Gå til innhold

Sniktitt på Mass Effect (X360)


Anbefalte innlegg

Mass Effect character creation pt.1

 

Ta en titt på denne videoen her for å få vite litt mer om valg du har når du skal lage en karakter. Tips: bruk pause for å lese beskrivelsene.

 

Og bare for å ha nevnt det så er det en del 2 til denne videoen og ja de innholder kanskje litt spoilere for de som ikke vil vite noen ting om historien før de selv begynner å spille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe av det som gjør at folk gleder seg så mye til dette spillet er nok at det utvikles av Bioware. Hvis du ikke har hørt om Bioware før så kan jeg bare si at de har laget knall bra rollespill i lang tid.

 

Sist gang Bioware lagde et fremtidsrollespill i verdensrommet (Star Wars Knights of the old Republic) ble det et av de beste rollespillene noensinne (min mening).

 

Med elementer slik som muligheten til å skreddersy din egen karakter, full kontroll over medlemmer av laget ditt og deres utstyr, muligheten til å tilpasse/modifisere utstyr/våpen, en stor spillverden, bra historie osv. er det ikke så rart at mange venter på dette spillet.

Lenke til kommentar

Er nok like mye likhet med Halo som Star Wars. Mass Effect har vel lånt litt fra alle klassiske sci-fi spill/filmer.

 

Mass Effect kommer til å bli GOTY for meg. Selvom BioShock er en veldig sterk kandidat. BioWare har aldri skuffet meg og det kommer de nok aldri til å gjøre. Jeg blåser i previewen til Destructoid. Mass Effect for alle penga!

Lenke til kommentar
ok. jeg henger litt etter her hehe.. har hørt litt av hvert angånde kontrollene i dette spillet..  svarene jeg får fra dere nå, avgjør om jeg kommer til og kjøpe dette eller ei.

 

hvordan er kontrollene:

 

- Ala kotor'ish, går, trykker på ting her og der for og gjøre ditt og datt

 

- Ala graw / geow style, der du går, og skyter. altså.. som et vanlig 3rd person spill ?

9367248[/snapback]

Dette kan sikkert noen andre svare på bedre enn meg, men her blir det i alle fall action all the way som et vanlig 3. person shooter (eller 1. person?). Du kan imidlertid pause spillet for å legge taktikk og gi ordrer til kompanjongene dine.

 

Dette spillet gleder jeg meg såpass mye til at jeg nesten ikke turte å lese artikkelen med tanke på spoilers om både handling og spillets muligheter :p

Lenke til kommentar
ok. jeg henger litt etter her hehe.. har hørt litt av hvert angånde kontrollene i dette spillet..  svarene jeg får fra dere nå, avgjør om jeg kommer til og kjøpe dette eller ei.

 

hvordan er kontrollene:

 

- Ala kotor'ish, går, trykker på ting her og der for og gjøre ditt og datt

 

- Ala graw / geow style, der du går, og skyter. altså.. som et vanlig 3rd person spill ?

9367248[/snapback]

Dette kan sikkert noen andre svare på bedre enn meg, men her blir det i alle fall action all the way som et vanlig 3. person shooter (eller 1. person?). Du kan imidlertid pause spillet for å legge taktikk og gi ordrer til kompanjongene dine.

 

Dette spillet gleder jeg meg såpass mye til at jeg nesten ikke turte å lese artikkelen med tanke på spoilers om både handling og spillets muligheter :p

9372856[/snapback]

 

ah bra. det var det svaret jeg håpet på :p liker pure 3rd shooter over, ala kotor.. med tanke på slossesystemet..

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Hm? Shooter over?

Mener du turbasert?

Likte godt at det er en blanding mellom Kotor og FPS.

9373241[/snapback]

 

husker ikke HELT hvordan kotor var, LENGE siden jeg spillte det. men hvis du tar en sammenligning da:

 

er det MEST likt

 

graw

 

kotor

 

når det kommer til "kampsystemet" ?

 

håper det hjalp :)

Lenke til kommentar
Vet ikke hva Graw er, men i filmen virker det som om du sikter og skyter istedet for at du sier skyt på den fienden også gjør han det.

Kotor hadde denne form for combat. Du valgte en type angrep, så gjorde avataren din det. Håper ikke Mass Effect er slik.

9373523[/snapback]

 

En slags mix, kan prøve å gi ett eksempel:

 

Du er ny spillet, lav level, sikter inn mot en fiende som er ett godt stykke unna. Ett knapp trykk på avtrekkeren og 7 skudd plaffes ut, rifla trykkes mot skuldreren pga rekyl, kun 2 skudd treffer.

 

Du har opplevd mye, er mer erfaren, mer vandt med rifla, til og med hatt utvidet trening i bruk av rifler. Du finner deg selv i en lignende situasjon, sikter inn, plaffer halve magasinet rett i brystkassa på motstanderen og han detter i bakken som en sekk poteter.

 

Det er sanntid, du BER ikke avataren din om å gjøre noe. Du gjør de selv, men hvor godt det gjøres bestemmes av deres ferdigheter.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vet ikke hva Graw er, men i filmen virker det som om du sikter og skyter istedet for at du sier skyt på den fienden også gjør han det.

Kotor hadde denne form for combat. Du valgte en type angrep, så gjorde avataren din det. Håper ikke Mass Effect er slik.

9373523[/snapback]

 

En slags mix, kan prøve å gi ett eksempel:

 

Du er ny spillet, lav level, sikter inn mot en fiende som er ett godt stykke unna. Ett knapp trykk på avtrekkeren og 7 skudd plaffes ut, rifla trykkes mot skuldreren pga rekyl, kun 2 skudd treffer.

 

Du har opplevd mye, er mer erfaren, mer vandt med rifla, til og med hatt utvidet trening i bruk av rifler. Du finner deg selv i en lignende situasjon, sikter inn, plaffer halve magasinet rett i brystkassa på motstanderen og han detter i bakken som en sekk poteter.

 

Det er sanntid, du BER ikke avataren din om å gjøre noe. Du gjør de selv, men hvor godt det gjøres bestemmes av deres ferdigheter.

9375625[/snapback]

 

Jess! Akuratt det jeg ønsker meg!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...