Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til min ps3!


krillee

Anbefalte innlegg

Hallo

jeg har lenge prøvd å koble min ps3 til mitt trådløse nettverk hjemme...

jeg skriver inn wep nøkkelen, og så ip adressen (har også prøvd automatisk men da stod det alltid at "obtaining the ip-adress timed out) men hvordan finner jeg ut hva jeg skal skrive inn i feltene under ip adressen, altså disse:?

 

Subnet mask

default router

primary dns

secondary dns

 

Ps! Nøkkelporten på wep skal stå på nøkkel # 2, har dette noe å si, og hvis, hvordan fikser jeg det?

 

Har hatt akkurat samme problem med psp'en.....

 

Jeg trenger hjelp, vil bruke ps3'en på nettet og! :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du skal vel egentlig slippe og skrive inn dei tinga der..skal gå automatisk..

 

du seier att ip adress timed out..da ville eg ha reist innpå ruteren og sjekka der..

 

kan vere noe med hvordan du har satt opp din ruter..litt vanskelig og sei for andre, men det som kan vere greit og vite er om du har dynamisk ip eller statisk ip til dine pcer/konsoller...

 

alså...DHCP eller static ip

Lenke til kommentar
du skal vel egentlig slippe og skrive inn dei tinga der..skal gå automatisk..

 

du seier att ip adress timed out..da ville eg ha reist innpå ruteren og sjekka der..

 

kan vere noe med hvordan du har satt opp din ruter..litt vanskelig og sei for andre, men det som kan vere greit og vite er om du har dynamisk ip eller statisk ip til dine pcer/konsoller...

 

alså...DHCP eller static ip

9273846[/snapback]

 

hm... :hmm:

 

jeg har bare skrevet noen tall i de andre feltene under ip og da stod det at ip adress succeeded men at internet connection failed....lenger ned står det "an error occured while resolving the name with the server. (80710102)

Endret av engjac
Lenke til kommentar
Har du en PC med windows som er koblet til nettverket? Gå inn på start-kjør og skriv cmd.

Der skriver du ipconfig /all

Da vet du hva som skal være hvor når du legger inn adresser og sånt på PS3en :)

9274063[/snapback]

 

takk, men hvor er "kjør" i vista?

 

edit: fant det ut :)

Endret av engjac
Lenke til kommentar

Står i manualen til routeren din, tror jeg. :)

En WEP-nøkkel er der for å forhindre at foreksempel naboen din ikke skal bruke ditt nettverk.

 

Ofte kan det være program å laste ned på router-leverandøren sin hjemmesider som gjør det litt enklere å konfigurere ting på routeren, som WEP og de portene som PSN bruker, og slikt.

 

Har du prøvd å koble en vanlig nettverkskabel direktel fra routeren, til PS3 forresten?

 

Her er forresten en veldig god tråd som vil hjelpe deg med å installere trådløst nettverk, med de avanserte instillingene som du skrev i første meldingen:

http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=70768

Lenke til kommentar
men wep nøkkelen er ikke egentlig problemet her, den funker, men det er andre ting, som default router som jeg ikke vet hvor står hen....??

9276767[/snapback]

 

default ruter er vel adressa du skriver for og komme innpå din ruter, alså ip adressa mellom din ps3 og ruter..noe liknedne 192.168.1.103 foreks..

 

skriver du ipconfig /all får du opp ein del info...standard gateaway skal vere mykje det samme som default ruter..alså gateway er foreks 192,168.1.1 så er ps3 adressa 192.168.1.103, pcen foreks har da kansje 192.168.1.104

Lenke til kommentar
men wep nøkkelen er ikke egentlig problemet her, den funker, men det er andre ting, som default router som jeg ikke vet hvor står hen....??

9276767[/snapback]

 

default ruter er vel adressa du skriver for og komme innpå din ruter, alså ip adressa mellom din ps3 og ruter..noe liknedne 192.168.1.103 foreks..

 

skriver du ipconfig /all får du opp ein del info...standard gateaway skal vere mykje det samme som default ruter..alså gateway er foreks 192,168.1.1 så er ps3 adressa 192.168.1.103, pcen foreks har da kansje 192.168.1.104

9277297[/snapback]

 

ok skal se, takk

 

edit: Jeg prøvde men det funket ikke.....skrev inn standard gateway som stod oppskrevet på pc'en i cmd: ipconfig/all....

kan jeg liksom finne på en egen standard gateway som ligner på den vanlige eller??

sorry, er ikke helt inne på det her...

Endret av engjac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...