Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med Skjermdriver?!


Anbefalte innlegg

Hei :w00t:

 

 

Har prøvd og prøvd og prøvd i flere timer nå, men til ingen nytte, skjermdriveren jeg laster ned vil ikke virke!

 

Jeg gikk inn på Nividas nettside og inn på Driver Download linken, og trykte på Windows Vista 32-bit for Geforce 7-serien (siden jeg har et Geforce 7900 gt/gto)

 

Er så lei av dette at jeg får bare lyst til å sette meg ned å grine.

 

Jeg bruker pc`n bare til spilling, og fikk meg vista for å kunne spille fremtidige spill, kjøpte meg Shadowrun i tillegg.

 

De største problemene er at :

 

- Skjerm oppløsninga blir altfor stor, nesten 4-5 ganger så stor som vanlig.

 

- Får ikke startet steam, står at det har sluttet å virke (ergo, jeg får ikke spille mesteparten av spilla mine.)

 

- Når jeg starter f.eks Shadowrun kommer det masse streker og du hører musikken i bakgrunnen (intro musikk)

 

Hadde samme problem med en gang jeg fikk Vista og plagdes noe inn i h,

Shadowrun ville ikke starte ordentlig da heller, men etter at jeg lasta ned en beta driver ville det virke.

 

Og en annen ting som jeg har merket før jeg fikk dette problemet er at når jeg startet steam og spilte CS f.eks og avsluttet det og bestemte meg får å spille Shadowrun kom de strekene jeg hadde fra før. selvom spillet startet helt fint visst jeg restarta pc`n uten å åpne steam eller spille av noen filmer.

 

Visst det er noen som har noe peil på hva som er galt, værsåsnill og hjelp meg i så fall. Kanskje skrive hvordan det skal gjøres eller så snilt som å lage en videomanual.

 

Siden jeg er helt desperat atm. Vurderte på å kjøpe meg ny pc, siden jeg trodde det var feil med denne.

 

Tusen Takk for de som hjelper :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den mest sansynlige årsaken til problemet er at skjermkortet er kaputt, altså streker og andre artifacts som kommer opp på skjermen.

 

Det andre er at skjermkortet ditt ikke står ordentlig i hovedkortet, altså ta det ut og sett det inn igjen.

 

Og så kan det hende du forsøker å installere skjermkortdriveren FØR chipset-driver. Har vært borti et par tilfeller der skjermkortdriver må installeres etter at scipset-driverne er på plass.

 

Kan også være at du har virus på maskinen, selv om jeg ikke har vært borti akkurat det problemet knyttet til virus. Sjekk etter for sikkerhets skyld :thumbup:

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...