Gå til innhold

TES: Ossen Hardware Trenger du til Oblivion?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet hvordan hardware du trenger for og kunne spille Oblivion the elder scrolls

uten at det lagger ?? Har 1024mb ram ,512 skjermkort. Funker det greit??

Endret av sanojonas
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tror det letteste ville vært om du sa hva du hadde... :)

9404523[/snapback]

hehe, det er bedre enn hva jeg hadde da jeg runna det:D

holder i massevis. :thumbup:

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet (endret)
Trenger ikke så alt for mye, har selv XFX 8800Ultra , 3,2 GHz dual core, 2 GB ram. og jeg kjører det helt fint på full grafikk

9419330[/snapback]

Så pointet med denne var egentlig å brife om pcn din? O_o

OT: Eg siterar følgende:

"The Elder Scrolls 4: Oblivion System Requirements

Recommended:

* 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

* 1 GB System RAM

* ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

Minimum System Requirements:

* Windows XP

* 512MB System RAM

* 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

* 128MB Direct3D compatible video card

* and DirectX 9.0 compatible driver;

* 8x DVD-ROM drive

* 4.6 GB free hard disk space

* DirectX 9.0c (included)

* DirectX 8.1 compatible sound card

* Keyboard, Mouse

Supported Video Card Chipsets:

* ATI X1900 series

* ATI X1800 series

* ATI X1600 series

* ATI X1300 series

* ATI X850 series

* ATI x800 series

* ATI x700 series

* ATI x600 series

* ATI Radeon 9800 series

* ATI Radeon 9700 series

* ATI Radeon 9600 series

* ATI Radeon 9500 series

* NVIDIA GeForce 7800 series

* NVIDIA GeForce 6800 series

* NVIDIA GeForce 6600 series

* NVIDIA GeForce 6200 series

* NVIDIA GeForce FX series"

Endret av Slettet-77do0b
Skrevet

Jeg har:

AMD Athlon 64 X2 dual core Prossessor 3800+

2,00 GB RAM

Nvidia GeForce 8600GT

Windows Vista Home Premium

Og jeg kjører det med max på alt uten problemer.

Skrevet

kjørte spillet på fult med en 1.8 ghz prosessor, 512 mb ram ellers var det 1024 mb ram husker ikke, nvidia geforce 6600 serie kort ogda kjørte jeg på fult med noen mods som ga enda bedre grafikk. dette var når jeg hadde pc så det skulle gå fint

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
misp hva i h***** er Oldblivion?

9508152[/snapback]

Whoah, pass på hva du sier/sensurerer her på forumet. Ingen grunn til dette her.

Jeg postet jo en lenke, gjorde jeg ikke? Helt til høyre på siden du kommer inn på er det et menyvalg som heter "About". Prøvd å klikke der? ;) Du får opp to overskrifter - "What is oldblivion?" og "How does oldblivion work?". Er ikke så mye som skal til. :roll:

Endret av MiSP
Skrevet
kjørte spillet på fult med en 1.8 ghz prosessor, 512 mb ram ellers var det 1024 mb ram husker ikke, nvidia geforce 6600 serie kort ogda kjørte jeg på fult med noen mods som ga enda bedre grafikk. dette var når jeg hadde pc så det skulle gå fint

9452616[/snapback]

Går ikke ann.

Skrevet

9452616[/snapback]

Går ikke ann.

9521553[/snapback]

Second that - den går nok ikke, du.

• 3 uker senere...
Skrevet

Har selv testet Oblivion på den gamle reservemaskinens om hadde et 6600GT og det gikk langt i fra på max. 1024x768 med ting satt til middels var så høyt jeg synes det var komfortabelt. Hadde jeg satt ting til max, hadde det vært et slideshow uten like.

Har ellers testet det på en del forskjellige konfigurasjoner. Spilte det først på et 6800GT @ Ultra, da var teksturkvaliteten på Large, men andre settings på rundt medium, oppløsning 1152x864, men frameraten kunne droppe litt når jeg var ute og labbet på steder med mye vegetasjon.

Med et X1950 Pro var jeg istand til å ha det meste på max i 1280x1024, men uten antialiasing selvfølgelig. På mitt nåværende 8800GTS kan jeg spille fint i 1600x1200 med 4xAA/8xAF og alt av detaljer på flatt jern.

• 2 uker senere...
Skrevet

Går ikke ann.

Second that - den går nok ikke, du.

Third that (eller hva det heter :p)

Hadde før en Nvidia 6600LE (og jeg tror ikke det stod for Limited Edition :p), P4 3,0ghz og 2gb ram. Kunne ikke kjøre det i nesten den laveste innstillingen på 1024x768. Viss en bare oppgraderer skjermkortet så vil man kunne spille det på en av de høyeste innstillingene, tror jeg da. Kommer an på skjermkortet.

Skrevet

Tja... System requirements Labs forteller en veldig løst om maskinen er kraftig nok til å kjøre et visst spill, men det er ingen pekepinner på hva slags innstillinger en kan kjøre spillet på. Siden den baserer seg på spillutviklerens data om minimum og anbefalte krav for spillet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...