Gå til innhold

Ooops. Slettet et helt prosjekt...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Q: How can I recover (undelete) deleted files from my ext3 partition?

Actually, you can't! This is what one of the developers, Andreas Dilger, said about it:

 

In order to ensure that ext3 can safely resume an unlink after a crash, it actually zeros out the block pointers in the inode, whereas

ext2 just marks these blocks as unused in the block bitmaps and marks the inode as "deleted" and leaves the block pointers alone.

 

Your only hope is to "grep" for parts of your files that have been deleted and hope for the best.

Lenke til kommentar
Så hvordan gjorde du det? Det hadde vært kjempebra hvis du hjalp meg! Er en ukes arbeid... Er en dust som ikke tok backup uanset... :blush:

9338444[/snapback]

 

Ey, faen! Jeg måtte konkludere med at det var umulig, beklager - en stygg feil fra min side. Synd, men det eneste du kan gjøre er å begynne på prosjektet ditt på nytt.

 

:(

Lenke til kommentar

Undelete var trivielt for lenge siden i DOS-dagene, men med multithreadede, multiuser-systemer, og journal-filsystemer har det blitt mye vanskeligere å få til. Det er mye mer diskaccess enn før, og mange forskjellige prosesser involvert, så det tar ikke lange tiden før området på disken der det du har slettet lå, er overskrevet.

Ta backup! :)

Lenke til kommentar
Last week i bought a chain saw with a twisted handle. Perhaps i

wasn't careful, but by accident it chopped one of my arm off,

then i thought to myself “gosh, this is POWERFUL!”. This seems

to be the fashionable mode of thinking among the unixers or

unixer-to-be, who would equate power and flexibility with

rawness and complexity; disciplined by repeated accidents.

Such a tool would first chop off the user's brain, molding a

mass of brainless imbeciles and microcephalic charlatans the

likes of Larry Wall and Linus Torvald jolly asses. —Xah Lee

Lenke til kommentar
Jeg fikk det til.
Fikk du til å gjenopprette eller kutte av deg arma?

 

Et tips kan være så opprette et alias kalt rm som flytter filene til en egen mappe der du må slette dem en gang til.

9342702[/snapback]

 

Jepp, det var akkurat dette jeg gjorde etterpå. Hadde en "egen" trash-folder, så "rm" sendte filene mine til den som jeg tømte regelmessig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...