Gå til innhold

Kjøpt 8800GTX nå, burde jeg ventet?


herpel

Anbefalte innlegg

Kjøpte akkurat en ny maskin i ren frustrasjon over dårlig ytelse i alle spill og programmer. Var 2 og et halvt år siden sist, så det var på tide. Slang inn et 8800GTX kort, men leste litt rundt idag at den nye brikken G92 kommer snart.

 

Lurer derfor på om det var dumt å kjøpe nå, kanskje heller ventet til det nye kortet kommer? Det sies tydeligvis at det skal komme i Q4 '07, men i praksis vil vel det si at de er i norske butikker rundt mars-april '08?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del har gått i den "vente-fella" - venter på x38/G92 når jeg egentlig har et flott 6850/P35/GTX system satt opp til 10 000,- på komplett..

 

..x38 kortene kommer nok til å koste rundt 2000 og oppover (my educated guess) og G92 kort tipper jeg kommer til å bli lansert en plass mellom GTX og Ultra hva pris angår. Det koker vel egentlig ned til pris/ytelse - 6850/P35/GTX er kjempeytelse for prisen, mens x38/G92 yter mer og koster mer..

 

..Hadde jeg vært deg så hadde jeg holdt på GTX kortet og heller solgt det den dagen du finner ut at G92 faktisk presterer MYE bedr enn GTX kortet.

Lenke til kommentar

Imo. var det dumt av deg å kjøpe 8800GTX nå, ettersom det kommer til å komme et prisdump på 8X kortene når den nye serien lanseres.

Jeg er i ferd med å kjøpe pc, og kjøper heller et Radeon HD 2400 XT kort, på 700/1400 MHz, til 550 kr.

Holder til jeg kjøper nytt. (Mulig 9x serie kort).

Skal klokkes godt opp fra første stund. :)

Lenke til kommentar

Vist du skulle ha ventet med å kjøpe hele tiden ville du aldri fått noe nytt skjermkort:

 

Husk: det kommer nytt hele tiden, jeg pleier og vente med og kjøpe nytt skjermkort vær andre generasjon siden vist du hele tiden skal vente til prisene dropper kanskje du angrer deg på det kjøpet og at du ikke punget ut litt x-tra.

Lenke til kommentar

Sant det, man kan ikke vente hele tiden da det alltid vil komme noe nyere og bedre. Ble bare litt engstelig at jeg kanskje hadde kastet bort noen tusen dersom den nye serien kommer om et par måneder. Skitt au, var på tide med en oppgradering uansett. Takker for synspunktene deres :)

Lenke til kommentar

Oppgrader når du føler for det. Det kommer x38/g90 snart men dagen det skjer er prisene så stive at det er uaktuellt å kjøpe. Og når prisene er sunket litt sier man til seg selv at det er for dumt å kjøpe high end hvis ytelsen ikke er svimlende mye bedre, og innen den tid er det nye ting på vei. Det eneste som kan være verdt å vente på er prisfallet som antageligvis kommer når nyhetene treffer butikkene. Hvis du bygger en maskin idag holder den til noen skjermkort oppgraderinger fremover, for det er det som er flaskehalsen for spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...