Gå til innhold

Dual-ddr og pc2700-brikker hjelp


Vidder

Anbefalte innlegg

Har anskaffet ett Asus-A7N8X Deluxe, og to Twinmos PC2700-brikker (333mhz).

Det rare er at da jeg tester "Memory Brandwith-mark i Sisoft Sandra, får jeg ikke mer enn en vanlig pc2700-brikke i sammenligningene, rundt 2200-2300 poeng på int-buffered og 2290 på Float-buffered.

Så leste jeg ett sted at Dual-ddr kun vil fungere på 3200-brikker, er dette tilfelle?

Hva får dere andre med dual-ddr og pc2700?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sisoft Sandra er veldig flink på å finne teoretiske minnebåndbredder, men det kan tyde på at det at FSB bare er "single channel" i forhold til dual kan "lure" Sandra litt. For jeg har nemlig så vidt jeg husker sett at større testesider har opplevd mye av det samme. Det går liksom litt dårlig å dytte 128Bit gjennom en 64bit bus uten at det går ut over hastigheten.

 

Men en ting du kan sjekke: Står brikkene dine i riktige slot'er? På hovedkortet har du to slot'er som står helt inntilhverandre og en som står "et hakk ifra" de to andre. Det skal stå en i de to, og en i den "avsidesliggende" slot'en om du skjønner... Den som står alene er den ene minnekanalen, og de to andre er den andre. Det blir vel lite dual-channel om begger brikkene står på samme kanal :-?

Lenke til kommentar
Sisoft Sandra er veldig flink på å finne teoretiske minnebåndbredder, men det kan tyde på at det at FSB bare er "single channel" i forhold til dual kan "lure" Sandra litt. For jeg har nemlig så vidt jeg husker sett at større testesider har opplevd mye av det samme. Det går liksom litt dårlig å dytte 128Bit gjennom en 64bit bus uten at det går ut over hastigheten.

 

Hva mener du her? Spesifiser. Hvis du mener det jeg tror du mener, så tror jeg du mener feil. (Enkelt og greit! ;))

 

Hvis du tror at Sandra detekterer dual DDR mode og bruker dobbelt så stor bitstrøm for å teste hastigheten, så stemmer ikke dette. Hvis du tror at datastrømmen deles i to av chipsettet for å fordeles mellom brikkene, så stemmer vel ikke dette heller.

 

Men hvis jeg har misforstått i begge tilfellene, så vennligst oppdater meg! :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...