Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

motor til mazda 929

K3nt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skifte motor i min mazda 929... det er en 929 coupe 1983mod 2.0l

Jeg lurer på hvilke spreke motorer jeg kan få til å bruke (få plass i motorrommet) :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tenkt og bruke en helt annen motor så må du nok regne med masse jobb og antagelig blir det dyrt.

Muligens ble disse levert med Wankelmotor men da bør du kanskje importere en komplett delebil i så tilfelle.

Skrevet
Hva som helst som går nedi motor rommet.... men glem å beholde skiltene ved neste eu kontroll... Har en audi femmer du kan kjøpe hvis du har god råd ;)

9281915[/snapback]

haha ja takk... :p men mangle penger til det :p:P

Skrevet (endret)
Muligens ble disse levert med Wankelmotor men da bør du kanskje importere en komplett delebil i så tilfelle.

9279003[/snapback]

EDIT: Her må jeg innrømme å ha sagt litt feil. 929 kom med wankel under et annet navn. :)

Mazda Luce hadde 13b-wankelmotoren. Så du kan vel teknisk fett få tak i wankel til den ja! Eller som tidligere nevnt. V6'er. ;)

Endret av Fisk1
Skrevet

Du får 2.2 l Turbo... eller så kan du sette på turbo på en 2.2 liter.

Ford probe 2.2 turbo er levert med mazda motor og den passer rett over i 929.

Sprek motor :D

2.0 liter wankel motor har ikke jeg hørt om enda.

Skrevet

9279003[/snapback]

929 Rotary

Kanskje kunne du fått den norske importøren til å skrive ut en typegodkjenning til bilen din med Wankel, men jeg tror det vil koste mer enn det smaker å få tak i en donorbil. Wankel var såvidt jeg vet ikke et alternativ på det norske markedet. Her til lands kom 929 med 2.0, 2.2, 3.0 12v, 3.0 24v originalt.

Jeg vurderte selv å gå til anskaffelse av en 929 3.0 12v, helt til jeg fant ut at de veier rett under 1600kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...