Gå til innhold

PS3 får TV-tuner og opptaker (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det vil funke med det digitale bakkenettet?

9340200[/snapback]

 

Hey

 

Jeg lurere også på dette. Hvordan blir dette med Digitale bakkenettet, RiksTV ? www.rikstv.no Den første tunern/mottakern dems er en enkel motakker uten opptaksfunksjon...

9341972[/snapback]

 

 

Jeg ser det som lite sannsynlig at denne vil komme til Norge.

Dette er en DVB-T tuner, altså for digitale bakkenett.

 

Grunnene til at denne mest trolig ikke vil komme til Norge er:

 

1. De fleste landene i europa har i dag digitale bakkenett med MPEG2 teknologi. I Norge kommer bakkenettet med den nyere MPEG4 teknologien, og disse er ikke kompatible med hverandre. Sony kommer da sikkert ikke til å lage en tuner som nesten bare norge har nytte av... om den da ikke har støtte for begge.

 

2. Denne tuneren har ikke kortplass. Om tuneren mot formodning skulle støtte MPEG4, vil du kun få inn kanalene som ikke blir kryptert (ikke trenger kort), og det vil i Norge si NRK kanalene.

 

Her er forresten en video som viser litt av funksjonaliteten til til PlayTV:

http://kotaku.com/gaming/clips/play-tv-on-...p?autoplay=true

Endret av dolgar
Lenke til kommentar
Noen som vet om det vil funke med det digitale bakkenettet?

9340200[/snapback]

 

Hey

 

Jeg lurere også på dette. Hvordan blir dette med Digitale bakkenettet, RiksTV ? www.rikstv.no Den første tunern/mottakern dems er en enkel motakker uten opptaksfunksjon...

9341972[/snapback]

 

 

Jeg ser det som lite sannsynlig at denne vil komme til Norge.

Dette er en DVB-T tuner, altså for digitale bakkenett.

 

Grunnene til at denne mest trolig ikke vil komme til Norge er:

 

1. De fleste landene i europa har i dag digitale bakkenett med MPEG2 teknologi. I Norge kommer bakkenettet med den nyere MPEG4 teknologien, og disse er ikke kompatible med hverandre. Sony kommer da sikkert ikke til å lage en tuner som nesten bare norge har nytte av... om den da ikke har støtte for begge.

 

2. Denne tuneren har ikke kortplass. Om tuneren mot formodning skulle støtte MPEG4, vil du kun få inn kanalene som ikke blir kryptert (ikke trenger kort), og det vil i Norge si NRK kanalene.

 

Her er forresten en video som viser litt av funksjonaliteten til til PlayTV:

http://kotaku.com/gaming/clips/play-...?autoplay=true

9345281[/snapback]

 

kommer til Norge rett over nyttår ifølge Espen Tollefsen Playstation-distributør Nordisk Film Interactive

 

http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=154863

Lenke til kommentar

kommer til Norge rett over nyttår ifølge Espen Tollefsen Playstation-distributør Nordisk Film Interactive

 

http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=154863

9345769[/snapback]

 

I stand corrected :)

 

Tydelig at den støtter MPEG-4, men hvordan de skal løse tilgang til betalingskanalene er jeg spent på å se... Tror ikke den blir noen suksess dersom den bare kan vise NRK kanalene...

Lenke til kommentar
Wow! Sweet news.. Jeg får kjøpe meg en PS3 snart.. :p

Men.. dette var skikkelig lurt.. og, det får PS3 til å virkelig en skikkelig multimedia maskin.. :)

9346027[/snapback]

 

 

sjekk denne

 

 

nesten så jeg må kjøpe meg en psp også , ser meget bra ut syns jeg

Lenke til kommentar
I stand corrected :)

 

Tydelig at den støtter MPEG-4, men hvordan de skal løse tilgang til betalingskanalene er jeg spent på å se... Tror ikke den blir noen suksess dersom den bare kan vise NRK kanalene...

9346674[/snapback]

 

 

Hmmm... At den kommer til norge vil ikke si det samme som at den støtter MPEG-4. Digital TV via kabel-TV nett er vel MPEG-2 ?

 

Derfor er det større sannsynlighet for at den ikke er kompatibel med riks-TV...

Lenke til kommentar
I stand corrected :)

 

Tydelig at den støtter MPEG-4, men hvordan de skal løse tilgang til betalingskanalene er jeg spent på å se... Tror ikke den blir noen suksess dersom den bare kan vise NRK kanalene...

9346674[/snapback]

 

 

Hmmm... At den kommer til norge vil ikke si det samme som at den støtter MPEG-4. Digital TV via kabel-TV nett er vel MPEG-2 ?

 

Derfor er det større sannsynlighet for at den ikke er kompatibel med riks-TV...

9347286[/snapback]

 

Dette er en DVB-T dekoder, og er derfor etter det jeg har kunnet grave fram ikke kompatibel med hverken kabel eller satelitt. Dette er også en av grunnene den ikke kommer til USA med det første, fordi de ikke har et utbygget DVB-T nett.

Lenke til kommentar
Skulle ikke si noe mer bortsett fra at jeg har brukt over 10000 idag! :D

prosjektor og PS3.. Sweet love!

9347415[/snapback]

 

Hør hør! Var i samme båt for en uke siden. Det som er kjipt er å måtte cashe ut 3-4k til dersom du kal ha et greit lerret og kabel(trengte 15m hdmi) :(

Men FY ENGLEFJES SÅ RÅTT det var å spille motorstorm i HD på 2m lerret og surround! :dribble:

Endret av sven-o
Lenke til kommentar
hehehe

 

tv-tuner, nå kommer NRK på døra til de som skaffer seg denne enheten og krever dem for NRK lisens

9343940[/snapback]

 

Nei. Slike enheter er normalt ikke lisensbelagt. Samme som videospillere, ingen lisens der heller, selv om de aller aller fleste av de har tunere i seg.

 

Mitt gamle setup med prosjektor og videospiller var heller ikke lisensbelagt :love:

Lenke til kommentar

Feil, om du er registrert som eier av den videospilleren, skal du betale lisens.

 

Med fjernsynsmottaker menes: TV, video m/tuner, satellittmottaker, PC med TV-kort o.l. Kort sagt alle tekniske innretninger som kan ta i mot levende fjernsynssignaler og videreformidle dem direkte.

 

Uansett så er det nok ikke så mange butikker som vil raportere at du kjøper tuner til ps3, samme som at du kan kjøpe tvkort til pcen fra mange butikker uten at de bryr seg om å si ifra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...