Gå til innhold

Iphone til Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-5dhrKosa

Rita som er ansvarlig for denne konkurransen har faktisk svart mange undrende Apple-fans på mac1.no forumet. Dersom de ikke får levert en norsk iPhone når/hvis denne kommer neste år, kan du velge en annen mobil. Uansett tror hun at man kan komme til enighet.

Lenke til kommentar
Rita som er ansvarlig for denne konkurransen har faktisk svart mange  undrende Apple-fans på mac1.no forumet. Dersom de ikke får levert en norsk iPhone når/hvis denne kommer neste år, kan du velge en annen mobil. Uansett tror hun at man kan komme til enighet.

9352383[/snapback]

Jeg ville krevd iPhone :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5dhrKosa

Hehe, kan sikkert kreve en amerikansk iPhone, og heller ta deg bryet med å låse den opp :)

 

Kan jo hende den kommer til Norge da. Vinneren blir jo ikke trukket før i desember. Det vil vel si at vedkommende ikke får noe før jul eller eventuelt januar uansett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det som undrer meg er at jeg har lest så mange norske tester om iphone i det siste, hvor "alle" virker så sikre på at den europeiske utgaven blir annerledes.

 

Jeg håper jo for all del det, at den både har 3g, kanskje hsdpa og mulighet for mms og videoopptak. For min del tror jeg uansett ikke det blir den rette telefonen, siden det er så begrensede muligheter for egne applikasjoner.

 

Hva tror dere andre? Og hva tror dere om prisen hvis den faktisk får disse ekstra funksjonene?

 

Tør jeg minne om at en iPod touch 16 gb koster 2250 kroner ($399) i USA, mens den koster 3290 i Norge... Prisen på iPhone er forsåvidt det samme som iPod touch 16gb. Hva blir den i Norge?

Lenke til kommentar

Litt avhengig av hvem som får den (og jeg regner med at det blir NetCom eller Telenor), så tror jeg den kommer til å havne på ca. 1500 til 2000 med abo. Dette avhenger seff også av hvor mye av marginen operatør, Apple og butikk skal ha. Kjenner jeg Apple rett, skal de ha alt, så det spørs om alle butikker kommer til å føre den. Det blir også spennende å se dem lansere en telefon og prøve å komme seg unna med 1 års garanti.

Lenke til kommentar

Jeg mener at de må finne en mellomting mellom 2 og 5 år. Når det kommer til iPhone og iPods er det jo et problem det at batteriet er innebygd. For mens man kan forvente at telefonen kanskje varer lengre enn 2 år, vil jeg ikke si at man kan forvente at et batteri som blir ladet opp annenhver dag skal vare så lenge...

 

Det kommer jo naturligvis også an på hvordan man behandler telefonene som du sier, selv har jeg hatt over 30 telefoner, og kun to på reperasjon. Den ene var min egen feil, og den andre var rett og slett slitasje på en 1,5 år gammel Nokia (fikset på dagen på garanti).

 

Du kunne ikke begrunne påstandene om mms og 3g?

Lenke til kommentar
For det første:

De kan jo godt prøve seg med ett år garanti. Har alle andre produsenter to år? Jeg kan ikke huske det... det er reklamasjonsretten vår som sikrer oss to år "trygghet".

 

Fritz0r: Åssen vet du at europeiske iphone for 3g og mms? Det er forsåvidt mye mer den ikke kan :p

9514731[/snapback]

Alle andre produsenter har to år, de er tvunget til å forholde seg til norsk forbrukerkjøpslov. Alle gjør det, utenom Motorola, som nekter å heve kjøp ved tredjegangsfeil. Er vel også grunnen til at Motorola er relativt sjelden i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...