Gå til innhold

Canon S3 IS streiket i ferien


Anbefalte innlegg

Var på vestkysten av Danmark i ferien, flott vær hele tiden, og jeg måtte ta noen kveldsturer på stranden og fotografere solnedgangene...

Mange flotte detaljer også på bakken.

Men det var en del vind, så jeg var livredd for utstyret, og S3'en streiket etter den ene turen. Får ikke lenger slått den på, den ber bare om nye batterier...

Det er ikke problemet, det er nok noe som blokkerer objektivet...

 

Det er en ulempe med slike ultrazoom-kameraer, det er nok rimelig kompleks konstruksjon, som ikke tåler fukt eller sand...

Begge Nikon'ene klarte seg utmerket da...

 

Noen som aner hva det koster å sjekke det opp, og evt hvor lang tid?

Har Canon verksted her, eller sender de også utenlands (som jeg har hørt andre gjør)

Ergelig, men det ble da noen ok bilder...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da vel Nikon som fikses av Camera og Videoteknikk? (og de sender stort sett utenlands har jeg inntrykk av).

 

Serviceproffen reparerer for Canon i Norge, og de tar så vidt jeg vet alle reparasjoner i Norge.

 

Reparasjonen kan nok koste fra 1500 til 3000 eller noe sånt (hvis hele objektivet må byttes, blir det dyrt på et slikt ultrazoomkamera). Noen ganger er Serviceproffen kjappe, og en reparasjon kan ta 2-3 dager. Andre ganger tar det 4-5 uker. Alt avhenger av hvor mye de har å gjøre. Nå etter ferien må du regne med en del ventetid.

Lenke til kommentar
Fikk objektiv-feil på mitt S3is. Camera og Videoteknikk skiftet objektivet. (Garanti eller reklamasjon)

 

På Canon.no står både Camera og Videoteknikk og Serviceproffen oppført.

 

 

Fikk du sand i/på kameraet? Kan det være reklamasjonsgrunnlag?

9305822[/snapback]

Utrolig!! Etter noen dagers tenkepause virket den igjen!!

Prøvde de oppladbare batteriene igjen, før jeg skulle sende inn...

 

Tror det var fukt som var problemet, så at det var duggproblemer på noen av de siste bildene, så den har nok trengt en liten tørk...

Det var ingen tegn på sand, heldigvis...

Det blåste en del og det føyk litt sand langs bakken, så jeg var rimelig nervøs...

Puh, neste gang får jeg prøve å lage et lite trekk for å beskytte kameraet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...