Saggy Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 (endret) Denne posten er todelt, først kommer info og så kommer noe som bare kan sies å være moderate mengder whine. Komplett.no har store problemer med å levere for tiden, noe takket være ombyggingen de har hatt av lagersystemet og noe takket være den kort sagt regntunge sommeren vi har hatt i år. quote fra nyhet på forsiden: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Forsinket levering[24.08.2007] Komplett.no beklager å måtte meddele våre kunder at det for tiden er noe forsinkelse i enkelte leveranser. Det jobbes iherdig med å rette opp i dette og vi har blant annet igangsatt døgnbemanning på lageret. Årsaken til forsinkelsene er en kombinasjon av to forhold: Vi har gjort store investeringer i et nytt lagersystem som skal bidra til å effektivisere lagerlogistikken vår. Dette gjør vi for å ytterligere forbedre våre leveringer, samt å stå bedre rustet til å håndtere en økende etterspørsel. Vi er i disse dager midt i en konvertering mellom gamle og nye systemer. Det nye systemet antas å være i full drift ut over i neste uke. En annen faktor som også har bidratt til dagens situasjon er det dårlige sommerværet vi har hatt i sør. Vi har lang erfaring fra netthandel og kjenner godt sesongsvingningene i salget. Juli har historisk vært en heller laber måned mht salg. I år derimot eksploderte salget uventet midt i fellesferien. Dette sammen med konvertering til nytt lagersystem har gjort at vi den siste tiden dessverre ikke har klart å levere ut varer like raskt som både vi og våre kunder kunne ønske. Vi beklager denne situasjonen på det sterkeste og håper ulempene for våre kunder blir minst mulig. Vi gjør alt vi kan for å komme a jour så raskt som mulig og vil benytte anledningen til å takke for utvist tålmodighet og forståelse. Med beklagende og vennlig hilsen, Komplett.no Så tenk deg godt om før du bruker komplett de neste ukene. Del 2 For en uke siden, den 23. for å være nøyaktig, bestillte jeg meg ny tv komplett hadde på tilbud samt en xbox 360 elite. Nesten en uke senere sender jeg en mail med forespørsel om hvorfor jeg ikke har motatt noen oppdatering på hva som skjer med ordren min, tilbake i svar får jeg en syltynn 2 linjers mail med link til overnevnte post på hovedsiden deres. Greit nok tenkte jeg, så så jeg datoen den ble postet, 24. Aug. Rett etter min bestilling med andre ord, Jeg så da for meg en stor forsinkelse og tenkte på å bestille tvn annensteds, jeg sendte derfor mail no 2 til komplett med spørsmål om hvor lang tid det ville ta før de var ajour igjen med utsendelser, til svar fikk jeg (dette var igår) at de fortsatt holdt på med ordre fra den 15-16. Aug og ikke visste bærplukk om når de kom til å komme tilbake i hakk, men neida, de tvilte på at det skulle ta så lang tid som EN MÅNED. Greit nok, dere har problemer med lager ombygging, men for alle himmlers skyld, si nå ifra før og tydligere, linken til nyheten er jo såvidt synlig! Det er jo soleklart at de har hatt lager problemer mange uker før de ga beskjed til mannen i gata om at leveringer kom til å bli forsinket. Så nå sitter jeg her med 15000 frosset på kontoen min og ingen utsikter om levering før om minst 2 uker om prognosen min stemmer. Det er nok til å gjøre meg fly forbanna. Akk ja, til dere der ute som lurer på å bestille noe fra komplett, sørg for å være helt sikre på at det er umulig å få tak i annensteds, for det vil antagelig ta lang tid før komplett igjen leverer det de lover. Endret 1. september 2007 av Saggy
-sparks- Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Det er allerede en stor anti-komplett tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=784851&st=420 Enjoy. Selv sluttet jeg å bruke dem for ett halvår siden, da jeg fant ut hvor elendig servicen var der.
kewell79 Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Komplett var før min NR 1 favoritt nettbutikk, men siste kanskje 6 månedene har bare ting godt nedover desverre MPX skuffer meg aldri (enn så lenge)
Bloody Mess Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Gikk over til Netshop for en god stund siden, vært fornøyd så langt.
Saggy Skrevet 1. september 2007 Forfatter Skrevet 1. september 2007 Har generellt holdt meg unna komplett de siste 2 åra, men av og til (som nå) har de hatt et tilbud som passet altfor bra til å ikke få med seg. Og dette er første gang jeg har ventet lenger enn 1 uke på varene mine. I og med at jeg ikke har tid til en jobb ved siden av studiene og akkuratt har skaffet ny leilighet så kan jeg ikke gå opp i pris noe mer heller så jeg blir nødt til å bite det i meg, jeg får heller spørre om avslag hvis de tar dem enda en uke uten at det skjer noe. Det som irriterer meg mest er strengt tatt ikke at leveringen ble forsinket, det er heller den totalt fraværende informasjonen om hva som skjer med ordren min pluss måten de behandler alle kundene sine ved å fortsette butikken som før ved å annonsere for fullt enda lageret deres er fullstendig sprengt og utsendelser ligger opptil 20 dager etter skjema.
Amored Skrevet 2. september 2007 Skrevet 2. september 2007 Komplett er blitt så sinnsykt treige... Før var det den beste nettbutikken, synes jeg.
TheCooler Skrevet 2. september 2007 Skrevet 2. september 2007 (endret) Sitter og irriterer meg over det samme selv. Har en ordre inne på en komplett PC og litt annet. Ordren ble sendt i midten av august med antatt levering den 24. I dag (2. september) står fremdeles ordren som 'åpen' i systemet deres, til tross for at alle komponenter både i PC'en og annet på ordren har vært tilgjengelig på lager (ifølge deres eget system) i over en uke. Jeg gir dem et par hverdager til, og så droppe jeg hele ordren og flytter mine 20.000+ til et annet sted og sannsynligvis også betydelige deler av den langt større summen jeg legger igjen for arbeidsgiveren min hos Komplett årlig. Det får være måte på treghet - særlig når jeg ikke engang har fått noen som helst beskjed om eventuelle forsinkelser - har vært inne og sjekket ordren hver dag siden den 24., men neida - den står fremdels som åpen Og som det sies i posten to hakk over denne; så utrolig j*vla frekt av dem å hver eneste dag pøse på med tilbud og annonsering i bøtter og lass når de er fullt klar over at de ikke er leveringsdyktige innen rimelig tid på noe som helst. Endret 2. september 2007 av TheCooler
Saggy Skrevet 3. september 2007 Forfatter Skrevet 3. september 2007 Jaja, da ga jeg opp allikevel, bestillte xbox fra netshop og tvn fra Amentio. Tipper de leverer iløpet av uka. Komplett kan ha det så godt, for min del skjønner jeg meg ikke på at de tror de kan drive butikk sånn uten å få mengder tapte bestillinger. Sjefene burde ta seg en grundig kikk på hvem som sitter i mellomleder stillinger for lager/innkjøp og kundebehandling ellers kommer komplett til å tape stort framover.
ToFFe Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Gikk over til Netshop for en god stund siden, vært fornøyd så langt. 9406500[/snapback] Advarer mot Netshop sin kundeservice når det gjelder skjermer o.l De har et eksternt firma som tar seg av retur/reklamasjons saker som mildt sagt fungerer dårlig. Kranglet i 3 uker for å få byttet skjermen min direkte hos Netshop da dette firmaet de bruker ikke hadde den på lager og ville ikke få den inn på 3-4 uker. Og av de tre ukene jeg brukte på å krangle så brukte jeg sannsynligvis 2 av dem på å sitte å vente på å få svar på support telefonen deres..elendig
Alastor Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Vi har allerede nok tråder om komplett.no's leveringsproblemer, denne stenges. Forøvrig trådstarter, så har du 100% rett til å heve avtalen ved vesentlig forsinkelse - noe dette er. Dvs at pengene skal oppvarmes igjen på kontoen din, så kan du uten trøbbel handle andre steder om du er misfornøyd.
-sparks- Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hvorfor er denne sticky? 9618753[/snapback] Fordi at det er mange som lager slike tråder om komplett? Halve Norge bruker jo komplett så det er ikke rart at folk klager med alle problemene de har hatt i det siste
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Ser ut som komplett hevder de har lagt lager- og sendingsproblemene bak seg nå. Stod i en liten reklameannonse på hardware.no elns, ser det ikke direkte på nettsiden deres dog.
thehazen Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Bestilte skjermkort derfra for en uke siden jeg, kom hit med tollpost 2 dager etter bestilling... Adri hatt ett eneste problem med komplett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå