Gå til innhold

for ikke utnyttet full oppløsning av skjerm


mmm320

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ekstern skjerm som jeg skal bruke til min bærbare maskin. Jeg sikter etter en skjerm som er over 20 tommer og widescreen (en av grunnene til at jeg må ha over 20 er at pappa har 19, og jeg må alltid ha bedre en han.) Det jeg ser på prisguide er at skjermene har f.eks 1680 x 1050 maks oppløsning (22 tommer skjerm.) Hvordan blir det når jeg skal koble den til pcen min som ikke har det oppløsnnings valget? Pc min har en 15,4 tommer skjerm og er innstilt på 1280 x 800. Videre oppover kommer 1280 x 1024, 1792 x 1344, 1800 x 1440, 1920 x 1080, 1920 x 1200, 1920 x 1440, og 2048 x 1536 som innstillings valg. Hvordan blir det da å koble til en slikt skjerm? Jeg er ikke så flink på dette området, derfor spør jeg for å være helt sikker før jeg eventuelt kjøper.

 

edit: tar også imot anbefalinger på billige og bra skjermer som passer dataen min.

edit 2: ser at prisene fra 20 til 22 tommer er bare på 400 kr, så da går jeg for 22. Da gjenstår det bare å finne en som jeg vet sikkert at jeg kan bruke.

 

edit :3 oppdatert emnetittel.

Endret av jorgen_re
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte skjermen over. Har koblet til alt og bruker den nå. Problemet er som jeg fryktet. Jeg for ikke til å endre oppløsning etter skjermens maks oppløsning: 1680 x 1050. Som vistnok ikke skulle ha noen med pcen å gjøre. Blir nødt til å velge 1280 x 1024 som oppløsning. Da får jeg ikke bruke hele skjermen akkurat som jeg fryktet. Kan strekke skjermen med de interne skjermvalgene på skjermen, men da blir det ikke akkurat topp kvalitet på bildet. Hva må til for at jeg skal kunne benytte hele skjermbildet?

Lenke til kommentar

Laget en egen driver, og innstalerte den. Restartet maskina, og til min skuffelse gikk det fortsatt ikke ann å velge 1680 x 1050. Er ikks sikker på om jeg gjorde det rett. Gikk innpå monitor information og deretter write custom monitor driver. Valgte 1680 x 1050 på maksoppløsning. Deretter lagret jeg driveren og innstalerte den. Er litt usikker på om jeg gjorde det rett

Endret av jorgen_re
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...