Gå til innhold

PCutstyr.no????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har handla fra PCUtstyr.no et par-fem ganger, og de siste gangers opplevelser har gjort at det blir en stund til jeg handler der igjen. Det har lett for å bli veldig mye rot der nede.

 

1. Tilfelle; skulle ha 2x GF4ti4200 kort. Jeg bestillte på en søndag kveld og da var det 10+ igjen på lager. Fikk ordrebekreftelse og sånt, ok. Men leveringsbekreftelsen lot vente på seg. På torsdag sendte jeg en mail hvor jeg etterlyste kortene; Da hadde det plutselig blitt tomt (!?) ... det gadd jeg ikke vente på, så jeg kansellerte jeg hele bestillinga i håp om at ti4200 skulle dukke opp i en annen sjappe på tilbud. Det gjorde det ikke, så etter ca 3 uker bestillte jeg ingen sammen med litt annet; også nå var det nok på lager. Igjen venta og venta jeg på leveringsbekreftelsen... og sendte på nytt en purring. Joda... denne gangen var det også tomt og nye skulle komme om 10 dager ca. "Pokker igjen ?!?" tenkte jeg, men skitt au .. jeg kan vente bare så lenge jeg fikk de andre delene jeg hadde bestillt. Da jeg var nede og henta tinge på lageret dems hva var det som lå på disken der? Åjoda ... 10-20 sånne kort jeg venta på og som overhodet ikke var å få inn før om 10 dager... Etter et par nye dager ble jeg lei og sendte mail om at de måtte få ut fingern eller skaffe meg et annet kort, tilsvarende eller bedre til nogenlunde samme pris. Da kom det merkverdig nok et svar bare minutter etterpå at to ti4200 kort lå klare ...

 

2. Tilfelle; Skulle bestille en maskin for skolen. En enkel og grei "brenne-pc" og vi hadde en del deler fra før, så vi trengte kun kasse+hk+cpu+mere ram. Så da på prisene deres at 1,2Ghz Celly(på lager) lå på litt over 600kr , 1,3GHz (ikke på lager) til 513,- og 1,4Ghz (på lager) til 800. Jeg sendte da mail til dem og spurte om jeg kunne få 1,2Ghz til ca samme pris som 1,3Ghz'n siden vi gjerne ville ha maskina istand før jul. "Nei, prisene kunne ikke endres på (!?)". Greit ... ikke pokker om jeg skulle betale 100 spenn MER for en dårligere cpu, så da bestillte jeg en 1,3Ghz som var ventet inn om ca. en uke. Etter en uke var det fremdeles ikke kommet noe, og på nettbutikken var ankomstdatoen skjøvet enda en uke fram. "Jaja, det var jo ubekreftas så"... Sendte en mail og fikk svar om at joda, den kom ... etterhvert. Rett før jul så var datoen forskjøvet ennå en gang til midt i romjula. Jeg valgte da å splitte bestillinga sånn at jeg fikk de andre delene og hentet disse. I romjula var den ikke på nettsidene dems lenger. Da blei jeg litt urolig og sendte en mail hvor jeg spurte om NÅR jeg kunne vente å få CPU'en min... etter to dager fikk jeg svar om at den var ute av sortementet og den var strøket av bestillinga;

 

"Hei.

CPU'n du har i rest hos oss har dessverre gått ut.

Ordren blir derfor slettet hos oss."

 

Det var alt jeg fikk. Ikke engang et forsøk på å finne en alternativ vare. Det skulle ikke være så vanskelig, ettersom de hadde både 1,2Ghz og 1,4Ghz på lager. Etter å ha måtte mase og mase på informasjon om hva som skjer med ordren, så gadd jeg ikke mer; Jeg bestillte CPU'en fra PSData og henta den to dager etterpå.

 

I framtiden gidder jeg ikke dette mer, det blir Komplett og PSData framover, både for meg og skolen. Gruer meg litt til den dagen jeg må prøve retur/service-rutinene der nede ... :(

Lenke til kommentar

Jeg har handla mye datautstyr de siste åra, fra flere forskjellige nettbutikker. Mitt inntrykk er at PCutstyr.no er "litt" trege med å sende ut varene, enda varen ligger på lager. Venta i 2 uker på at varene skulle dukke opp og det er for dårlig når varen ligger på lager. Ellers helt ok...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har lagt inn min erfaring på webshopguiden tidligere, men for å oppsummere:

ROTETE! Ja det må ropes ut :D

 

psdata er den sjappa jeg har best erfaring med, men de har ikke alltid det jeg ønsker meg da :( Siste jeg brukte var www.flexi-data.no leverte kjapt og greit, blir nok brukt senere også, dersom prisene er bra nok.

 

Andy

Lenke til kommentar

Joda er enig med de fleste her inne.

De er utrolig trege og ganske rotete.

 

Har bestilt pc utstyr fra dem 4 ganger, og hver gang har noe vært defekt.

Kanskje det bare er en stor tilfeldighet, det vet ikke jeg.

 

Oppsummering; bra priser gjør ikke opp i rotet og den trege leveringen

Lenke til kommentar

Eg skulle oppgradera min gamle Compaq for eitt års tid sidan. eg bestilte ein demobrukt fvpga Celron 1.1 ghz derirå. feilmerka sjølvsagt. det var ikkje fcpga, det var fcpga2. Hovedkortet vart svidd av og kven veit kva anna som skjedde. eg kontakta dei med problemet mitt og alt dei ville gjera var å gje meg rabbatt på eitt hovedkort. 20% sa dei. dei har fortsatt ikkje gitt seg.

Lenke til kommentar

[muffin] Skrevet: 03 Feb 2003 09:17 Tittel:

har bare gode erfaringer med PCutstyr.no.

 

varen kom tre-fire dager etter at jeg bestilte, og det var vistnok en dag for sent (ifølge pcutstyr), og den kom fra et annet lager, derfor fikk jeg en skriftlig beklagelse og gratis frakt. Nice

-------------------------------------------------------------------------------------

 

:o

Dette er den dummeste historien jeg noen gang har hørt, altså en leveranse som kom 1 dag for sent, da fikk du tilsendt "skriftelig" beklagelse og "gratis" frakt.

Asso jobber du for dem eller er du skikkelig fan av bedriften.

Tviler sterkt på at noen webshopper har gjort dette for 1 dags feilmargin.

Jeg måtte vente 3 uker på mitt utstyr og jeg fikk ikke akkurat noen beklagelse der.

 

Du overbeviser ikke meg muffin... :roll:

Lenke til kommentar

Nope, jeg jobber ikke for dem, men storyen er sann den...

 

Har likevel hørt om endel folk som ikke har hatt spesielt gode erfaringer med pcutstyr.no, spesielt ved feil på vare eller bruk av angrefrist.

 

Så jeg vil nok anta at de er ganske :evil: egentlig.

 

Er ikke ute etter å overbevise deg Aurelius, bare gir min erfaring.

Lenke til kommentar

Du må IKKE handle på pcutstyr. De roter noe jævlig.

Jeg bestilte en mp3 spiller derfra, samme kvelden (mandag) avbestilte jeg den p.g.a av at jeg fikk noen extra utgifter på en sykkel. 2 dager senere får jeg en ordrebekreftelse på at de har sendt varene til meg!

Da blei jeg skikkelig forbanna og sendte en mail til dem at jeg ikke skulle betale et rødt øre.

Neste dag kom det en mail: ''Du får betale ut pakken og sendte den tilbake til oss. Vi refunderer kjøpesummen men frakt må du selv betale''.

PCUTSTYR.NO SUGER :x :x

Lenke til kommentar

Har dårlig erfaring med dem selv. Har egentlig bare vært rot med det aller meste. Feil CPU, glemte RAM, feil med RAM, glemte å sende ny RAM, utrolig tungrodd å bytte vare i henhold til angrefristloven, treige med å betale tilbake penger for returnert vare.. Alt dette på én (1) bestilling! Og jeg forholdt meg rolig og høflig i mail/telefonsamtaler. Jeg tar i allefall ikke sjansen på å handle mer der.

Lenke til kommentar
Og så må vi huske at folk er ti ganger så ivrig etter å fortelle dårlige historier enn positive.

 

Tja, hvis du ser på Webshopguiden ser du at mange er ganske raske med å dele ut 6'ere. Jeg synes ikke en webshop fortjener en 6'er fordi de har klart å levere riktig vare til riktig pris én gang. Det burde da være en selvfølge!

Lenke til kommentar
Du må IKKE handle på pcutstyr. De roter noe sinnsvakt.

Jeg bestilte en mp3 spiller derfra, samme kvelden (mandag) avbestilte jeg den p.g.a av at jeg fikk noen extra utgifter på en sykkel. 2 dager senere får jeg en ordrebekreftelse på at de har sendt varene til meg!

Da blei jeg skikkelig forbanna og sendte en mail til dem at jeg ikke skulle betale et rødt øre.

Neste dag kom det en mail: ''Du får betale ut pakken og sendte den tilbake til oss. Vi refunderer kjøpesummen men frakt må du selv betale''.

PCUTSTYR.NO SUGER :x :x

 

Idag fikk jeg regning på 233 for å ikke ha hentet ut pakka.

Kisen som prata med meg sa at jeg ikke har noe rett til å avbestille. Er det sant??

 

I allefall, selvom pcutstyr er billig så er det en så dårlig sjappe at det lønner heller seg å handle på komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...