Gå til innhold

Bioshock - 2x Aktivering (old)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=5544

Etter å ha aktivert Bioshock to ganger er det altså stopp.

2K holder visst ett ganske stramt grep om sine betalende kunder.

Selv får jeg neste bare "Database Error" når jeg prøver å ferdest på forumet deres. Det virker ikke til at utviklerene/2k har gitt noe respons på spørsmål rundt saken.

Tipper det blir som med MS sin aktivering på OS og spill (FSX).

Er intresset i saken da det er ett ganske stort steg for spillbransjen, ye?
Bioshock er vel ett ganske mer mainstream spill enn eks. FSX.

Tenkte det kunne samles litt info om folks reaksjon, løsninger ect her.
Når det kommer ut i Europa da =)

edit_

Steambrukere ser ut til å være i samme båt_
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=589874

Legger til tråden, som lordsmygen viste til, fra xtremesystems_
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=156233

Nytt stoff, nå skal grensen settes til 5 ganger_
http://gamer.no/nyhet/pc/2k_lytter_til_bioshock-kritikk/42515

Kanskje denne tråden bare skulle dø ut, så kan man lage en ny tråd om man vil diskutere dette.

Endret av Zeph
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det virker ikke til at utviklerene/2k har gitt noe respons på spørsmål rundt saken.

De har begynt så smått nå. Fra admin på 2K-forumet i tråden på http://forums.2kgames.com/forums/showthrea...?t=5527&page=12

"hey guys,

first, let me say this. you DO NOT NEED TO USE THE INTERNET EVERY TIME YOU PLAY THIS GAME. it is only the first time.

second, you can uninstall and reinstall this game, and if, by chance, you have 2 computers you want to simultaneously play this game on, you also can do that.

if by some chance you are reinstalling this game without uninstalling it first, a lot, there is a chance you may have to call securom and get a key, or deactivate some older installations.

but if you upgrade your hardware next week, you'll still be able to play the game. if you revamp your system and need to reinstall bioshock, just uninstall it before you go through the overhaul, and then do your reinstall.

calling it "hardware fingerprinting" is a bit alarmist. we do not transmit any of your data to any companies.

really, the only people who will be concerned about any of these security measures are those who are rapidly putting bioshock on many pcs... if you use the game as you normally do, you won't notice this at all. "

Med andre ord - begrenset til 2 PC-er samtidig, men så lenge man avinstallerer spillet på normal måte, skal det ikke være noe problem å reinstallere det senere. Tja...

Skrevet

Okey det er det mest geniale de noen gang har finni på..Vis andre spill produsenter hadde begynt sånn så hadde de kansje tjent litt gryn på singel player spill.

Gjest medlem-105082
Skrevet

Synes det var et ganske flott opplegg. Flere burde begynne med slik.

Skrevet (endret)
Synes det var et ganske flott opplegg. Flere burde begynne med slik.

9337755[/snapback]

Tja. Hvis f.eks. harddisken din crasher den ene måneden, og du må ha nytt hovedkort den andre måndened, så har du faktisk brukt opp aktiveringen din. Da må du eventuelt kjøpe spillet på nytt. Synes ikke det er "ganske flott opplegg"...

Eller hvis du er som meg; jeg formaterer harddisken ca 7-8 ganger i året. Blir jo håpløst :/

Endret av elf_man
Skrevet (endret)

Da er du jo ikke akkurat den typiske brukern og trist nok for deg er du ikke akkurat i den store målgruppen deres. Skjønner godt hvorfor dem ikke gidder å gjøre de store sprellene for å tilpasse seg særinger som oss som reinstallerer OSet bare for morro skyld 8-9 ganger iløpet av året. Og hd kræsj opplever man som vanlig person hvor mange ganger iløpet av et år? De ser på det som 1 person får trøbbel når disken og hk tryner etter hverandre innen 2 måneder per xx personer som ikke får piratkopiert det like lett.

Endret av Flippo
Skrevet
Da er du jo ikke akkurat den typiske brukern og trist nok for deg er du ikke akkurat i den store målgruppen deres. Skjønner godt hvorfor dem ikke gidder å gjøre de store sprellene for å tilpasse seg særinger som oss som reinstallerer OSet bare for morro skyld 8-9 ganger iløpet av året. Og hd kræsj opplever man som vanlig person hvor mange ganger iløpet av et år? De ser på det som 1 person får trøbbel når disken og hk tryner etter hverandre innen 2 måneder per xx personer som ikke får piratkopiert det like lett.

9337998[/snapback]

Tja, det blir jo litt som å sveise fast panseret på ALLE biler og si at det ikke er så farlig, fordi bare en liten andel av befolkningen faktisk har peil på hvordan man mekker biler. Blir litt for tyny argument.

Skrevet (endret)
Så hva gjør man om man plutselig MÅ formatere?

9338753[/snapback]

if by some chance you are reinstalling this game without uninstalling it first, a lot, there is a chance you may have to call securom and get a key, or deactivate some older installations.
Endret av xantir`
Skrevet (endret)

rart opplegg, hva om jeg sletter BioShock og vil installere det igjen i 2009. funker ikke?

funker det å installere/avinstallere/installere igjen uten probs? er litt lost

Endret av Shifty
Skrevet
Kan visst bare intallere det to ganger så må man kjøpe nytt spill.

9339126[/snapback]

Ettersom jeg forstår det rett så kan du kontakte de folka så fikser de alt for deg.

Skrevet

Slik jeg har forstått det så kan du installere spillet så mange ganger du vil, så lenge man er koblet til internett når man avinstallerer spillet. Eller tar jeg helt feil nå?

Skrevet (endret)
Dette var jo ingen glad nyhet =(

9339258[/snapback]

Hvorfor sier du det? Hvis dette setter en stopper for at folk laster ned spillet ulovlig er jo det bare positivt.

Endret av Larzie
Skrevet (endret)
Synes det er flott jeg. Virker som et fint system for å hindre piratkopiering.

9339477[/snapback]

Ah, er det DET dette dreier seg om...hm ok.

Ja for dette "online reg" funker så ufattelig bra for store selskap som Microsoft og Norton.....LOL

Nei, de må bare se å innse at det er ikke noe de gjøre som kan forhindre pirat av spill som ikke er et MMO der du må logge deg inn for å kunne spille på et server hosted spill.....(ja jeg vet det finnes private servere til de fleste men hvem seriøst gidder å spille på slike)

Endret av nosync

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...