Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montere turbo på A3?


Nimh

Anbefalte innlegg

Hei! er som sikkert alle skjønner når jeg stiller dette spørsmålet en person som har langt ifra mye kunnskap om bil. Men tar sjangsen og spør allikevel fordi jeg lurer.

 

Ta feks en Audi A3 uten turbo, er det helvetes mye jobb / umulig å kjøpe en turbo senere og montere dette selv? Vil det bli såpass dyrt at det bare blir helt latterlig å i det hele tatt gjøre det? Jeg vet at denne bilen leveres både med og uten, men la oss nå si at jeg får tak i en 1,8l uten turbo meget billig og vil gjerne ha turbo i den.

 

Ble et forferdelig krunglete spørmsål, men setter stor pris på om noen orker / klarer å svare på det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lønner seg ikke, koster mer enn det smaker. Du kan like greit finne deg en 1.8 T motor og stappe den inni.

 

edit: uansett, du får problemer med helvetes biltilsynet med å få den godkjent, så ville heller ha solgt bilen og kjøpt meg en A3 1.8t eller 1.8t quattro ;)

Endret av gica
Lenke til kommentar
Kan jeg spørre om hvorfor det skal være så problematisk å konvertere denne motoren?

 

Det jeg er helt enig i er at det store problemet vil være hos biltilsynet, og få det godkjent...

9282128[/snapback]

 

Sikkert fordi de ikke bruker samme stempel, veiv, råder etc. i non-turbomotoren.

Dermed må man oppgradere alt det, og sikkert mer, og dermed går kostandene opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...