foxtrott Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 Noen som kan hjelpe meg med følgende problem: Jeg prøvde å innstalere Vista 64 bit med 4 1 GB brikker med ram, men det som skjedde midt under installasjonen var at det bare kom opp Bluescreen der det stod en hel masse ting, som at bios ikke er oppdatert, at det kanskje mangler drivere og at dumping pfysical memory... Tok da ut 2 av rambrikkene og da gikk installasjonen smertefritt. Brukte vista en god stund før jeg satte i de 2 siste og da gikk alt galt. Blåskjerm nesten hver gang vista var ferdig med loading. (Har kjørt XP med 4 gb, testet vista 32 Bit med 4 gb og ingen problemer... Så rammen er ok) Noen som kan hjelpe kanskje? (ingenting av systemet er overklokket) System: Msi 680 hovdekort (p6n) 4 stk 1GB geil ram (6400) Samsung 500 gb hd Msi 8800 gts oc 320mb skjermkort E 6600 prosessor 620 watt PSU Orginal Vista 64Bit
L O G I M A N Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 Skal finne en patch hos MS for problemer med 4GB ram i Vista. Se på www.microsoft.no
foxtrott Skrevet 28. august 2007 Forfatter Skrevet 28. august 2007 Skal finne en patch hos MS for problemer med 4GB ram i Vista. Se på www.microsoft.no 9367235[/snapback] Fant en som fungerte. Takk for hjelp. Tråd løst:)
kragh Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Har selv Vista 64-bit med 4gb ram, innstallasjon gikk smertefritt, men i det siste har jeg fått flere bluescreens (etter å ha kjørt dette oppsettet i 2 måneder nå), får plutselig bluescreen - maskinen omstartes og etterpå er alt som normalt. Kan dette være samme problem som trådstarter hadde?
foxtrott Skrevet 29. august 2007 Forfatter Skrevet 29. august 2007 Har selv Vista 64-bit med 4gb ram, innstallasjon gikk smertefritt, men i det siste har jeg fått flere bluescreens (etter å ha kjørt dette oppsettet i 2 måneder nå), får plutselig bluescreen - maskinen omstartes og etterpå er alt som normalt. Kan dette være samme problem som trådstarter hadde? 9382026[/snapback] Ja jeg har vært en del plaget med akkurat det. Har lest litt på nett og har en misstanke om at det er hovedkortet mitt som er problemet. Står noe om at 680 chipset ikke er så glad i 4 X 1GB brikker med ram....
@lbino Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Har selv Vista 64-bit med 4gb ram, innstallasjon gikk smertefritt, men i det siste har jeg fått flere bluescreens (etter å ha kjørt dette oppsettet i 2 måneder nå), får plutselig bluescreen - maskinen omstartes og etterpå er alt som normalt. Kan dette være samme problem som trådstarter hadde? 9382026[/snapback] Ja jeg har vært en del plaget med akkurat det. Har lest litt på nett og har en misstanke om at det er hovedkortet mitt som er problemet. Står noe om at 680 chipset ikke er så glad i 4 X 1GB brikker med ram.... 9383613[/snapback] Har vært noen problemer med 680i chipset ikke liker 4GB. Løste problemet med å klokke minne opp fra 800MHz til 900MHz. Asus har i tillegg kommet med bios versjon 1203 som skal løse dette problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå