Gå til innhold

[Løst]20l Hardware - Jerrykanne-kabinett! [WIP!]


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kommentartråd!

 

Jeg har en stund gått å pønsket på ting jeg kan lage pc ut av, bokstavelig talt. Jeg vil ha et ganske uvanlig kabinett som få andre har. En dag da jeg kjørte lastebil med gammer'n kjørte vi innom hegvin og der fant jeg 5 20liters jerrykanner. (Hvis du ikke veit hva en jerrykanne er, så kan du lese om det her.)

 

Først vil jeg takke sponsorerne mine:

 

mammapappasponsorrh8.jpg

For økonomisk støtte, leie av utstyr og hjelp hvis jeg skulle fucke opp :innocent:

 

Hvis din mamma eller pappa har lyst til å sponse meg, kan du sende meg en pm :thumbup:

 

Siden jeg ikke har bygd en pc til meg selv på 3-4 år har jeg ikke så veldig mye peiling på hva som er bra eller dårlig, men jeg har nå ihvertfall bestilt disse delene fra shg.no og håper på å få dem på onsdag/torsdag.

 

ASRock ALiveXFire-eSATA2 - AM2

Sapphire Radeon HD 2600XT, PCI-E

Corsair CMPSU-520HXEU, 520Watt

AKG K66 Semiopen

Corsair Twin2X2048-6400, 2x1024MB

Seagate 7200.10 160GB, 2MB, SATAII

Samsung SH-S183L, DVD±RW, Retail

AMD Athlon64 X2 4000+, AM2, BOX - DD

Arctic Silver 5, 3.5gr. Thermal Compound

NorthQ NQ3393, Media Center Cooler (pga. at den er så lav så vilel den passe perfekt siden en jerrykanne ikke er så høy, men hvis den kjøper for dårlig kan jeg altids bytte kjøler)

NorthQ NQ3710BL - Silent Tornado 92mm

Sharkoon Silencer Kit

En del skates og noen kabler.

 

Alt til den nette sum av 5.500. Ikke så aller værst synes jeg.

 

Jeg har tenkt å kutte kanna i 2, og skjære hull til pci-kort og hovedkortkontakter osv. Jeg har tenkt å lage et harddiskoppheng i plexi, med plass til 3 disker. Jeg har tenkt og ha 1 cdrom drev hengende i lokket, med et hull som er akkuratt stort nok til skuffa og lodde på en impulsbryter, og brytere har jeg tenkt og ha i tuten. Det hele skal lakkeres innvendigg med grønn flouriserende maling og utenpå med militærgrønn matt lakk.

 

Det er rimelig vanskelig å forklare hvordan det ser ut i hodet mitt, og siden jeg suger i både tegning, skriving og sketchup så blir det litt vanskelig og illustrere. Men når bilder kommer på plass så vil dere forhåpenteligvis skjønne hva jeg mener.

 

Todo list:

 

Skaffe C-strip. (Er det i dete heletatt noe som heter det, og evt hvor kan jeg skaffe det?

Dra på Clasern for å kjøpe plexi, brytere, litt leds, noen skruer og litt diverse dilldall.

Skaffe lakk og primer

Primere og lakkere

Slipe ned den gamle lakken

Fikse til vindu

Fikse viftegrill med filter

Lodde dvd-brenner

Skaffe hengsler

Skaffe gassfjær

Lage til et låsesystem

 

Kort sagt er detr masse arbeid igjen, og en del annet småpakk som jeg ikke husker på i farta.

 

Kommentartråd!

 

Bilder kommer etterhvert. Jeg hadde ikke tenkt å lage en worklog, så jeg har ikke noe bilder fra kappinga av kanna og lodding av hovedkortbrett osv. Men forhåpenteligvis kommer det noen bilder innen onsdag.

Endret av Fluffinator
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bumper bare en 2 år gammel tråd jeg :!:

 

Glemte nå helt av denne jeg da. Den ble ståendes i nesten 2 år, til jeg bestemte meg for å fullføre den til TG09, og etter en ukes "hard" jobbing ble den jo ferdig. Har ikke kamera for øyeblikket, men hvis noen har lyst til å titte må dere jo gjerne stikke innom rad 24, sete 2 i skipet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...