Gå til innhold

Omtale av Two Worlds (PC)


Anbefalte innlegg

Bra andmeldelse.

Første gang jeg spilte det spilte jeg i 5 min, jeg tenkte: 400 rett i dass.

Men satta meg ned, spilte kansje 1 time før det begynte å skje ting, elsker spillet nå.

Begyner å få en del "gode" ting nå, liker at det er et enormt utvalg i våpen og armor.

 

1.5 patchen gjorde mye

9411686[/snapback]

 

Tenkte det samme som deg, bare at jeg ikke kalrte å spille det mer enn 20 min. Jeg få gi det en sjanse til :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen her sa et ting ikke respawnet. Hva om jeg dreper ALT av crepes som er i spillet, har jeg ikke mer å drepe da?

9415069[/snapback]

 

Det stemmer. Riktignok vil enkelte monstre/folk komme igjen som spøkelser, men disse gir og tåler kun en brøkdel av den opprinnelige skaden (1-2 slag er vanligvis nok). Den kule dødsanimasjon er vel eneste grunn til å faktisk bry seg om disse.

 

Men, kartet er *stort*. Hvis du setter for deg å drepe alt som finnes i verden, da har du noen timers arbeid foran deg :) Trolig bruker en dobbelt så lang tid på dette, enn å kjøre gjennom samtlige oppdrag i kampanjen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde desverre spilt noen timer før jeg fant ut at det fantes en patch til spillet, og orket ikke å starte på nytt. Dette var antagelighvis en stor feil, for i den versionen av spillet jeg spiller er absolutt alle deler av spillet ubalansert.

 

Mulig spoiler om svakheter i upatchet version:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Man lager potions som er bedre enn all rustningen man har på til sammen, det beste itemet mitt er et pil-kogger, som gir mye mer stats enn å øke de 40 levelene jeg har økt. Alchemy og lockpicking er MYE bedre enn alle slosseskills. Så lenge man har maxet ut fire, har litt mana og fire field er det ingen fiender som kan skade deg. På relativt lavt level lagde jeg et sverd med 7000 skade som dreper alle fiender jeg har møtt på et par slag selv om jeg er en pure mage. Siden det er så mange items som gir permanente stats får man f.eks. urimelig mye vitality uten å ha gitt noe til det i det hele tatt.

Hvis alt dette er fikset i 1.5 kan det godt hende at det er et helt OK spill. Det hadde vært fint å vite om det var tilfellet. Jeg synes faktisk det var et hyggelig spill å spille, men det hadde ingen utfordringer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+241541

Jeg vet dette egentlig handler om PC-versjonen, men jeg kan ihvertfall nevne en vesentlig ting med Xbox360-versjonen... HW på Xboxen er rett og slett for dårlig. Grafikken var en gedigen skuffelse. Det minnet mye om nivået som var på pc for 2-3 år siden. Til tross for at grafikken er såpass nedskalert (jeg går utifra at den er bedre på pc), sliter likevel spillet med mer eller mindre konstant lagging og loading. Hvis man løper rundt uten å gjøre noe spesielt går det nogenlunde greit, men i det øyeblikket man dreier litt på kameraet for å se seg rundt eller det kommer fiender begynner spillet å hakke så kraftig at det rett og slett blir et problem. Et eksempel: Jeg ble angrepet av en ulv som kom fra høyre. Litt hakking og kraftig drop i FPS og vips så var den plutselig på min venstre side. Loadetiden er også et kraftig irritasjonsmoment. I snitt kan man løpe 30-45 sekunder før spillet fryser og loader i ca 2 sekunder. Mtp hvor mye man reiser rundt i slike spill er det rett og slett ikke holdbart at 5-10% av spilletiden går med til loading.

 

Selve spillet (historie, gameplay osv) har jeg rett og slett ikke prøvd nok til å si noe om. De store tekniske problemene var nok til at jeg ga opp etter en drøy time... Trist, for jeg hadde virkelig gledet meg til å spille det :cry: Tror nok PC-versjonen er veien å gå.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...