Gå til innhold

Får ikke det vi betaler for! Ventelo 20Mbit linje.


Anbefalte innlegg

Telenor eig kobbaren mellom husstanden og ventelos utstyr (i nokre tilfellet også utstyret og ventelo leier utstyret av telenor) Om det er modemet eller ventelos utstyr så får anten ventelo eller du ei fin rekning for feilsøking utan feil (trur denne er på rundt 500,-) Så at det ikkje koster er faktisk feil. Telenor har nok sendt ut rekninga men din isp har ikkje skjønt / funne fram til rett person for rekninga. Eventuelt at det blei funne feil på telenors utstyr , då er feilrettinga gratis for kunde.

 

Dermed å ringe til telenor for å klage på lav hastigheit har eigentleg ingen hensikt

1) Kobberkabelen har ikkje brudd.

2) Ventelo har operatørtilgangen på kabelen, altså skal ikkje telenor (internettdivisjonen) kunne gjere noko med det

 

Vanlig rutine er:

1) Meld til ventelo

2) Ventelo sjekker sitt utstyr, ved ingen feil ->3 ved feil ->6

3) Ventelo melder feil til Jara (telenors wholesale-divisjon)

4) Feil blir sjekka frå telenor

5) Feil verifisert eller avvist

6) Feil retta.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også adsl2 20/1 fra Ventelo Bluecom.....Enig i at både linje og support suger så inni jævlig...Jeg ligger på 10/0,8 så inn hastigheten min er kun det halve av deg jeg skal ha...Bor ca 950 meter fra sentralen...Har pratet med support men det er jo ganske håpløst siden de som sitter der ikke har ringeste peil om hva man prater om...Sånn er det og ta inn folk rett i fra gata uten og gi de opplæring da... :mad: Har rett og slett gitt opp supporten siden de aldri kan eller greier og gi hjelp og ikke gidder jeg og sitte i 30-40 min og høre på stadig den samme musikken som de har hatt i gudane veit å lenge...

 

Heldigvis så får jeg fiber fra Skagerak til påske og da er det takk og farvel til Norges dårligste isp.... :w00t:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Sitter i Kristiandsund her.. :ermm:

 

Men uansett, snakket me de nå.

Han som jeg snakket med syntes dette var litt snoding, så han sente med en "Hastighetsmail" på e-post. Skal gjøre det som står på den og kontake de igjen.

 

Men må da koble modemet rett i routeren.

Fikk det ikke til å funke sist jeg prøvde det :(

Hva må jeg gjøre for å få PC'en til og skjønne at internetten ikke kommer gjennom trådløst nettet (WLAN), men gjennom LAN porten på HK mitt? Bruker Vista Premium.

Og noen som vet om noen gode online virus scannere? For å forsikre meg om at jeg ikke har virus som kødder det til..

Lenke til kommentar

Noen generelle regler å følge:

1. Restart modemet

2. Koble pc'n direkte i modemet

3. Kjør TPTest. Enten kjører du TPTest 3.12, eller så kjører du TPTest 5.0 og trykker Alt+R for at den skal generere en full rapport (det er det beste). Disse finner du på tptest.se

4. Prøv en annen PC, hvis du har

5. Ring operatøren din (ventelo) og få de til å sjekke om linja og profilen ser ok ut, og be dem fikse hastigheten. Si gjerne fra at du har hatt bedre hastighet før, og at du sitter på 600m kobber (de kan bare sjekke kapaks selv, men).

Lenke til kommentar

Hvis TPTest gir like dårlige hastigheter når du er koblet direkte anbefaler jeg deg å kjøre en Full Rapport (Alt+R) i TPTest 5 og sende denne på mail til Ventelo, og så ringe dem opp og be dem ta en titt på mailen din mens du sitter på tråden.

Du kan evt poste rapporten her også, selv om vi ser mye mindre enn Ventelo ser, selvsagt (de kan sjekke mye på linja mellom modem og DSLAM, og antakeligvis få en del logger av modemet; vi kan bare se hva pc'en ser).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...