Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Yommt: Var hele testen din på BHT?

Hele testen foregår på BHT, utenom urin testen. Her må man gå 5-10 minutters gange fra BHT. Nærmest rett rundt hjørnet, det er et legekontor hvor man avgir urinprøven. Dette for å sikre at urinen kommer fra deg. Dette blir gjort i et lite lukket rom med enveis speil hvor de ser deg pisse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yommt, du nevte et nettbrett er fint. Kan jeg spørre hva slags nettbrett du bruker?

Tenker på den nye ipad air. Men Apple er jo så sære på sine rettigheter og kanskje den da ikke vil være så egnet?

 

Det kommer vist en ny brett fra Samsung og med Android så vil man være mye friere med tanke på bruk og muligheter. Men fortsatt frister det med Ipad da den er så mye lettere og enklere i bruk, med erfaring fra et par apple produkter (ikke Iphone hehehe) så fungerer alt til enhver tid og problemfritt.

Men må si det frister litt med en Mac air eller mac pro, da det er snart på tide med nytt pc.

Men det er kanskje noe i overkill? Vi har jo mulighet for student rabatt så det er jo en liten besparelse å hente.

Lenke til kommentar

Hele testen foregår på BHT, utenom urin testen. Her må man gå 5-10 minutters gange fra BHT. Nærmest rett rundt hjørnet, det er et legekontor hvor man avgir urinprøven. Dette for å sikre at urinen kommer fra deg. Dette blir gjort i et lite lukket rom med enveis speil hvor de ser deg pisse.

 

Okei, pratet med en konduktør som hadde tatt testen på BHT og den som foregikk på skolen for en liten stund tilbake, altså hun hadde vært inne 2 ganger til testing. Hun nevnte at den testen på BHT var lettere enn den gamle testen. Er den testen med to blyanter og 1a2b3c osv fortsatt der på BHT?

Lenke til kommentar

Nå var det en konduktør du pratet med, denne tråden er for de som søker seg til lokførerstudiet. Så tviler at de har samme test.

Hadde i alle fall ikke blyant, 1a2b3c test.. Og denne tråden er fra 2007 og testen har vært like hvis du leser tidlig i tråden. Og hvis du vil vite litt mer om testen jeg og andre har gått gjennom så er det litt tilbake. Mener fra side 125 og frem så er det en link til testen fra Yommt.

Endret av Martin_Logan
Lenke til kommentar

Nå var det en konduktør du pratet med, denne tråden er for de som søker seg til lokførerstudiet. Så tviler at de har samme test.

Hadde i alle fall ikke blyant, 1a2b3c test.. Og denne tråden er fra 2007 og testen har vært like hvis du leser tidlig i tråden. Og hvis du vil vite litt mer om testen jeg og andre har gått gjennom så er det litt tilbake. Mener fra side 125 og frem så er det en link til testen fra Yommt.

 

Jeg pratet med en konduktør som hadde søkt lokfører, ser at det ikke var åpenbart i åssen jeg formulerte det. Det er fortsatt lokfører jeg søker på, håper jeg da. :-)

 

Utifra hva folk skriver her, så virker det som de har fjernet noe av testene fra da de foregikk på jernbaneskolen istedenfor på BHT, for om jeg ikke tar helt feil så foregikk deler av testene på jernbaneskolen før?

Lenke til kommentar

1a2b testen var i oppgavehefte jeg fikk utdelt under testen.. noen av de andre som var inne til testing ifjor måtte gjøre den... gruppa mi gjorde den ikke..

BHT er NSB sin så konduktører er nok inne på samme sted, vet ikke om kravene er de samme derimot..

 

Jeg oppsummerte min test hos psykologen her :

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=822553&p=19743475

 

Onsøy : Nei alle får tilbakemelding så det er bare å kuln..

Jeg hadde søknadsfrist i Mai men fikk testing i september.

Ellen har masse å gjøre så ikke ring henne for alle småting, hun sitter i resepsjonen på skolen.

Når du får brevet så får du beskjed om å bekrefte oppmøtedato hos BHT og om skolen ikke får den bekreftelsen fra deg så kontakter de deg.

Det beste tipset du kan få til testingen er: det er bedre å bruke tid enn å gjøre feil.

 

Og Martin du har rett Mapple er sære og mange med en sånn sliter med å laste ned og åpne pps`er

Jeg hater apple og vil aldri anbefale en slik men noen i klassen har fått det til ved å kjøpe en app eller no..

Jeg har en surface 1 som jeg fikk billig, den fikk jeg med officelisens men føler ikke den funker til så mye annet enn office og lett surfing... ARM og Windows passer dårlig sammen imo..

driter du spenn så kjøp surface 2 pro.. (eller en mac) eller kjøp en android..

ellers så kan du bruke en laptop da.. må ikke være et nettbrett, det er gulvbrønner i de fleste klasserom så det er mulig å finne stikkontakt ved de fleste pultene.

 

Hele testen foregår på BHT, Noe hos sykepleier noe hos legen og noe hos psykologen.

Urinprøva du skal ta med bruker sykepleier til å finne sukkersyke eller infeksjoner.

Også må du en tur til Fürst laboratorie for å avgi urin under tilsyn for en narkotest.

Fürst har en lab. i sentrum 5 min unna men er du sist ferdig så rekker du kanskje ikke

innom der og da kan du dra til et annet Fürst lab om du ikke bor i oslo eller omegn når du har tid. Jeg fikk ikke avgitt den prøven før et par dager senere pga av arbeidsituasjonen og det var ikke noe stress..

Endret av Yommt
Lenke til kommentar

Sa de noe om hvorfor dere ikke skulle gjøre den, Yommt?

 

Var inne til txp tester for et års tiden siden, da foregikk helsetester på BHT samt urinprøve hos Fürst.

Jeg jobber allerede i NSB, har forhørt meg om denne testen med noen, men de fleste sier forskjellige ting som får meg til å tro at de endrer på disse testene fra tid til annen. Konduktører har forøverig ingen testing, bare generell helsetest.

 

Du må gi tilbakemelding om hvordan pendlinga blir Martin_Logan, bor selv i Askim så er småspent på lengre pendlevei.

 

Årsaken til at du får forskjellige svar er at alle blir testet opp mot sin egen grense. Psykologen har en mal på hva du MÅ klare, men sjekker allikevel hvor grensen din går. F.eks tallrekken du må repetere muntlig både forlengs og baklengs. Klarer du ikke 6 tall er det ingen vits i å gi deg 7 eller8. ( minstekravet er 5 )

De har et oppgavehefte som inneholder flere oppgaver enn de rekker å gjennomgå hver gang, så en liten forandring vil nok oppstå av og til.

Lenke til kommentar

Sa de noe om hvorfor dere ikke skulle gjøre den, Yommt?

 

Var inne til txp tester for et års tiden siden, da foregikk helsetester på BHT samt urinprøve hos Fürst.

Jeg jobber allerede i NSB, har forhørt meg om denne testen med noen, men de fleste sier forskjellige ting som får meg til å tro at de endrer på disse testene fra tid til annen. Konduktører har forøverig ingen testing, bare generell helsetest.

 

Du må gi tilbakemelding om hvordan pendlinga blir Martin_Logan, bor selv i Askim så er småspent på lengre pendlevei.

Når det gjelder pendling så går det et tog fem over syv og er i Oslo kl. 8. Så bytter man vist tog igjen og kommer frem til Grorud. Derfra er det 10-15minuttters gange. Skolen starter ca. 08:30. Nærmere detaljer står litt lenger bak her i tråden. Så da er det ganske greit. Må nok regne med 1-2 ukers bruk av egen bil da man ikke får sølvkortet før skolestart (har jeg lest tidligere her i tråden i alle fall).

Endret av Martin_Logan
Lenke til kommentar

Når det gjelder 1.November inntaket så var antall søkere ca 130. 60 er kvalifiserte og vil bli innkalt til testing, 35 plasser er ledige. De som er kvalifiserte og som består testingen men som ikke får plass vil bli oppfordret til å søke på neste hovedopptak 1.Mai.. I følge rektor som informerte lokførerstudentene idag.

 

Og oppegård har rett ang. oppgavene, de varieres... men alle må igjennom

personlighetstest ordforståelsestestene hukommelse og terningtestene.

noen i kullet mitt klarte 10 tall på hukommelsen jeg klarte 5 såvidt..

var nervøs og overfokusert som bare det..

 

Sølvkortet får man iløpet av de første dagene..

Endret av Yommt
Lenke til kommentar

Om jeg består testene på denne runden, betyr det da at jeg må ta dem om igjen til neste søknadsrunde om det ikke er plass?

 

Har allerede ansattkort med NSB, så pengene er ikke problemet. Er lite som skal til for at det ikke klaffer med morgenrushet igjennom Ski.

Ja, er nok litt redd for at det kan bli endel tull med tog frem til Oslo. Hvis det blir for ofte må jeg vurdere å kjøre bil. Håper på å slippe den kostnaden med innkjøp av en pendlerbil, forsikring, drivstoff og bompenger. Tungt nok som det er å tape en inntekt i familien. Skolen er vist ganske så strenge med tidspunkt, og jeg har en liten håp på stipend med NSB. Så å komme tidsnok er Alfa omega.

Endret av Martin Logan
Lenke til kommentar

har ca et år igjen..

 

skolen har forståelse for at togene er forsinket. I klassen min kommer flere fra Sarp Moss Rygge og den kanten der og det går fint. Noen kommer fra Kongsvinger også og de tar tog alle sammen..

mange av lærerne og instruktørene kommer med toget de også..

 

NSB er desperate etter folk om dagen og selv om jeg sa at du ikke bør regne med å få stipend så er sjansen stor alikevel.. så du kan anta at du får men ikke budsjetter med det... in a way..

Du må alikevel klare skolen og den er vanskelig det kan ikke understrekes nok..

Tre har droppa ut av klassen min allerede.. og flere sliter.. regn med å bruke kvelder og helger på lesing.. De som tar tog leser mye på toget og det kan jo være en fordel..

Endret av Yommt
Lenke til kommentar

Når det gjelder pendling så går det et tog fem over syv og er i Oslo kl. 8. Så bytter man vist tog igjen og kommer frem til Grorud. Derfra er det 10-15minuttters gange. Skolen starter ca. 08:30. Nærmere detaljer står litt lenger bak her i tråden. Så da er det ganske greit. Må nok regne med 1-2 ukers bruk av egen bil da man ikke får sølvkortet før skolestart (har jeg lest tidligere her i tråden i alle fall).

 

Mener at en tidligere student hadde et innlegg om at Lillestrømtoget som går fra Oslo S litt over 0800 var fremme på Grorud ca 0820 -0825 slik at man kom litt for sent om man benyttet seg av dette. Har ikke sjekket tidene selv, så håper det er blitt forandret litt på de rutetidene. Kommer selv til å satse på toget. Jeg bor også på samme kant av byen som deg.
Lenke til kommentar

Mener at en tidligere student hadde et innlegg om at Lillestrømtoget som går fra Oslo S litt over 0800 var fremme på Grorud ca 0820 -0825 slik at man kom litt for sent om man benyttet seg av dette. Har ikke sjekket tidene selv, så håper det er blitt forandret litt på de rutetidene. Kommer selv til å satse på toget. Jeg bor også på samme kant av byen som deg.

Når begynner du da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...