Gå til innhold

kjøleskapslyder av pc'en


sickboi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis strømforsyningen din, kalles elektrisk støy. Hadde engang en "Ultra Silent" strømforsyning, eneste problemet var at den ga fra seg en meget skarp pipelyd hele tiden. Ente opp med å måtte skru viftene på full guffe for å prøve å overdøve lyden litt.

Du kan jo prøve å lytte etter hvilken komponent lyden kommer fra. Hvis det ikke er fra PSU'en, men HK eller skjermkort, kan det hende at en "capasitor" på komponenten holder på å ta kvelden.

Lenke til kommentar
Sannsynligvis strømforsyningen din, kalles elektrisk støy. Hadde engang en "Ultra Silent" strømforsyning, eneste problemet var at den ga fra seg en meget skarp pipelyd hele tiden. Ente opp med å måtte skru viftene på full guffe for å prøve å overdøve lyden litt.

Du kan jo prøve å lytte etter hvilken komponent lyden kommer fra. Hvis det ikke er fra PSU'en, men HK eller skjermkort, kan det hende at en "capasitor" på komponenten holder på å ta kvelden.

9373231[/snapback]

 

Vel det elektriske støyet ditt fikk jeg på min NorthQ som var god nok grunn for at jeg fikk ny. Den nye jeg fikk tilbake har ikke sånt støy, den er musestille.

Lenke til kommentar
Min PSU lage kjøleskap/knitrelyder, ganske høyfrekvente. Dette er noe man får ved en defekt PSU. Det beste er å ta kontakt med support. Dette er ikke sammenlignbart med lesearm og rotasjonsstøy fra harddisken. Heller ikke sammenlignes med viftestøy. Du merker det fort om du har en stille PC.

9373989[/snapback]

 

 

lager din pc den lyden med engang du slår på pc, eller tar det ei stund?

 

lyden forsvant fra min da jeg skrudde den av og på igjen. tror vifta var sliten av å ha gått i ett sett i 7 timer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg har samme problem på en helt ny dell vostro 1500, høyfrekvent pipelyd. Denne lyden kommer fra selve pc'en, men når jeg så på en filmsnutt i sted så kom den fram i headphone.. Veldig irriterende =/

 

Regner med at dette må gå på garantien?

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem på en helt ny dell vostro 1500, høyfrekvent pipelyd. Denne lyden kommer fra selve pc'en, men når jeg så på en filmsnutt i sted så kom den fram i headphone.. Veldig irriterende =/

 

Regner med at dette må gå på garantien?

9406418[/snapback]

Det referes ofte til som CPU-whine (hvis man snakker om samme problem). Det er en "feil" som er i Core Duo prosessorene. Noen svingninger som blir modulert opp slik at det er hørbart for det menneskelige øret....min maskin skal iallefall sendes inn (men vet enda ikke om det går på garanti)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Har du også en dell vostro? Er det noe som kan kalles for en feil? Det må jo være en garanti sak når man hører dette på lyden når man bruker headphones..? Hvis ikke blir jeg sur på dell! :realmad:

Lenke til kommentar
Har du også en dell vostro? Er det noe som kan kalles for en feil? Det må jo være en garanti sak når man hører dette på lyden når man bruker headphones..? Hvis ikke blir jeg sur på dell! :realmad:

9406513[/snapback]

Jeg har en Compal HEL80. Mange maskiner som har dette problemet nå til dags...det varierer om lyden er der. Noen ganger er den der ikke, og det varierer om man har strømadapter på eller av eller om man har vekket den opp fra Dvale...er ekstremt irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Selve lyden fra pc'en skulle jeg alltids levd med, men når lyden kommer på når jeg hører på musikk å ser på filmer med headphones er helt uakseptabelt.. Får ringe til dell på mandag å høre hva de sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...