Gå til innhold

Dansband vs Hip-hop

Leeland

Hva kan denne nye sjangeren kalles?  

170 stemmer

1. 1. Hva kan denne nye sjangeren kalles?

• Dangsta
      78
    • Dans-hop
      18
    • Dans-rap
      11
    • Shizzle-swing
      50
    • Swing-Rap
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi diskuterer i sirkel her. Mitt hovedpoeng er uansett at sjangeren burde hete noe som kan identifisere en vesentlig del av musikken på en mest mulig presis måte, noe hverken "dangsta" eller "shizzle-swing" kan sies å gjøre. "Dans-rap" (eller "danserap") og "dans-hop" er de mest korrekte betegnelsene. Jeg syns likevel ikke de fenger nok eller vitner nok om kreativiteten bak denne mash-upsjangeren, så derfor må mitt alternativ bli "dangsta", som er vittig, godt nok beskrivende og en mash-up i seg selv.

EDIT: Hør på swingbandet Big Bad Voodoo Daddy og ikke påstå at det kunne gått som danseband.

Endret av cun
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud, så sinnsvakt genialt.

Tommys vs Young Buck, The Game & Ludacris - Stomp er helt klart favoritten. Verste er at jeg sitter å digger dette her.

For en genial mann.

Det har blitt gjort før, men langt i fra så bra som dette.

Skrevet

Cun jeg har funnet frem til noe vi kan være enige i.

Det egentlig navnet på denne sjangere kan være "Dangsta" eller noe i den dur, mens kallenavnet kan være "shizzle swing" siden det er en mye kulere måte å si det på :p

Skrevet
Cun jeg har funnet frem til noe vi kan være enige i.

Det egentlig navnet på denne sjangere kan være "Dangsta" eller noe i den dur, mens kallenavnet kan være "shizzle swing" siden det er en mye kulere måte å si det på :p

9490680[/snapback]

Greit for meg ;)

Hørt på Per-Arnez minst 190 ganger ifølge last.fm :ohmy:

Skrevet (endret)

Sputnik - Fuck deg (Trond Giske)

WJNWco_A3dM

Dette kan kanskje ses på som en, om ikke ren dangsta-, så i det minste en veldig dangsta-påvirka komposisjon.

Endret av unge thendrup
Skrevet

Vi ser helt klart en tendens i samtiden om å blande country, swing og danseband på ulike måter med moderne og kanskje polariserte sjangre, i dette tilfellet rap og pop. Dette er så klart en veldig, veldig mild form for dangsta, men det har i hvert fall sterke slektskapsbånd! :D

Skrevet (endret)

Hehe, dette var jo helt nydelig. :D

Dette kan kanskje ses på som en, om ikke ren dangsta-, så i det minste en veldig dangsta-påvirka komposisjon.

9647507[/snapback]

Nah, det er ikke uvanlig at man lager ny tekst til en sang da. Vil ikke kalle det dangsta-påvirka, engang.

Endret av Stine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...