hvis det er AM2 så kjøper du deg en dobbelkjerne den Intern linket til. Denne 4200+ han linker til er en dobbelkjerne og er bedre enn den du linker til i første post.

9414240[/snapback]

 

Det er visst LGA775 men tror jeg vil kjøpe et nytt hovedkort med AM2 hvis det ikke er så vanskelig å montere.

Lenke til kommentar

Vanskelig og vanskelig!

Hovedkortet er det alle komponentene i PCen er koblet til så det er i praksis å bygge en helt ny maskin men det er ikke så vanskelig om du tar deg tid til å lese hovedkortmanualen.

 

Men som andre sier her så kjøp deg heller en dyrere Intel prosessor som allerede passer på hovedkortet du har.

Prisforskjellen blir minimal mens ytelsen blir en helt annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...