Gå til innhold

Ny serie: Masters of science fiction


Anbefalte innlegg

En ny science fiction-serie har nylig dukket opp, og med et navn som Masters of science fiction kan det trolig ikke bli dårlig.

 

Serien består av enkeltstående episoder skrevet av de største hodene innen sci-fi.

 

Beskrivelse fra Tv.com:

 

Masters of Science Fiction will feature works from some of the brightest authors of science fiction, from Isaac Asimov, Ray Bradbury, Robert Heinlein and HG Wells.

 

 

Jeg har sett de to første episodene og må bare si at dette er slett ikke verst. De benytter seg av gode skuespillere og effektene gjør jobben sin.

Dette er definitivt en serie å holde øye med!

 

unavailable.png

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etter å ha sett traileren som Noobish_Geek la ut så fikk jeg lyst til å sjekke ut denne serien!

liker egentlig ikke sci-fi serier men denne virka bra ut og det var et par bra skuespillere med i den :)

så kansje jeg skjekker denne ut når jeg får tid.

9307391[/snapback]

 

Det fikk jeg og:D

 

Jeg så at denne datt ut på nettet for en liten stund siden, men etter navnet, trodde jeg det var noe slags dokumentar etc. Men den så meget bra ut, med gode skuespillere (som er blitt sagt før) og den så spennende ut. Skal sees!

 

Serien ser også ut til å være den typen Sci-Fi jeg liker. Jeg liker egentlig all Sci-Fi, men ikke den typen som er full av vesener som ligner mennesker, men med litt spesielle ører eller ansiktsformer (hint Star Trek..)

Lenke til kommentar

Det som er tøft med denne serien er at den er bygget opp av filmatiseringer av de beste novellene som er skrevet av de store sci-fi-forfatterne.

 

Selv håper jeg at "Travel by wire" av Arthur C. Clarke dukker opp som en episode. Det er en av mine favorittnoveller.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Jeg har nå sett de to første episodene. Jeg ble veldig forvirret i begynnelsen av episode to, ettersom jeg trodde de hang sammen, men det gjorde de ikke. Jeg syntes begge episodene var gode, men litt lite action, i tillegg til at nummer to hadde en del kristendom i seg, eller for å si det sånn at "gud" invaderte planeten etc. Ellers OK.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har nå sett de to første episodene. Jeg ble veldig forvirret i begynnelsen av episode to, ettersom jeg trodde de hang sammen, men det gjorde de ikke. Jeg syntes begge episodene var gode, men litt lite action, i tillegg til at nummer to hadde en del kristendom i seg, eller for å si det sånn at "gud" invaderte planeten etc. Ellers OK.

9310426[/snapback]

 

Vennligst plasser i spoiler-tag for de som ikke har sett episoden ennå. :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Den inneholdt vel strengt tatt alle religioner, da de utenomjordiske brukte religion og tro som en måte å kommunisere på fordi det var noe som alle forsto på en eller annen måte.
Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Episode 1 var _sinnsykt_ bra! Episode 2 var også veldig bra, mens episode 3 syns jeg ikke var fullt så bra. Varierende kvalitet med andre ord, men sånn er det når hver episode er enkeltstående. Håper på flere kvalitetsepisoder :)

9316136[/snapback]

 

Jeg mener det samme etter å ha sett alle 3 episoder. Det var forresten merkelig å se Terry O'Quinn i vanlige klær. :!:

Lenke til kommentar
Mens de to neste var helt elendige.

9319197[/snapback]

Etter å ha sett dem må jeg nesten si meg enig.

 

Episode nummer to var interessant nok i begynnelsen, særlig skuespillet, men den religiøse, pompøse og svært naive slutten (med USA framstilt som den eneste dumme, barbariske nasjonen), var ikke akkurat noe mesterverk. Jeg har sett bedre StarGate SG1-episoder enn som så.

 

Den tredje var, etter min mening, særdeles mangelfull om en sammenlikner den med mer suksessrike forsøk med samme premiss, eksempelvis en viss Star Trek TNG-episode ("The measure of a man"). Ulikt Star Trek, var ingen av hovedkarakterene særlig interessante og led alle av å være motbydelig en-dimensjonale. Om intensjonen var å presentere et dysgenesikk/dystopisk fremtidssamfunn eller å sidestille menneskets overfladiske enkelhet og karakterfeil (særlig for definisjonen menneskelig) med en enda mer uskyldig robot, kanskje også for å skape sympati for sistnevnte, følte jeg sluttresultatet ble heller labert. Jeg ble faktisk så irritert at jeg nærmest satt og ønsket at alle plutselig ville omkomme grunnet sin egen idioti (leke med atomvåpen, global "død av lameness"-pandemi, ect.).

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Wohoo! Åssen i huleste har jeg klart å gå glipp av denne? *titte innom IMDB oftere!* Tusen takk til T-Solberg for introdusering av serien som mange av oss vil ha glede over. Nå skal jeg skynde meg å se alle tilgjengelie episoder.

 

Syns også at det er bra de ikke følger en fast storyline. Episode 2 virker veldig spennende.

 

Oppdatering: Så på episode 2 og 4 i går. Ep2 var helt genial, ikke sett noe så bra på lenge. Ho løytnanten var virkelig søt. :love: Ep4 var skikkelig lavmål syns jeg. Virket bra i førsten, men etter bare prat prat prat, ble det for kjedelig. Skal forhåpentligvis se på episode 1 og 3 i dag.

Endret av myst84
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...