Gå til innhold

hva er Gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fordi du er så dum og idiot og ikke skjønner det... så kan du kaste meg ut!

forøverig administrator.. så kan du lage en bedre SELV!

 

Men ettersom mange her inne ikke forstår hva du vil frem til, må du nesten lage en emnetittel som samsvarer med problemstilligen/temaet du vil ta opp.

 

Nuvel, nok OT fra meg. :)

Edit: Klussball med sitat-funksjon og div. :)

Endret av Koffert
Lenke til kommentar

fred er det jeg vil ha

 

 

 

trenger hjelp med det jeg spurte om i tråden..

 

 

Jobber hver dag, for og finne en løsning der Kristene, Muslimer, Jøder, budister, ateister, kan komme i enighet om vi bør skape vennskapsbånd rundt om i verden.. Svaret fra de fleste er muligens JA...

 

Men vi har et problem.. Det er trosystem (religion)

 

Vi har to bøker Koranen og bibelen... Og jeg har funnet ut at disse bøkene ikke er eventyr.. men da i allefall vanskelig og forstå..

 

Så jeg lurte på om noen vil hjelpe meg med og lage noe som kan være løsningen på dette problemet.

Altså finne ut hva navn i bibelen betyr.. og hva mange av begrepene betyr..

 

Dyret må jo være fordi er av natur dyr.. og dyret det snakkes om, må nødvendigvis motarbeide oss mennesker slik at vi ikke kan skape paradis. (fordi jeg mener at man ved og gjøre Guds vilje, som er; du skal gjøre mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg... og koranen; de følger skamløse ledre... osv osv... har lest i mange år.. Så jeg vet at det er en løsning, dersom jeg får hjelp her smile.gif

 

Så prøver jeg å lage en løsning da...

 

kan noen hjelpe meg? Jeg er ateist, men jeg prøver og få til noe.

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Men hva har fred med "Er ikke universet Gud? Skapte ikke Gud Himmel og Jord?" å gjøre? Du må lære deg å skrive hva du vil frem til. Hvis du plutselig får en åpenbaring, og har en løsning på noe, får du nesten lage en ny tråd om dette, ikke poste i en tråd som handler om noe helt annet; selv om det måtte være en trås du selv har laget.

 

Er ikke universet Gud?
Jo, i følge bibelen (så vidt jeg har forstått den).

 

Skapte ikke Gud Himmel og Jord?
Jo, ifølge bibelen (så vidt jeg har forstått den).

 

Men for mennesker som ikke har et religiøst livssyn, vil nok ikke svaret på alt og alle være "Gud". Sånn, har du fått svar på det du ville?

Lenke til kommentar
Men hva har fred med "Er ikke universet Gud? Skapte ikke Gud Himmel og Jord?" å gjøre? Du må lære deg å skrive hva du vil frem til. Hvis du plutselig får en åpenbaring, og har en løsning på noe, får du nesten lage en ny tråd om dette, ikke poste i en tråd som handler om noe helt annet; selv om det måtte være en trås du selv har laget.

 

Er ikke universet Gud?
Jo, i følge bibelen (så vidt jeg har forstått den).

 

Skapte ikke Gud Himmel og Jord?
Jo, ifølge bibelen (så vidt jeg har forstått den).

 

Men for mennesker som ikke har et religiøst livssyn, vil nok ikke svaret på alt og alle være "Gud". Sånn, har du fått svar på det du ville?

9352756[/snapback]

 

Er ikke universet Gud?

 

Skapte ikke Gud Himmel og Jord?

 

Nei han skapte Universet fordi han er eksistens

 

 

hmmmm... og vennskapsbånd er det viktigste..

 

navn og begreper har jeg lyst til og få definisjonen av fordi de ligger strødd på internett...

 

Djevel er jo synonymt med løgn

 

Men for mennesker som ikke har et religiøst livssyn, vil nok ikke svaret på alt og alle være "Gud". Sånn, har du fått svar på det du ville?

 

Spiller ingen rolle... Det finnes menn blandt ateister? og dersom du åpner bibelen, så kan du være herren.

 

 

Gud er alle mennesker som ser ordet, for ordet er hos gud.. ale bøker er hos mennesker....

 

alle mennesker til sammen vet alt?

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Nja ... Lucifer betyr lysbringeren, og Satan betyr vel motstander/anklager.

 

Eller er jeg helt på villspor?

9352791[/snapback]

 

 

Satan er jo løgn, og vi vil ha sannhet.. uansett hva som er sant.

 

Jeg har lyst til og være den som er lysbringeren... fordi jeg har lyst på fred ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...