Lincoln Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 (endret) Har nettopp fått en Dell Precision M90, og skulle gjerne benyttet meg av min Razer Copperhead mus, og USB-kabelen som fulgte med Sony Ericson K810i for å overføre noen sanger jeg har på mobilen over til PC-en. Saken er den at PC-en ikke klarer å "detecte" dette utstyret. Razer Copperhead lyser, men pekeren er død, og driverne til Copperhead klarer heller ikke å finne musen. Jeg har installert nyeste drivere og flashet til nyeste firmware. Med PC-en fulgte det med en Dell-mus, den fungerer helt fint 'plug-and-play' i motsetning til Copperhead, det samme gjør broren min sin Razer Diamondback uten å installere drivere. Copperhead har jeg prøvd på tre andre PC-er, og de fungerer plettfritt på de PC-ene uten å installere drivere. Når det gjelder K810i og USB-kabelen, så har jeg prøvd denne på to andre PC-er, og PC-ene finner og oppfatter mobilen som ekstern lagringsenhet uten å installere drivere. På Dell PC-en der problemene ligger finner hverken programvaren eller 'Min Datamaskin' lagringsenhetene som er på mobilen (dvs. memory stick duo og selve minnet på mobilen). Én ting som kanskje er verdt å nevne er at hver gang jeg booter opp PC-en eller plugger ut, så inn, og dette gjeldet begge enhetene, så popper det opp et vindu for installering av disse enhetene, og i det vinduet kan man velge destinasjon for hvor man skal søke etter driver eller installajsonsfil, eller man kan velge å sette det på automatisk slik at Windows leter gjennom CD-rommet. Dette har jeg prøvd å gjøre, men når den søker gjennom mappa til Razer, der driverne ligger, skjer det ingenting annet enn at det ikke kunne bli installert noe. Hva skjer med det? Samme er det med K810-USB. Jeg fikk en idé på nettet at kanskje USB-driverne var korrupte, så jeg avinstallerte alle USB-sakene på enhetsbehandling, for så å la Windows re-installere disse etter reboot. Uten hell... Har søkt gjennom hele nettet i flere timer nå og er langt på vei uten noen løsning. Kan noen hjelpe? På forhånd takk. Blir kjempeglad om noen er så flinke å komme med en løsning til dette problemet. Endret 25. august 2007 av Lincoln
Lincoln Skrevet 27. august 2007 Forfatter Skrevet 27. august 2007 iInstallasjonsveiviseren popper visstnok opp uavhengig om USB-enhetene er tilkoblet eller ikke, og det står 'installasjonsveiviser for USB enhet.' Denne veiviseren popper opp hver gang jeg booter maskinen. Fortsatt ingen som vet noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå