Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør ens foreldre få lov til å bestemme hvem? ..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet bør ikke foreldre legge seg bort i sånt, men så igjen; jeg har sett jenter som nå sitter med en nål i armen pga de har blitt sammen med feil type.

 

Altså mener jeg at det er rett om foreldre griper inn om de ser det går til helvete, men ikke så mye før.

Lenke til kommentar

Sonen min og stesonen min kjem til å få mitt syn på sine dater når tida kjem. Eg forventar å bli høyrt og respektert, men veit frå eigne erfaringar at det kjem til å bli ignorert, og at ein heller erkjenner eventuelle feilvurderingar i etterkant. Anten det er eg eller ein av gutane mine som må svelge det sure eplet:)

 

Ein vil sjølvsagt beskytte sine unge, i beste meining, men altfor ofte kjem det til å slå feil ut.

 

Kommer til å sitte "diskret" på trappa å pusse hagla mi når datteren min er gammel nok til å date :-)

9340042[/snapback]

 

Word! Om vedkomande framleis er klar for å prova seg på ein av mine små, veit ein at det virkeleg er kjærleik:P

Lenke til kommentar

He-he firkantsopp :-)

 

Er litt enig med mephisto. Selfølgelig ønsker man å bli hørt og respektert, selv om alle råd og tips ikke nødvendigvis blir fulgt.

 

Har lært en ting av min mor, og det er at hun alltid er fornuftig, og alltid ville det beste for meg, uansett.

 

Det, selv om jeg ikke alltid fulgte de rådene :-)

 

Men sånn er det en gang med foreldre og barn.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
He-he firkantsopp :-)

 

Er litt enig med mephisto. Selfølgelig ønsker man å bli hørt og respektert, selv om alle råd og tips ikke nødvendigvis blir fulgt.

 

Har lært en ting av min mor, og det er at hun alltid er fornuftig, og alltid ville det beste for meg, uansett.

 

Det, selv om jeg ikke alltid fulgte de rådene :-)

 

Men sånn er det en gang med foreldre og barn.

 

Da har du vært heldig da du fikk utdelt mor ;) Det at man er forelder er ikke dermed sagt at man automatisk blir fornuftig og rasjonelt-tenkende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Håper nå ungene mine vil se selv vist de er involvert med noen som ikke er bra for dem. Hadde de ikke sett dette selv så ville jeg nok sagt og gjort noe. Syntes man kan ta seg litt mer friheter til å ytre meningene sine om sånt når ungen din er under 18. Er ungen din involvert med noen som er mye eldre eller farlig så ville jeg nok sagt klart i fra hva jeg mente om det. Men dette er jo ekstremtilfeller.

Lenke til kommentar

ABSOLUTT IKKE!

Vel at de kanskje kommenterer og blander seg litt er en ting, men foreldre som mener de har rett til å nekte barna sine og date hvem de nå enn måtte velge er uforskammet og helt absurd mener nå jeg..

 

Glad foreldrene mine liker kjæresten min, så slipper jeg unna det dilemmae der :D

Endret av Loveboat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...