Gå til innhold

Mobilen "sperres" innimellom (SIM eller telefon?)


Anbefalte innlegg

Hei

 

De siste månedene har jeg hatt et gaske irriterende problem med mobilen min.

 

Det hender kanskje hver 40. time at mobilen på en måte sperres. Når folk ringer meg, får de beskjed om at mobilen min er av eller ute av dekning, selvom mobilen min er på og har full dekning. Jeg klarer heller ikke ringe ut, eller sende SMS. Jeg får heller ikke SMS i denne lille sperre-perioden.

 

Problemet blir fikset om jeg skrur av og på telefonen, men 1-2 dager etterpå er problemet tilbake.

 

SMS mottar jeg heller ikke når mobilen er sånn, men jeg får noen av dem 8 timer etterpå.

 

Dette er veldig irriterende, siden jeg ofte får klager fra venner og ikke minst kjæresten om at mobilen min er av, eller at jeg ikke svarer på meldinger. Jeg meker jo ikke problemet selv, før jeg prøver å ringe ut eller at jeg får klager.

 

Ligger problemet i mobiltelefonen eller i SIM-kortet?

 

Jeg har en LG KG810 mobil. Litt over et halvt år gammel.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...
  • 14 år senere...

Hei! 

Jeg har en iPhone 11 pro, og dette du nevner,  har jeg vært plaget med over flere år!  Tatt kontakt med Apple, Talkmore  og El-kjøp support utallige ganger...uten at noen  har funnet hvor feilen ligger. Jeg har selv vært sikker på og påstått at en person må ha hacket /stjålet mitt mobilnummer.. På dette viset tatt fult eierskap i min iPhone og full kontroll på meg personlig! .

Hacker av mitt mobilnummer har aktivert "Hvor er !" på mobilen han har aktivert og tatt eierskap i mitt mobilnummer! Følgene er at han   har overvåket meg og kunne følge med på hvor jeg befinner meg . (mobilen har vi jo alltid med oss!!!). Hacker har benyttet anledningen og utført innbrudd i mitt hjem når han ser at jeg befinner meg langt unna hjemmet! (Stjeler med seg og gjør skadeverk på mitt inventar mm.skummelt! )  Bilder blir slettet !  7/8 deler av  Kontakter i min kontaktliste på mobilen  fjernes , for så å dukke opp igjen i mobilen 2 måneder senere !  Selv bilde jeg har  mottat  i en SMS melding, greier hacker å fjerne! (bildet han fjernet fra denne sms meldingen var bilde av hackeren SELV!  Vedkommende jobber høyt innen IT!   

Dette  er ikke mulig  har jeg fått høre av Apple, Talkmore  og el-kjøp support i flere år. 

Søndag 4.september 2022 ringer jeg  Apple ,etter igjen atter å ha  blitt utsatt for alvorlig id-tyveri.  Hacker har slettet en stor mengde bilder på min iPhone 11 pro!  Kundebehandler er inne i min telefon mens han prøver å finne ut av min påstand......Denne kundebehandleren  finner overraskende  at der FAKTISK  står oppført 2 stk. iPhone 11 pro på min ID/mobilnummer hos Appel!!!! Han ber meg ta et snapp shat av  bildet på de 2 iPhonene han har funnet ! 

 Dette for å kunne ta med til Politiet som  bevis og grunnlag for anmeldelse  til Politiet på at jeg er utsatt for ukjent alvorlig ID-tyveri . Eks. har hacker ved å besitte en mobil med mitt nummer prøvd å komme seg inn i min i min DNB bankkonto (som ble sperret) Oktober 2021 ringte hacker fra mobil "med mitt mobilnummer han hadde tatt  eierskapet i"  til DNB. Bestilte nytt mastercard i mitt navn og på min konto!....Han/hun lykkes. Nytt Mastercard lå i min postkasse allerede 5 dager etter at dette ble bestilt hos DNB. NB! I låsen på min postkasse hadde ID-tyv klint inn lim!!!  Etter å ha brukket en nøkkel til postkassen....fikk jeg den ut med tang....(hadde ekstra nøkkel) i postkassen lå sendingen fra DNB med ett mastercard bestilt av ID-tyver!!!! Via Wi-Fi  har Datakriminelle  FULL TILGANG !  Personlig ønsker jeg meg tilbake til tiden før Data/Wi Fi presset oss alle ut i utfordrende  utrygghet.   

 

Lenke til kommentar

Mange måter å løse dette på. Overføre bilder til en PC, slette telefonen og lage en ny Apple ID. Med ny mailadresse. 
Slette alt innhold på din iCloud før du sletter tlf. Og få nytt tlf. nummer. Og IMEI nummeret på din telefon er unikt.

Det er det som brukes av mobil leverandør for å sperre en stjålet mobil. 
Sikkert ennå flere måter å stoppe denne hackeren på….

Endret av Kjell Olaf Winther
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...