Gå til innhold

Dobbel BIOS og turboknapp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke normalt slik at større vifter er stillere enn mindre? Eller gjelder ikke det skjermkortvifter?

9370889[/snapback]

 

Det finnes i hvert fall ikke noe mer irriterende enn en bitteliten vifte på høyt turtall! :p Så en større kjøler og større vifte burde kunne legge til rette for en stille fornøyelse.

 

Synes nå det høres bra ut med to bioser jeg. Sikkert flere enn meg som har feilflashet skjermkort før, og da er det kjekt å ha en ekstra bios å bytte til.

Lenke til kommentar
Trist at de måtte utstyret et så effektgjerrig skjermkort med en så stor vifte at det tar hele 2 spor og sikkert støyer en del.

9368422[/snapback]

Er det ikke normalt slik at større vifter er stillere enn mindre? Eller gjelder ikke det skjermkortvifter?

9370889[/snapback]

Jo, det er forsåvidt rett det. Jeg burde formulert meg annerledes. Størrelsen er et problem med tanke på plass til kort i naboportene. Støymessig hadde jeg heller foretrukket en passivt kjølt løsning. En del andre 8600 GT-baserte kort er passivt kjølte. (Jeg trodde det var mer regelen enn unntaket til jeg sjekket prisguiden nå nettopp)

Lenke til kommentar

Kunne heller tenkt meg samme funksjon på hovedkort istedet.

 

For tungvint å gå i bios og klokke opp/ ned, så dama sitter med cpu overklokka 45%, og skriver oppgave i word :)

 

Så en knapp på framsiden for å velge om maskinen skal startes overklokket eller ikke, hadde vært midt i blinken :thumbup:

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Dette synes jeg var drit tøfft :!: Hadde MSI bare lansert et 8800GTS eller GTX med denne knappen, kjøper jeg det tvert. Skulle også vært et rødt lys rundt knappen som blinka når turbo modusen var aktivert :D Elsker lys!

9375710[/snapback]

 

 

Går sikkert fint å kopiere denne knappen (med tilhørende kretser).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...