Gå til innhold

Bioshock, PC eller Xbox360?

Bioshock - PC eller Xbox 360?  

506 stemmer

1. 1. Bioshock - PC eller Xbox 360?

• Xbox 360
      239
    • PC
      267

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tingen er jo at det er en forskjell mellom Xbox 360 og PC. Hvis du liker å game på PCen, så gamer du liksom ikke foran en TVskjerm med 360-pad. Da sitter du foran PC-skjermen med mus og tastatur. Mens vi som liker å game på Xbox 360, vi setter oss i sofaen med kontrollen i hånda. Der er forskjellene, hva en liker selv. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Skrevet

PC - enda bedre grafikk + mods :D

Skrevet

pc er dyrt ja, men vi diskuterte vel hva som er BEST :D

Fint innlegg fra IGN kilik.

Slutt å si at dere vil spille på konsoll fordi dere vil sitte i soffan! Hvor dere plasserer PC'n er vel opp til dere - må dere på død og liv sette den i et kjedelig kontor så værsågod, men det kunne man jo gjort med konsollen også. Jeg sitter for øvrig og chiller'n i soffan akkurat nå med FEAR på pc'n, og skal love dere det er nok av stemning.. :)

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet
pc er dyrt ja, men vi diskuterte vel hva som er BEST :D

Fint innlegg fra IGN kilik.

Slutt å si at dere vil spille på konsoll fordi dere vil sitte i soffan! Hvor dere plasserer PC'n er vel opp til dere - må dere på død og liv sette den i et kjedelig kontor så værsågod, men det kunne man jo gjort med konsollen også. Jeg sitter for øvrig og chiller'n i soffan akkurat nå med FEAR på pc'n, og skal love dere det er nok av stemning.. :)

9311751[/snapback]

Du kan spille pc'en i sofaen, men hvorfor betale mangfoldige tusen for å spille i sofaen, når en maskin til 2500 kroner gjør det samme...

Skrevet (endret)

Men - den gjør jo ikke det samme, PC'n gjør det mye bedre (grafikk, kontroll) !

edit: at det er mye dyrere er for øvrig helt sant, men betaler gjerne extra for PC'n, det er tross alt ikke bare spillingen den brukes til heller..

Endret av Crossfire
Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet (endret)

Er grafikk så viktig da? Skulle for øvrig bare mangle at en maskin til 20 000 ikke gir bedre grafikk enn en til 2500... Og du sitter vel ikke med mus og tastatur i sofaen vel..?

Endret av Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Men du må jo se på det at en Pc ofte må opp i 10000kr mer for at spillet ikke skal se dårligere ut enn på xbox. Er det virkelig verdt den store prisforskjellen?

Skrevet
Er grafikk så viktig da? Og du sitter vel ikke med mus og tastatur i sofaen vel..?

9311800[/snapback]

Ja når det ikke går på bekostning av noe annet så er selvsagt grafikken viktig, og jo det gjør jeg :)

Skrevet
Men du må jo se på det at en Pc ofte må opp i 10000kr mer for at spillet ikke skal se dårligere ut enn på xbox. Er det virkelig verdt den store prisforskjellen?

9311807[/snapback]

Nå er jo spilling bare en "liten" del av hva en pc kan gjøre da. Seffølgelig er det verdt prisen.

Skrevet

For mange er forskjellen på følelsen av å spille på konsoll foran TVen med kontroll, SPILLE PÅ KONSOLL, annerledes enn å kjøre spillet på PC. Jeg er en av dem, og er ikke alene, Så hvis du, Crossfire, og dere andre, som Andreas045, kan slutte å fortelle oss noe vi allerede vet, som at PCen kjører spillet med mye bedre grafikk, da kan vi vel fortsette med diskusjonen som går på til hvilken konsoll du spiller. Jeg trodde ikke vi skulle ha slike rivaliserende debatter mellom oss, for vi er jo alle fans av Microsoft. :p Denne diskusjonen her er som PS3 vs. Xbox 360, eller skal du ha dette spillet til PS3 eller Xbox 360.

VI HAR FATTET AT PC-VERSJONEN ER BEDRE GRAFIKKMESSIG. Det er noe som heter feeling, en feeling du får av å spille med kontroll foran TVen, versus å spille på PC men med kontroll foran TVen. Hvis du er i sistenevnte gruppe, hvorfor eier du ikke en Xbox 360 da, hvis du liker så godt å sitte i sofaen med Xbox 360-pad? For grafikkens skyld? Det er ikke det det går på, det er feelingen hvert format gir. :)

Så, håper vi slipper flere poster av brukere som gjentar at PC-versjonen har bedre grafikk, at at hvs de vil sitte i soffaen med pad da gjør de det. Vi vet dette her, åkay?

Skrevet (endret)

9311807[/snapback]

Nå er jo spilling bare en "liten" del av hva en pc kan gjøre da. Seffølgelig er det verdt prisen.

9311814[/snapback]

Det er jo alltid mulig å ha en pc som kan gjøre alt annet en slike krevende spill til en mye mindre pris. Og så må man ikke glemme hvordan prisen er på hardware for tiden: ok hardware-billig, bedre hardware- plutselig mye dyrere. Er det ikke bedre å henge litt etter enn å måtte betale blodpris for noe som er nesten halvparten så dyrt året etter?

Endret av gormers
Skrevet

Er ikke alle som er hardcore gamere og bryr seg så mye om slikt. Det er KUN en smaksak. Hvordan jeg vet det? Jo fordi jeg har hatt en pc som jeg spilte det meste av nye spill på, og tro det eller ei, jeg koser meg mer på 360 min nå.. Har blandt annet Oblivion, Darkness, Gears og SC.. Ingen av disse spillene har jeg erget meg over kontrollene på.. Jeg har aldri stått fast i spillet pga kontrollene.. Mangen av dere tenker sikkert "Jeg hadde pwned deg i alle de spillene med min pc, om vi møttes online".. Det gjør ikke meg noe, for jeg spiller ikke av den hensikt av å bli supergod i ett spill.. (Uten om Guitar Hero II :love::p)

Skrevet (endret)

Jeg prøver å forstå , Bamsemumsen.. :) Men jeg klarer ikke helt, det må være en form for nostalgi denne "feelingen" du snakker om. Og jeg har da ikke mast så mye om grafikken, men mer om kontrollene.. Poenget mitt er at bortsett fra pris og minimalt tap av convenience så er det ingen bakdeler med PC, bare fordeler..

Jeg kan være enig i at det er en viss "feeling" med konsoll. Og denne feelingen er jo helt individuell, men jeg føler ikke at den er en positiv feeling.. :) Jeg tror grunnen til at jeg ble så engasjert her er at jeg føler det som om jeg må misjonere litt, jeg føler at konsoll gamere går glipp av noe bra :blush:

Endret av Crossfire
Skrevet (endret)
Mangen av dere tenker sikkert "Jeg hadde pwned deg i alle de spillene med min pc, om vi møttes online".. Det gjør ikke meg noe

Det er som han sier. Man MÅ ikke spilel på det andre kaller det "beste".

Greit nok, en PC er bedre enn en hvilken som helst konsoll rent kraftmessig.

Men om man vil spille på den PC'en eller spille på en konsoll er opp til hver enkelt og er ikke mulig og sammenligne.

Så bare dropp det, vær så snill, vi kommer ingen vei med dette snakket uansett!

Endret av Lakus
Skrevet (endret)

Konsollgamere går ikke glipp av noe, for vi har konsollen til gaming, og PC til alt annet. Eller trodde du kanskje jeg hadde modifisert Xbox 360en min slik at jeg kjører hardcore Internet Explorer nå, mens jeg må bruke den analoge stikken til å finne frem hver bokstav? :D

Nei, vi går ikke glipp av noe egentlig. Vi har tatt et valg når vi velger å spille på konsoll, og vi går glipp av mange fordeler, som modder og nedlastbart, brukerlaget innhold. Det er sant. Men vi har jo nedlastbart innhold vi og, og selv om det koster noe, så gjør ikke det noe. Hadde det vært nødvendig med downloads og sånt når vi spiller, hadde jeg sittet her med en dyyr PC nå, og ventet på Bioshock til PC. :)

Dessuten... god grafikk slår vel ikke Halo 3 fire player split screen multiplayeraction spillekveld med pizza og brus megafun? I en sofa selvsagt, hvor vi titter på hverandres skjermer og poker hverandre i øynene for å få fordel på skjermen? ^____^

Det er noe med følelsen du får når du kommer hjem med et splitter nytt spill, som Bioshock, og vet du bare trenger å trekke foran gardinene, skru på 360en og så er du i spillet fire minutter etterpå, uten å måtte installere!

Og du hadde ikke tatt meg i Gears of War, Crossfire, for det spillet gir deg foredeler når du spiller på konsoll. Ta cover, rulle deg vekk jævla kjapt, dodge kuler og komme med saga... det skal du være god hvis du klarer på PC! Ikke sant Lakus?

Endret av Bamsemumsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...