Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen reagerer ikke på USB enheter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tok nettop fram min laptop etter at den har stått stille noen månder, har brukt stasjonær i den siste tiden så har ikke rørt laptoppen siden påske.

 

Problemet eg har nå er at maskinen ikke reagerer på usb portene i d hele tatt, har prøvd å formatere hd og reinstallere windows uten hell. Når eg stikker en usb enhet i så lyser musen så den gir fra seg strøm vertfall og alle enhetene er testet på annnen maskin der dem virker fint.

 

i enhetsbehandling viser portene som normalt ingen gule utropstegn å se der,har også prøvd å fjærne maskinvare og opptatere intel chipset drivere uten hell. :cry:

 

Er det noen som har noen gode råd om hvordan eg kan fikse dette? eller er det rett og slett usb portene som har tatt kvelden?

 

Maskinen er en Netshop CL56 laptop

Oprativsystem Windows Xp Proffesional med service pack 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei d er overhodet ingen reakjson noen plass når eg putter i foreksempel musa eller extern hd.

 

angående raid drivere har eg ikke kun installert alle drivere som fulgte med maskinen + oppdaterte skjermkortdrivere og slikt.

 

er ikke sikker på hvor eg finner nye raid drivere :blush:

Lenke til kommentar

For å finne ut om du maskinvare-feil kan du prøve å boote med en Linux-live-CD. Last ned fra nett, Ubuntu eller Koppix er gode alternativ. Hvis Linux ikke finner eksterne usb-enheter er det sterke indikasjoner på makinvare-feil, og da bør du ta kontakt med Netshop. At raid-drivere skal ha noe med saken å gjøre er usannsynlig. Vel fins det laptoper med raid, men CL56 har ikke det.

 

IP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...