Gå til innhold

Gi oss fet teknologi nå


Anbefalte innlegg

sidebaren er nok den mest informative delen av artikkelen.

 

når det gjelder spriket mellom denne og "vi er lei..." artikkelen, så var nok den siste bare ett oppgulp av en pressemelding angående en forskningsrapport. med andre ord så var ikke sistnevnte artikkel amobils egne ord, for å si det slik.

9332419[/snapback]

 

Nå tror jeg du tar feil, og blander det vi mobilnerder ønsker med det hvermansen bruker på sine telefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke bli mer enig. Men å skylde på at få bruker 3G, videosamtaler og etc blir for dumt. Det er jo fordi denne 3G dekningen mangler.... Skulle gjerne ha benyttet meg av 3G mange ganger i døgnet, har jævlig lyst til å følge med på scoringer i tippeligaen og andre ting, men jeg kan ikke melde meg på denne tjenesten selv om jeg har en 3G telefon fordi Telenor ikke finner noe annet enn byer verdig 3G dekning. Jeg bor noen mil unna en by og må klare meg med Edge, som jeg faktisk synes går fortere til tider på wap og internett enn 3G. Dette vitner jo om at 3G nettet til Telenor kveles av manglende kapasitet..... Vet ikke hvordan Netcom er..

Det er jo derfor bruken er lav fordi tilgjengeligheten er lav, kapasiteten er for dårlig, tjenestene er for få og operatørene har seg selv å takke.  :dribble:

9335672[/snapback]

 

Hadde 3G blitt en hit, hadde garantert telenor og netcom bygd ut nettet i hver bygd og i hver grend. Men slik det er i dag, at kun et fåtall benytter seg av surfing opp mot nett, så ville det være det samme som å hive penger ut av vinduet. For de aller, aller fleste, er mobiltelefonen ikke annet en en telefon man kan ta med seg.

Lenke til kommentar
det er enda dyrt med datatrafikk i norge. er derfor 3g ikke er noen hit

9337428[/snapback]

 

Ganske så bastant konklusjon? Samtaler over 3Gnettet var lenge gratis, uten at det ble noen suksess. Sms ble en suksess til tross at det var en horribel pris i starten.

Lenke til kommentar
5kr per mb er dyrt.

 

mms er bare støgt.  websider i norge har alt for mye reklamene som det blir stygt og see på en mobil skjerm.

9338445[/snapback]

 

Med tanke på at en side som feks Hardware.no ikke er mer enn 70kb i Opera Mini så er da ikke dette allverdens. Hvis du i tillegg benytter deg av RSS feeds til sider som Hardware, Gamer, Amobil osv. Så kan du spare ennda mer...

 

3G blir brukt hele tiden her i gården når en er utenfor husets fire vegger.

Lenke til kommentar

3g og edge er begge for tregt å sørfe på uten opera. Opera er omtrent like rask i praksis på gprs fordi i netcom og telenor nettene tar det som oftest lengre tid å få startet nedlastingen på 3g og edge enn det tar å sende opera-siden over gprs. (Har ikke testet dette skikkelig, kun personlig erfaring).

Lenke til kommentar
så chess tar betalt for datamengde, ikke samtalelengde når en bruker videotelefoni?

9340447[/snapback]

 

Ser sånn ut. Det står hvertfall at jeg er trukket 8 kr for 0,6 mb (1 min og 20 sekunder) på "Min side" på Chess sine websider. I prislisten står det riktignok 2,24 kr per minutt med videosamtale, mens hvis man trykker på "Tjenester" fra menyen til venstre og så scroller seg ned til "Videotelefoni" så finner man mer info, hvorpå man ser dette:

 

Videotelefoni er en 3G-tjeneste som gir deg en spennende ringeopplevelse. Når du ringer med videotelefoni betaler du for datatrafikk som overføres, og ikke per minutt.

 

Så klok på det blir man ikke, men kunne sendt en mail og spurt, men nå er jo ikke bruken av videotelefoni noe som jeg må ha her og nå heller...

 

Edit: Har nå testet ordentlig, og det viser seg at videotelefoni inntil videre er gratis, eller så er det gratis som følge av Chess Friends, etter som min samtale i dag står oppført som 0.00 kr :p De pengene jeg ble trukket for sist gang var sannsynligvis vanlig wap, ikke at jeg helt vet hvorfor, siden jeg ikke husker å ha surfet for så mye. :hmm: Når det gjelder forvirrende informasjon om det jeg skrev over har jeg sendt mail i dag, og venter fremdeles på svar. :p

Endret av janskalvik
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...