Gå til innhold

Film om eller fra 2. verdenskrig - anbefaling


gtamann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere ikke sjekke hva trådstarter spør etter før dere poster? Vær så snill?

 

hei er det noen som kan ambefale en 2 verdenskrig fillm?

det skal ikke handle så veldig mye om krig og sånn men film om jødene og sånn.

har om det på skolen :p

9365983[/snapback]

 

edit: først og fremst rettet mot redsniper og KVTL

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

edit: først og fremst rettet mot redsniper og KVTL

9511168[/snapback]

 

OT: Les hva jeg skriver før du skriver. Jeg skrev da klart at den ikke berørte jødespørsmålet mitt i innlegget mitt. Filmen berører derimot blant annet forholdene som sovjeterene (og soldatene) hadde. Grunnen til at jeg postet den var fordi han skrev jødene og sånn.

 

/ OT

 

Her er en film fra konsentrasjonsleirene laget av de allierte:

 

http://www.archive.org/details/nazi_concentration_camps

Lenke til kommentar
Anbefaler russiske Idi i smotri ( aka. Gå og se). Omtale finner du her. I min bok topper denne det aller meste som noensinne er laget av krigsfilm.

Platekompaniet har den forresten for tiden i en meget pen dobbeldiskutgave til kr 79.

9405395[/snapback]

 

Så nettopp denne filmen, som "alle" priser så høyt - og ble temmelig skuffet :ermm:

 

Ser hva som er bra med den, men den var forferdelig langtekkelig og dvelende gjennom store deler.

Det som ble formidled kunne man trimmet ned til omtrent en halvtime etter min oppfatning.

 

Ved sluttsekvensen satt jeg bare og drog meg i håret - og ventet på når pokker den skulle bli ferdig..

 

Ikke en film jeg ville anbefalt spesielt hvertfall.

Lenke til kommentar
Dvelende som f.eks Sergio Leone's spaghettifilmer? For personlig liker jeg veldig godt filmer som tar seg god tid (nevnte Leone-filmer, 2001), tror du jeg ville ha noe utbytte av den?

9557029[/snapback]

 

Eneste Leone-filmen jeg bryr meg om er "For a Few Dollar More". Etterfølgeren er ok, mens de neste var kjedelige

Lenke til kommentar
Bare tenkte på om den var dvelende på samme måte som disse filmene. Basert på hva jeg har hørt om den, så har jeg fått litt inntrykk av det. Du trenger ikke svare, jeg bare lurte på om det kanskje var lik stemning i Idi I Smotri som i de overnevnte ;)

9557882[/snapback]

 

Ok.. nei, vil ikke si de kan sammenlignes akkurat. Den har kanskje noe til felles med "Empire of the sun" på en måte.

 

Sånn som feks at noen griner, så må man se og høre på dette leeenge. Akkurat sånt har jeg ikke sans for :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...