Gå til innhold

Pcen henger og lagger


fraber

Anbefalte innlegg

Har et Radeon 1950 Pro med nyeste driver pakke fra ATI.

Problemet er at av og til mens jeg bruker maskinen så går cpu resursene helt i taket og skjermene blinker og musen lagger.

Under oppgavebehandlingen kommer det fram at ccc.exe plutselig begynner og ta helt av.

 

Har forsøkt og av installere driverne og legge de inn på nytt men samme problem.

Kommer helst etter pcen har hatt på skjermspareren.

 

Noen som har opplevd dette eller har noen forslag? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et Radeon 1950 Pro med nyeste driver pakke fra ATI.

Problemet er at av og til mens jeg bruker maskinen så går cpu resursene helt i taket og skjermene blinker og musen lagger.

Under oppgavebehandlingen kommer det fram at ccc.exe  plutselig begynner og ta helt av.

 

Har forsøkt og av installere driverne og legge de inn på nytt men samme problem.

Kommer helst etter pcen har hatt på skjermspareren.

 

Noen som har opplevd dette eller har noen forslag? :hmm:

9266662[/snapback]

Det jeg tenker på er at det kan være noe spyware eller lignede på pcen. Prøv en formatering. Vis du ikke alt har prøvd det så er det mulig at det løser problemene.

Lenke til kommentar

Ja tanken har streifet meg, bruker ad-aware og spy-boot (win defender) regelmessig men det kan vel hende at de ikke tar knekken på det for det er det ene prog som går i taket (ccc.exe) etter et halvt min er alt bra igjen men utrolig irriterende og ha den feilen og måtte formatere.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Jeg ville faktisk også anbefalt og bare slå av skjermspareren og eventuellt avinstallert den hvis det er en du har installert fra nettet etc. (vet ikke om dette er relevant til problemet men) for det er bare en tulleting som drar minne og cpu og kan komme i veien for programmer og andre ting som kjører samtidig som den kommer på. Hvis du har en tilnærmet moderne skjerm så skal den ha en egen beskyttelse som kan styres i windows som gjør at skjermen rett og slett går i sovemodus når du ikke gjør noe aktivt på maskina. Dette tar verken ram, cpu og i tillegg så bruker du mindre strøm.

 

Skjermsparere er UT! :thumbdown:

 

EDIT: Nå vet jo jeg ikke om du har Windows da men jeg kan tenke meg at man har den samme evnen i andre operativsystemer.

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...