Gå til innhold

LinuxMCE kompitabelt automatiserings utstyr


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Planlegger en fremtidig LinuxMCE artikkel og har tenkt å få testet automatisering funksjonene. Dessverre har jeg relativ liten peiling på hvilket utstyr som er best å bruke, som attpåtil er kompatibelt med LinuxMCE.

 

Er det noen som kan anbefale automatiserings utstyr som er kompitabelt med LinuxMCE(Z-wave og X-10 enheter skal være i grønn-sonen).

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rått!! Har siklet lenge på litt info om akkurat dette. Gleder meg til fortsettelsen :-)

 

 

PS: Virker som om LinuxMCE bare er testet med HomePros Zwave USB interface: http://wiki.linuxmce.org/index.php/ZWave, og den ser det ikke ut til at de har hos Tronika...

9322648[/snapback]

 

Har blitt tilsendt en god del Zwave produkter fra tronika nå, deriblant et USB interface som nå skal være ute av produksjon, akkurat som den de bruker i demo videoen.

 

Vi får krysse fingrene...

Lenke til kommentar
Gi tilbakemelding da hvordan det funker. Hvor mye kostet den?

Kan bestille plugin for lamper her litt billigere:

http://tinyurl.com/2778hd

Selvfølgelig var  ZCU010 usb kontrolleren utsolgt og den nye kontrolleren har jo ikke kommet i produksjon enda.

9346728[/snapback]

 

Aner ikke hva det koster, trur det var 378 for lampe moduler og ditto for smart dimmerne. Fjernkontrollen kostet noe av det samme om jeg ikke tar skrekkelig feil og ZCU010 Usb kontrolleren(jeg fikk den siste:)) kostet 1300kr...

 

Skal si ifra hvordan dette hele fungerer ja, i form av en artikkel på Hardware.no :)

Lenke til kommentar

Må si videoen imponerte. Utrolig funksjonalitet, og er det såpass enkelt å få opp og gå, ja da slår det alt i Windowsverdenen langt ned i støvlene.

 

Tror jeg setter inn en ekstra disk i HTPC-en min og tester dette ut så snart jeg har tid. Bruker i dag MediaPortal, og er ikke helt fornøyd. Men ser av videoen at jeg har mye brukbar hardware.

 

@Skinney:

Få i gang en tråd på LinuxMCE under HTPC (om den ikke finnes alt), så kan man utveksle erfaringer og tips. Kan jo være til hjelp for en artikkel også.

Lenke til kommentar

Det hadde ikke vært dumt. Få opp en offisiell tråd. Må da være flere som driver med dette?

Driver og tester ut med tynnklienter her, og leiter etter usb-kontroller til z-wave. For x10 er så utrolig ustabilt.

Det er strålende sålangt. Synes interfacet er så-som-så, men funksjonalitet er ypperlig.

Venter på hovedcoren min som desverre er bestilt fra komplett.no som bygger om lageret sitt.

Lenke til kommentar

Rått!

Dette må prøves.

 

Det hadde ikke vært dumt. Få opp en offisiell tråd. Må da være flere som driver med dette?

Driver og tester ut med tynnklienter her, og leiter etter usb-kontroller til z-wave. For x10 er så utrolig ustabilt.

Det er strålende sålangt. Synes interfacet er så-som-så, men funksjonalitet er ypperlig.

Venter på hovedcoren min som desverre er bestilt fra komplett.no som bygger om lageret sitt.

9350115[/snapback]

Hvilke tynnklienter tester du med, og hvor har du skaffet de?

Lenke til kommentar
Rått!

Dette må prøves.

 

Det hadde ikke vært dumt. Få opp en offisiell tråd. Må da være flere som driver med dette?

Driver og tester ut med tynnklienter her, og leiter etter usb-kontroller til z-wave. For x10 er så utrolig ustabilt.

Det er strålende sålangt. Synes interfacet er så-som-så, men funksjonalitet er ypperlig.

Venter på hovedcoren min som desverre er bestilt fra komplett.no som bygger om lageret sitt.

9350115[/snapback]

Hvilke tynnklienter tester du med, og hvor har du skaffet de?

9352432[/snapback]

 

Nå er ikke tynnklienten tynn i den forstanden, desverre. Det er en liten barebone pc som jeg har ribbet for alt untatt, hmm prosessor og minne igrunn.

Men ser at både komplett.no og linuxbutikken.no har tynnklienter, som koster omtrent 1500kr.

Hvis dere lurer på fjernkontroll og tynnklienten som brukes i videon så er det fått herfra:

http://www.fiire.com/products.php

Men det billigste angående fjernkontroll er nok wiimote. Snakkes om at det skal kunne gå ann å peke på skjermen også :) Ikke offisielt støttet dog.

Lenke til kommentar
Veldig bra tråd.

 

Tenkte jeg skulle sette opp et slik system og kople til noen sensorer og telefonlinje for overvåking.

Håper på en fin guide fra deg Skinney med masse linker til utstyr osv.

9375124[/snapback]

 

Dette blir dessverre ikke en guide da jeg har langt ifra nok utstyr til å utforske alt ved LinuxMCE. Det blir dessverre bare en test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...