Gå til innhold

Bioshock - 2x Aktivering (old)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det hørtes ut som at det kunne fungere Alt-Ctrl.

Nå spiller ikke jeg LFS, så kan du bekrefte at det faktisk fungerer ok i praktsis, og ikke bare i teorien?

9342627[/snapback]

Ja, det fungerer. Har spilt LFS siden 2003 og har aldri hatt problemer, har reinstallert flere ganger.

Selvsagt er det enkelte som klarer å bruke alle unlocksa på èn uke, men da sendes det bare mail til de rette folka (i LFS tilfellet en av de tre utviklerne) også får du ny key i løpet av kort tid.

Veldig greit system, alle som kjører online med LFS S2 har kjøpt spillet. Det går ikke an å cracke det slik at du kommer deg på nett.

Skrevet

Activation process has been terminated. Please make sure the SERIAL NUMBER has been entered correctly.

Press BACK to attempt another activation, click MANUAL ACTIVATION to activate manually or press CANCEL to abort. If the problem persists please contact mailto:[email protected].

An unknown server error occurred.

veldig kjipt at det skal bli sånn når man faktisk kjøper et spill.

Skrevet (endret)
Activation process has been terminated. Please make sure the SERIAL NUMBER has been entered correctly.

Press BACK to attempt another activation, click MANUAL ACTIVATION to activate manually or press CANCEL to abort. If the problem persists please contact mailto:[email protected].

An unknown server error occurred.

veldig kjipt at det skal bli sånn når man faktisk kjøper et spill.

9349885[/snapback]

enig i den. Det er greit å få problemer av og til med servere etc. men de burde ha forstått at det kom til å bli en sinnsyk trafikk den dagen det er EU release og sørget for å hatt no backup eller no.

Vurderer å innstalere demon og spillet gjennom den en tredje gang

Edit: YES!! kom gjennom på noen å tjuende forsøk :roll:

Endret av FourEyes
Skrevet

Jeg har ikke hatt noe problemer så langt, og jeg ser ikke hvilke problemer jeg skulle få. Dataen min kommer sannsynligvis ikke til å kræsje spesielt mange ganger. jeg har spilt spillet og koser meg med det. Hvis det skulle vise seg å komme noen vanlige problemer, så regner jeg med at de gir ut patch som fikser det. Hvis de ikke fikser et vanlig problem, så kommer jo skaperne til å bli svært upopulære, og jeg regner nesten med at det er noe de ikke vil

Skrevet (endret)

(Advarsel: Langt innlegg følger. :) )

Jeg laster aldri ned spill i det hele tatt (bortsett fra de lovlige demoene), men den ekstreme piratkopi-beskyttelsen som er på så mange spill og Cder nå begynner å irritere meg.

På CDer virker det som om det begynner å bli mindre av det. Husker at alle jeg kjente nektet å kjøpe CDer med beskyttelse i en periode fordi det ødela så mange spillere.

For meg kommer det aldri til å være fristende å laste ned spill, rett og slett fordi jeg liker å eie noe håndfast. Jeg liker å bla i manualen og ha en DVD å putte i disken. I tillegg så er det selvsagt viktig å støtte spillprodusenter som fortjener det.

Men når det kommer til copy-protection så er det mye som ikke stemmer. Som noen sa i en annen tråd så har "the war on pirates" blitt mye som "the war on terror". Lovlydige vanlige folk får lide (er sikker mange som er uenige med meg nå men).

Mange sammenlikner det å laste ned spill,film,musikk med det å stjele den ferdig produserte varen i butikken. Dette er feil, uansett hva man måtte mene om piratkopiering generelt.

Et eksempel kan belyse dette:

Jeg og bandet mitt lager en CD og får denne publisert. Den blir produsert i store kvanta og Platekompaniet kjøper inn et titalls eksemplarer av denne CDen.

Så stjeler noen en av disse CDene. Nå er det flere ledd som taper penger siden CDen er et fysisk produkt som har kostnader tilknyttet seg. Dette er rent tyveri.

Nå ser vi for oss at noen kjøper denne CDen på lovlig vis. Denne personen synes CDen er helt elendig og angrer på kjøpet. Når venner kommer på besøk og spør om CDen så sier personen til dem at denne CDen er helt elendig, og fraråder dem å kjøpe den.

Skal dette være ulovlig? Konsekvensene av dette er at en person har kjøpt CDen lovlig, men bandet bak mister potensielle kjøpere. Det samme gjelder fildeling. Én lovlig kjøper, mange potensielle kjøpere tapt.

Tenk på alle spillanmelderene som gir enere og toere til spill, og rett og slett ber oss om å ikke kjøpe dem. Hva om vi ser for oss at disse spillanmelderene i stedet legger ut det elendige spillet slik at folk selv får sett hvor dårlig det er.

Samme konsekvens, forskjellig metode.

Jeg laster som sagt ikke ned spill. Jeg føler at spillutiklere fortjener pengene, og nå som det blir lagt ut demoer til nesten alle PC-spill, er det strengt talt ikke så vanskelig å se om man liker et spill før man kjøper det.

Likevel er kopibeskyttelse litt suspekt. Tross alt får man jo ikke sett vilkårene før man setter i spillet, og da har man ingen mulighet til å få pengene tilbake.

Tror ikke denne kopibeskyttelsen skal være noe forferdellig da, men det er vel fortsatt folk som ikke har Internett, og de skulle da få lov til å spille et single-player spill for det.

I tillegg virker det som SecuRom (er vel noe slikt det skriver) og 2K kaster ballen mellom hverandre, og man må visstnok sende bilder av spillcoveret hvis man skal få aktivert på nytt.

Dessuten er det allerede cracket i følge folk på diverse forum. Tok vel ikke lange tiden, hvilket er trist for det viser så altfor godt at slike tiltak bare rammer lovlydige kjøpere.

Men men. Spillet er visstnok flott det. Får se om jeg får kjøpt det en gang jeg og selv om jeg egentlig ikke liker FPS. :)

Endret av Nether
Skrevet

Ferdig med installasjon og har akkurat verifisert over nett. Ingen problemer her hos meg enda.

Har sett på introen men venter til det blir mørkere før jeg skal spille hehe. Vil ha max ut av denne opplevelsen.

Skrevet

Har nettopp kjøpt spillet, installert, men får jo f*** ikke aktivert noe. Fikk bare beskjed om å sende mail til support for manuell aktivering, hvilket er gjort, så jeg får vel kanskje spilt det om noen dager....

Faen meg siste gang jeg kjøper et spill....

Pantera

Skrevet
Har nettopp kjøpt spillet, installert, men får jo f*** ikke aktivert noe. Fikk bare beskjed om å sende mail til support for manuell aktivering, hvilket er gjort, så jeg får vel kanskje spilt det om noen dager....

Faen meg siste gang jeg kjøper et spill....

Pantera

9351501[/snapback]

den support greia har liten nytte. du må bare prøve å aktivere lenge. til slutt går det. helt idiotisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...